fbpx

THALGO - PIĘKNO Z GŁĘBIN

W serii Legendarne marki SPA prezentujemy Thalgo - pioniera we współczesnej talasoterapii i światowego lidera profesjonalnego wykorzystania dobrodziejstw płynących z morskich głębin.

Kiedy na początku lat 60. ubiegłego wieku francuski farmaceuta André Bouclet prowadził swoje badania nad kosmetykami zawierającymi ekstrakty z alg morskich nie przypuszczał, że stworzy podwaliny marki, która stanie się pionierem we współczesnej talasoterapii i światowym liderem profesjonalnego wykorzystania dobrodziejstw płynących z morskich głębin. Bouclet był przekonany, że morze stanowi niewyczerpane źródło terapeutycznych substancji, mogących poprawić jakość ludzkiego życia. Odkrycia kolejnych dziesięcioleci potwierdziły te przypuszczenia. Ukryte w głębi mórz i oceanów skarby, takie jak minerały, wysoko przyswajalne mikroelementy, witaminy, aminokwasy i inne cząsteczki aktywne, wydzielane przez zwierzęta i rośliny morskie, wykorzystywane są do dzisiaj w wielu lekach i kosmetykach.
W 1964 roku stworzono BLC Laboratories, pierwszą firmę specjalizującą się w produktach do pielęgnacji skóry, przeznaczonych dla medycyny i talasoterapii, powstałych na bazie alg morskich. Kilka lat później André Bouclet opracował i opatentował (w 1966 roku) unikalny proces mikronizacji alg, który do dzisiaj jest podstawą produktów Thalgo.Podstawę tego patentu stanowi kompozycja trzech gatunków alg, specjalnie hodowanych przez Thalgo w kilku miejscach na świecie (wybrzeża Chile, Filipin, Senegalu, Zatoki Biskajskiej i Bretanii oraz na Morzu Śródziemnym). Ten całkowicie naturalny produkt ma właściwości reminerazlizujące i regenerujące skórę oraz oczyszczające cały organizm.

TALASOTERAPIA
W XIX wieku Francuzi stali się specjalistami w kuracjach wodą morską – w talasoterapii. Pomaga ona w leczeniu reumatyzmu, układu oddechowego oraz problemów dermatologicznych. Talasoterapia wpływa również na samopoczucie. Wraz z wprowadzeniem morskich kosmetyków na początku lat 60. XX wieku marka Thalgo stała się liderem w talasoterapii na światowym rynku kosmetycznym i SPA.

2FIRMA THALGO
W 1968 roku Alaine Dougliani zarejestrował logo Thalgo, by zyskać trwałe oparcie w dziedzinie talasoterapii i produkcji kosmetyków opartych na ekstraktach morskich. Firma dynamicznie rozwijała się na rynku francuskim i swymi produktami podbijała świat.W 1989 roku powstał pierwszy ośrodek talasoterapii Thalgo – Międzynarodowa Szkoła Piękna Thalgo w Paryżu, a dwa lata później centrum promocyjne – Villa Thalgo w Paryżu (w 2009 roku przeniesiona do prestiżowej dzielnicy Trocadero).
W 1999 roku francuski przedsiębiorca Jean–Claude Sirop wykupił Laboratoria Thalgo, które stały się fundamentem dla całej Grupy Thalgo. Rozwijano dystrybucję na całym świecie, kupowano lub kreowano nowe marki kosmetyki profesjonalnej: ELLA BACHE (2003), NOVEXPERT (2004), PERRON RIGOT (2004), TERRAKE (2006), ATELIER DES DELICES (2011), COULEUR CARAMEL (2011), MISS V (2012).
W 2001 roku powstało Thalgo SPA Management – wyspecjalizowany oddział zajmujący się kreacją i doradztwem w dziedzinie inwestycji SPA w hotelach i ośrodkach DaySPA.

ŚWIAT TO ZA MAŁO
Dzisiaj Grupa Thalgo zatrudnia ponad 500 pracowników, posiada 4 zintegrowane laboratoria badawcze, 2 fabryki produkcyjne, 2 platformy logistyczne, 4 oddziały dystrybucji w Europie i USA, przedstawicielstwo na Azję z siedzibą w Singapurze. Jej kosmetyki obecne są w ponad pięciuset resortach SPA, należących do wiodących marek hotelowych na świecie (m.in. Hilton, Conrad, Marriott, InterContinental, Sheraton, Westin) oraz w niezliczonej ilości DaySPA i gabinetach kosmetycznych w blisko stu krajach.

PO PIERWSZE ALGI
To morskie „gąbki” zbudowane z minerałów. Zwane inaczej glonami, stanowią wielkie bogactwo cennych dla ludzkiej skóry substancji. Zawierają duże ilości węglowodanów (szczególnie polisacharydów), protein, lipidów, różnego rodzaju mikroelementów i witamin.
Posiadają właściwości nawilżające, odmładzające, oczyszczające, antyalergiczne, regenerujące, przeciwłojotokowe, przeciwcellulitowe, wyszczuplające oraz wzmacniające system odpornościowy, zwiększają aktywność i wydolność organizmu. Algi zaopatrują skórę w witaminy, aminokwasy, elementy śladowe, proteiny i składniki mineralne, przez co regenerują tkanki i komórki, zapewniają prawidłowe nawilżenie. Zawarte w algach polifenole, posiadają właściwości antyoksydacyjne, antyrodnikowe i przeciwzapalne. Badania wykazały, że ekstrakt alg chroni ludzkie keratynocyty i fibroblasty przed działaniem wolnych rodników, opóźniając tym samym procesy starzenia. Lipidy występujące w glonach zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), w tym także kwas linolenowy, który wzmacnia barierę lipidową oraz likwiduje stany zapalne naskórka.     


                 

Urszula Peryt-Patrzała, właścicielka Thalgo PolandUrszula Peryt–Patrzała, 
właścicielka Thalgo Poland, wyłączny przedstawiciel Thalgo w Polsce
Thalgo należy do ścisłej czołówki profesjonalnych marek kosmetycznych. Pomimo, iż jest to marka kosmetyki profesjonalnej, w Polsce jej rozpoznawalność jest bardzo wysoka. Kreatywność, profesjonalizm, jedna z najbogatszych ofert zabiegowych na rynku i cała gama suplementów, wpłynęły na fakt, że od lat cieszymy się tak silną i stabilną pozycją.
Thalgo to lider SPA i talasoterapii w Polsce i na świecie. W 2001 roku na pierwszej w Polsce konferencji SPA w Zakopanem, przekonywałam inwestorów, że SPA to świetny biznes. Dzisiaj nie trzeba już nikogo przekonywać. Warto jednak pamiętać, że sukces zależy w znacznej mierze od wyboru właściwej marki kosmetycznej. Siła i doświadczenie Thalgo w tym zakresie jest niekwestionowane. Nie bez kozery, w prestiżowych pismach określają nas „marką dobrego samopoczucia”.


CZYTAJ WIĘCEJ...

MARKI SPA 15 - LECIA

SIŁA HORMONÓW Z ALG - NOWOŚĆ THALGO

DESZCZ NAGRÓD DLA THALGO

 

Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, dyrektorem generalnym Nova Group – firmy, która jest liderem w branży kosmetycznej, SPA i medycyny estetycznej w Polsce.
Jeżeli spojrzymy na branżę hotelową globalnie, to dostrzeżemy, iż trend inwestycji w nowoczesne strefy SPA zyskuje na znaczeniu. Światowym kierunkiem rozwoju jest też specjalizacja hoteli SPA i docieranie do coraz bardziej zdefiniowanych grup gości o wyraźnie sprecyzowanych potrzebach.
Marka Obagi przygotowała „„duet idealny”” ‒– dwa preparaty do codziennej pielęgnacji skóry: serum z witaminą C oraz nowoczesny krem z filtrem SPF. Są świetną propozycją na lato.
Lomi lomi to masaż hawajski, pierwotnie praktykowany w świątyniach przez kahunów, obecnie zaś coraz bardziej popularny w salonach Day Spa na świecie.
PARTNERZY NAJLEPSZYCH SPA

Społeczność

NASZE WYDAWNICTWA

Perfect SPA Awards

Prawa 5.1 - Finał Perfect SPA

Partnerzy Gali Perfect SPA

reklama

logo SPAeden.pl

Portal SPA & Wellness

Wydawca portalu: Semana Sp. z o.o.

Społeczność

© 2021 Spaeden All Rights Reserved.Design & Development by Conor