Page 36 - Eden_2_2020
P. 36
URODA
doktor, którzy doda Taka rekomendacja jest coraz częściej
bardziej wartościowa niż twarz modelki czy aktorki wystę- Za kosmetykami „doktorskimi” stoi nie
pującej w spocie reklamowym.
Za kosmetykami doktorskimi stoi nie tylko wiedza naukowa, tylko wiedza naukowa, ale też praktyczne
ale też wieloletnie praktyczne doświadczenie ich twórców. To doświadczenie ich twórców. To budzi
budzi zaufanie klientek. Poza tym produkty te nie są anonimo-
we – ktoś zaświadcza ich skuteczność własnym nazwiskiem. zaufanie klientek. Poza tym produkty te
A jeśli jest to lekarz, który ma dużą praktykę czy własną nie są anonimowe – ktoś zaświadcza ich
klinikę, to najbardziej zależy mu na zaufaniu klientów, którego
nie może nadwyrężyć promowaniem nieskutecznych mazideł. skuteczność własnym nazwiskiem. Taka
Taka rekomendacja jest coraz częściej bardziej wartościowa rekomendacja jest bardziej wartościowa
niż twarz modelki czy aktorki występującej w spocie rekla-
mowym. Dzięki temu łatwiej nam uwierzyć w wysoką jakość niż twarz modelki czy aktorki występującej
kosmetyków. I na koniec... doktor, w powszechnej świadomo- w spocie reklamowym.
ści oznacza lekarza, któremu z zasady ufamy.
KREMY HOLLYWOO DZKICH GWIAZD blasku”. Hasło przewodnie marki Lancer brzmi „Wiarygod-
Jednym z najpopularniejszych dermatologów w Beverly ne piękno”. Kosmetyki te używają m.in. Victoria Beckham
Hills jest dr Harold Lancer. Jest autorem przełomowej me- i Kim Kardashian.
tody anti-aging „The Lancer Method”, którą opisał w swo- Równie słynnym, choć nieco bardziej kontrowersyjnym,
jej książce, wydanej w Polsce pod tytułem „Skóra pełna hollywoodzkim doktorem był Frederic Brandt nazywany
„baronem botoksu”, który rozpropagował zastrzyki z toksy-
ną botulinową. Do jego stałych klientów należeli: Madonna,
Calvin Klein, Linda Evangelista czy Naomi Campbell. Mar-
ka kosmetyczna dr Brandt głosi „zabierz doktora do domu”
i obiecuje rezultaty podobne do zabiegów w gabinecie.
Zawrotną karierę w Stanach Zjednoczonych zrobiły
niemieckie kosmetyki dr Sturm, które mają być uzupełnie-
niem zabiegów gabinetowych, a także działać prewencyjnie
i opóźniać procesy starzenia. Doktor Barbara Sturm jako
jedna z pierwszych na świecie stosowała osocze bogatopłyt-
kowe w zabiegach mezoterapii. Sztandarowymi produkta-
mi marki dr Barbara Sturm, cieszącymi się popularnością
wśród hollywoodzkich gwiazd, są sera.
RENOMOWANE MARKI
„DOKTORSKIE” KOSMETYKI Wśród najbardziej znanych doktorskich marek kosmetycznych
W POLSCE znajdują się też:
l dr Sebagh – dermokosmetyki stworzone przez chirurga
plastycznego, mają one wzmocnić i przedłużyć efekty
zabiegów odmładzających,
l dr Murad – kosmetyki amerykańskiego dermatologa
W Polsce również nie brakuje Howarda Murada, pioniera stosowania kwasów AHA
w pielęgnacji i terapii skóry,
kosmetyków z doktorem w nazwie. l dr Russo – kosmetyki powstały pod okiem lekarza me-
Znajdziemy je w drogeriach i aptekach. dycyny estetycznej doświadczonego zwłaszcza w zakre-
sie ochrony skóry przed promieniowaniem słonecznym,
Po sce swo e m rki m ą m in f rm ceutk dr l dr Hauchka – to kosmetyki w 100% naturalne, kontynu-
ren ris ek rz medycyny estetyczne dr de ujące tradycję holistycznej pielęgnacji ciała zapoczątko-
m r nkowi k ottore derm to o dr n med waną w pierwszej połowie XX wieku przez dr. Rudolfa
Krystyn C e us dr C e us derm to o dr Hauschkę, pioniera kosmetyków naturalnych,
i itow n n uk medycznyc nut owick dr l Dr Jart – koreańska marka utworzona przez lekarza
o ick iotec no o dr Krystyn i sz ore dr dermatologa i przedsiębiorcę. Dr Sung Jae-jung i Lee
i sz czy dr n uk medycznyc s ec ist derm Chin-wook występują pod pseudonimem dr Jart¢. Marka
to o A eks ndr ymsz dr ymsz wykorzystuje najbardziej zaawansowane koreańskie
technologie i tworzy nowatorskie formuły. n
36 y we ness