facebook

Jak skutecznie zarządzać salonem urody? Oto 6 lekcji, które wynikają z wieloletniego doświadczenia z pracy z tysiącami takich salonów w całej Polsce.

Przejście z tradycyjnych metod na innowacyjne – jak na przykład wprowadzenie systemu komputerowego w miejsce segregatorów i papierowego kalendarza – budzi wiele obaw. I nie dotyczy to wyłącznie salonów urody. Jednakże zmiana nawyków jest o wiele łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać, a otwarcie się na nowoczesne rozwiązania przynosi niesamowite korzyści.

1. Podstawa marketingu: dobra relacja z klientem

Skuteczny marketing opiera się obecnie na szczególnej trosce o zadowolenie klientów. Ogromne znaczenie ma znajomość ich potrzeb i wysoka jakość obsługi, które w dużej mierze wynikają z naszych umiejętności komunikacyjnych. Aby nawiązać długotrwałą relację z klientem i dobrze go poznać, należy pamiętać o trzech zasadach: zadawaj pytania, uważnie słuchaj, zapisuj istotne informacje.

2. Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki

Klienci to bezkosztowa, a przy tym niezwykle skuteczna reklama oraz cenne źródło opinii na temat naszych usług. Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki. Chętnie poleca, a jego słowa mają o wiele większą moc, niż nawet najbardziej profesjonalna reklama. Niezadowolony, to z kolei wskazówka, które obszary pracy salonu wymagają poprawy. Dlatego tak ważne jest, aby dać klientom prawo do wyrażania opinii. Pomoże w tym system zbierania komentarzy.

3. Manager-superbohater

Kierowanie zespołem, troska o finanse, kontrolowanie stanów magazynowych, marketing, szkolenia, praca z klientami… i wiele więcej. Lista zadań osoby prowadzącej salon nie ma końca. Podołanie wszystkim obowiązkom wymaga niezwykłej wszechstronności i wiedzy. Możliwe wydaje się to tylko w wykonaniu superbohatera. W kierowaniu salonem, supermocą są profesjonalne narzędzia, takie jak oprogramowanie Versum, które znacznie ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków i czuwanie nad pracą zespołu.

4. Misja: zatrzymaj klienta

Podstawą sprzedaży i utrzymania stałego ruchu w salonie, co do której zgodni są wszyscy managerowie, jest natychmiastowe umawianie kolejnych wizyt. Nie można pożegnać się z klientem, nie ustalając przedtem terminu ponownego spotkania. A jeśli już tak się stanie, koniecznie trzeba przypomnieć mu o swoim istnieniu i zachęcić do powrotu. W tej kwestii warto skorzystać ze wsparcia specjalnego systemu do marketingu automatycznego.

5. Wirtualne miejsce spotkań

Internet to świetne miejsce na pozyskanie nowych klientów. Korzystają z niego niemal wszyscy, a dzięki dostępności na wielu urządzeniach - w tym mobilnych - towarzyszy nam przez cały dzień: w autobusie, poczekalni, czy sklepowej kolejce. Dobra strona internetowa czy ciekawy profil na Facebooku zachęcają nowych klientów do odbycia wizyty, dlatego istotne jest, aby zapewnić im szybki i łatwy dostęp do terminarza rezerwacji online. Salon powinien być tam, gdzie są klienci - w tym przypadku: w sieci.

6. Sprzedaż detaliczna ma znaczenie
Nie samą usługą salon żyje. Znaczna część wpływów pochodzi ze sprzedaży kosmetyków i produktów do pielęgnacji w domu. Chcąc zwiększać sprzedaż, trzeba stale pamiętać o odpowiednim polecaniu produktów. Aby osiągać dobre efekty należy także zadbać o wiedzę i motywację swoich pracowników. Dlatego właśnie świadomi managerowie decydują się na organizację szkoleń i wprowadzanie zachęcających prowizji od sprzedaży, które rozliczają przy pomocy intuicyjnego oprogramowania.

www.versum.pl

Nasze magazyny i albumy

 Hiszpania ban 300x600 03n4

 

 

 

 

Perfect SPA Awards 2018

baner Perfect SPA Awards 2018

banery Perfect SPA Hiszpania 

banery Perfect SPA Czechy

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

 

 

 

 

 

polecane KLINIKI DAY SPA

Zapisz się do newslettera

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

01

Cytat tygodnia

SPAeden pl