facebook

Zmienna pogoda, zimowa dieta uboga w witaminy i minerały, brak słońca, stres. To wszystko sprawia, że najpiękniejszą porę roku często witasz zmęczona, osłabiona i z deficytem energii. Na szczęście są sposoby na wiosenne przesilenie

Zmienna pogoda, zimowa dieta uboga w witaminy i minerały, brak słońca, stres. To wszystko sprawia, że najpiękniejszą porę roku często witasz zmęczona, osłabiona i z deficytem energii. Na szczęście są sposoby na wiosenne przesilenie.

 

 

Świadomy oddech
Nie musisz o to pytać rehabilitantów, lekarzy, czy nauczycieli jogi. Po prostu spróbuj, a przekonasz się, że prawidłowe oddychanie to najlepszy sposób na powrót do formy. Większość z nas oddycha nieumiejętnie i płytko, nie dotlenia organizmu, a to przekłada się na mniejsze zasoby życiowej energii. Recepta? Kilka ćwiczeń oddechowych jeszcze w łóżku - na dobry początek dnia. Wpuść powietrze nosem, zatrzymaj, wypuść ustami. Powtórz pięć razy, dodając do tego ruchy ramion. Wciągając powietrze rozłóż szeroko ramiona, wypuszczając składaj je na klatce piersiowej. Odpocznij. Teraz wyprostuj nogi i zrób kilka kółek stopami. Raz w jedną stronę, raz w drugą. Dołóż do tego ćwiczenia palcami - rozsuwaj je jak najdalej, złączaj i powtarzaj kilka razy. Na koniec włącz dłonie - wykonuj okrężne ruchy nadgarstkami, a potem zaciskaj palce w pięści. Cały czas regularnie oddychaj, nie zatrzymując powietrza w płucach zbyt długo. Gotowe! Trenuj tak regularnie, a zobaczysz, że już po kilku dniach poczujesz się lepiej.

Dziesięć minut na relaks
Na pewno wiesz, że samopoczucie ma ogromny wpływ na zdrowie i sprawność umysłową. Tylko w jaki sposób zachować pogodę ducha, kiedy stres atakuje ze wszystkich stron? Po pierwsze - naucz się radzić sobie z problemami (nie unikaj ich, ale znajdź swój sposób na walkę ze stresem), a po drugie - doceń moc relaksu. To on jest kluczem do energetycznej równowagi. Trenerka rozwoju osobistego Alyssa Abbey, układając program CoreVitality (więcej o nim przeczytasz na stronie kampanii CoreWellness - wewnętrzna siła www.corewellness.pl) pisze: "Poświęć jedynie 10 minut dziennie na całkowity relaks. To uwolnienie napięcia spowoduje ogromne korzyści energetyczne. Czemu nie spróbować niektórych technik relaksacyjnych takich jak: joga, medytacja lub słuchanie spokojnej muzyki podczas gorącej kąpieli?". Pójdź za radą Alyssy - to w końcu tylko 10 minut na dobę. Wszystko, co cię relaksuje, zadziała.

images/stare/kwiecien maj 2012/mgnienia wiosny shutterstock_66776086.jpg


Energetyczne wyże i niże
Pochmurna pogoda wprawia cię w kiepski nastrój? Nie wpadaj od razu w czarną rozpacz. Masz prawo czuć się gorzej tylko za sprawą aury. A choć przyczyny tzw. "depresji sezonowej" nie są do końca znane, uważa się, że najważniejszą z nich jest niedostateczna ilość światła słonecznego. To nie mit, ale nasz naturalny cykl funkcjonowania. Brak światła nocą powoduje bowiem, że szyszynka wydziela melatoninę zwaną hormonem snu. Dzięki niej łatwiej zasypiamy. Z kolei wzrost natężenia światła o świcie to dla szyszynki sygnał do wstrzymania wydzielania melatoniny. Kiedy więc przez kilka dni niebo jest zaciągnięte chmurami, możesz być zniechęcona, ospała i w złym humorze. Rozwiązanie? Aktywność fizyczna i... węglowodany. Teraz możesz sobie pozwolić na kawałek ciemnej czekolady, pełnoziarnisty makaron, bananowe ciasto z brązowym cukrem, dużą porcję owoców i warzyw. Te ostatnie to również źródło antyoksydantów, które pięć razy dziennie powinny się znaleźć na twoim talerzu. Dzięki nim zwiększysz produkcję leukocytów i... będziesz zdrowsza.

Cenne tłuszcze
Aby zachować wewnętrzną równowagę w organizmie, musisz dostarczyć mu wielu mikroelementów. A choć większość z nich zawarta jest w produktach spożywczych, to szybki tryb życia i brak regularnych posiłków sprawiają, że trudno nazwać nasze codzienne menu zbilansowaną dietą. Receptą może być jednak odpowiednia suplementacja np. kwasami omega-3 i omega-6, czyli nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, które koordynują działanie układu immunologicznego, odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i oczu, wspomagają pracę mózgu i serca. Jeśli więc masz problemy z koncentracją, a zimą często chorowałaś, kup sobie buteleczkę tranu albo kapsułki z olejem z wiesiołka, który zawiera aż 81% kwasów omega-6. Z kolei tran bogaty jest w kwasy omega-3 oraz witaminy D, A i E. Wspomaga prawidłowy wzrost kości i zębów, wzmacnia odporność. Nie bez powodu w Norwegii Ministerstwo Zdrowia zaleca przyjmowanie tranu codziennie - w każdym miesiącu, który ma w nazwie literę "r".

Dla ducha
Spaceruj, rozciągaj się, dbaj o postawę i dobry sen... To wszystko wzmocni twoją energię fizyczną. A co z duchową? Jej również nie wolno ci zaniedbywać, jeśli naprawdę chcesz pokonać wiosenne przesilenie. Trenerka rozwoju osobistego Alyssa Abbey radzi, by przede wszystkim każdego dnia żyć aktywnie, myśleć o swoich celach, talentach, zainteresowaniach i przyjemnościach. Ćwiczyć akceptację samego siebie oraz zachować równowagę pomiędzy pracą, rodziną i relacjami z przyjaciółmi. "Używaj pozytywnego języka do opisywania swojego życia. Skup się na rozwiązaniach. To ożywia. Każdego dnia słuchaj podtrzymującej na duchu muzyki. Jeśli wierzysz w Boga, rozmawiaj z nim regularnie. Modlitwa uspokaja" - podpowiada. Posłuchasz jej?                 ?

 

Tekst: Antonina Majewska

 

polecane hotele spa poziome

polecane kliniki i DaySPA2

RZ interbad2018 Banner statisch 300x300px e

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA Awards 2018

baner Perfect SPA Awards 2018

 

Pobierz E-Book

 

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

NOVA-GROUP-EDEN-BANNER-2017-2

01

Cytat tygodnia

SPAeden pl