facebook

Jeżeli spojrzymy na branżę hotelową globalnie, to dostrzeżemy, iż trend inwestycji w nowoczesne strefy SPA zyskuje na znaczeniu. Światowym kierunkiem rozwoju jest też specjalizacja hoteli SPA i docieranie do coraz bardziej zdefiniowanych grup gości o wyraźnie sprecyzowanych potrzebach.

Tekst: ANDRZEJ CHMIELEWSKI, CEO NOVA GROUP

Floating Nova GroupWprzyszłości coraz łatwiej będzie w Polsce znaleźć miejsca dedykowane konkretnym potrzebom np. hotele dla singli, dla zakochanych, dla wegetarian ale też np. dla fanów motoryzacji, z atrakcjami i animacjami wynikającymi z ich hobby. Oczywiście, bardziej naturalne będą potrzeby związane ze zdrowiem, samopoczuciem i sprawnością. Coraz częściej będą też poszukiwane obiekty „Family friendly hotels”, czyli miejsca, w których nie tylko można dobrze się bawić całą rodziną, ale również oferujące programy edukacyjne związane ze zdrowym stylem życia. Hotele powinny więc tworzyć tak ofertę, aby zawierała ona pozycje typu: warsztaty gotowania, holistyczny relaks, „digital detox” czyli odpoczynek bez technologii. Ważnym trendem będzie też specjalizacja wg grup wiekowych. Hotele tylko dla dorosłych to już nie tylko hasło, ale nowy trend rozwoju, za którym stoi rosnąca liczba obiektów w Polsce. Gościom w tych hotelach zależy na odpoczynku i relaksie w ciszy i skupieniu.Floating Nova Group 1

 

Klienci poszukują usług niecodziennych i wyjątkowych, które pozwalają oderwać się od dnia codziennego, zregenerować ciało i umysł. Polskie ośrodki śmiało dziś konkurują z zagranicznymi, jednak goście, którzy zdecydowali się pozostać w kraju, mają też wyższe wymagania i oczekiwania. Klienci chętniej wracają do miejsc, które oferują: komfortowe warunki, luksusowe pakiety pobytowe i usługi SPA dedykowane konkretnym potrzebom. Z pewnością ciekawym rozwiązaniem są dla nich innowacyjne rozwiązania typu: Salve in terra, gdzie w kabinie przeznaczonej dla par, w intymnej atmosferze zapachów, ciepła i bliskości można odkrywać siebie na nowo i budować bliską więź, czy też ceremonia w łaźni błotnej Rasul, gdzie para może nawzajem nakładać na ciało detoksykujące glinki, a dodatkowa funkcja zabawy w pianie wzbogaca czas spędzony we dwoje.
Z pewnością wzrasta zapotrzebowanie na bardzo konkretne potrzeby relaksacyjne. W dobie globalizacji, narastającej konkurencji, rośnie też znaczenie czynnika ludzkiego. Nadchodzi czas na mądry program prozdrowotny i antystresowy, połączony ze stymulacją do wydajniejszej pracy. Dziś zwykła sauna w hotelu to zdecydowanie za mało ale np. Float SPA czyli tzw. kosmiczna lewitacja, umożliwi nieprawdopodobny całościowy – ale też relatywnie szybki – relaks ciała i umysłu. Co ważne zaletą godzinnej sesji floatingu jest fakt, że poziom relaksacji porównywalny jest z ok. 4-6 godzinami snu. Badania wykazały, że przyjemne wrażenia podczas sesji są również wynikiem uwalniania się endorfin, które wywołują naturalne poczucie szczęścia. Analizując kluczowe trendy na tym rynku, nie można oczywiście pominąć zagadnienia zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, oferowanych w obiektach o profilu Medical SPA.  Dzisiejszy klient poszukuje już nie tylko oferty relaksu, ale chce też szybko poprawić wygląd, sięgając po profesjonalne, sprawdzone zabiegi i korzystając z fachowej wiedzy ekspertów.Nova Group Arlamow


 

Andrzej Chmielewski CEO NOVA GROUP

ANDRZEJ CHMIELEWSKI, CEO NOVA GROUP

Dyrektor Generalny firmy Nova Group, która od ponad 30 lat należy do liderów w branży kosmetycznej, SPA & Wellness w Polsce. Jest laureatem honorowej nagrody Klucze do Edenu – wyróżnienia przyznanego za istotny wkład w rozwój polskiego rynku kosmetycznego, SPA i wellness, wzbogacanie go o nowe produkty i usługi oraz edukację w zakresie innowacyjnych rozwiązań.Manager z dużym doświadczeniem w zarządzaniu i budowaniu struktur handlowych. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie wykładów, warsztatów i wystąpień publicznych. Jest też autorem wielu publikacji na temat perspektyw rozwoju branży.