Page 8 - Eden_4_5_2017
P. 8
RAPORT
ma odpowiednie kwalifikacje? Czy przy wyborze nie sugerujemy się i hotele SPA mają po 2-3 główne marki kosmetyczne (rzadziej
głównie popularnością marki i ilością reklam w mediach, zamiast związane są tylko z jedną firmą), dzięki którym mogą zapewnić
potrzebami własnej skóry? I czy taki wybór jest dla nas najlepszy? pełną gamę potrzebnych zabiegów na twarz i ciało. Menu uzupeł-
Oczywiście żadna wydrukowana na papierze czy umieszczona niają dodatkowo liczne masaże.
w Internecie informacja nie zastąpi nam próby wykonanej na
własnej skórze, ale zanim zdecydujemy się na nią, warto wiedzieć, detaLICZNe I ProfeSjoNaLNe
jakie mamy możliwości. Thalgo, Babor, Sothys, Pevonia, Thal’ion, Często, zarówno w języku potocznym, jak i w branży słowo „SPA”
Academie, Maria Galland, Matis, Dibi a także: Purles, AA, dr Irena jest nadużywane. Wśród kosmetyków, które z tym pojęciem mają
Eris, Soraya, Bielenda czy Yonelle – to tylko niektóre z licznych niewiele wspólnego, spotykamy produkty codziennego użytku,
marek obecnych na naszym rynku kosmetyków profesjonalnych. jak: balsam SPA, żel pod prysznic SPA, sól do stóp itd. Bywalcy
Są też marki wyjątkowe, bo występujące w Polsce w bardzo SPA wiedzą, iż są to tylko działania marketingowe, a prawdziwe
niewielkiej ilości obiektów, jak Caudalie czy L’Occitane. Ilość kosmetyki SPA, oferujące coś więcej niż tylko modny chwyt
firm i marek jest naprawdę imponująca i ciągle rośnie. Naturalne, marketingowy, znajdujemy w salonach kosmetycznych, obiektach
ekologiczne, organiczne, holistyczne czy bazujące na najnowszych SPA i klinikach medycyny estetycznej. Nie znajdziemy ich w
osiągnięciach medycyny estetycznej. marketach czy drogeriach.
Jak zatem wybrać obiekt SPA i markę kosmetyczną dla siebie? Coraz częściej zdarza się, że proponowana w salonie marka
Nie wystarczy spytać doświadczonej koleżanki, bo ona może posiada też powszechnie dostępne kosmetyki detaliczne. Wtedy
mieć zupełnie inną skórę, a zatem i potrzeby. Warto kierować się przynajmniej znamy ją i wiemy, czy nam odpowiada czy nie. Ale
własnymi potrzebami oraz spójnością w organizacji przestrzeni kosmetyki SPA to jednak zupełnie oddzielna gałąź w kosmetycz-
w salonie. Wszak SPA to nie tylko skuteczna pielęgnacja, ale także nej branży. Przeważnie produkowane są przez firmy nieuczestni-
relaks i wiążące się z nim bardzo subiektywne odczucia estetycz- czące w rynku masowym. Są to zupełnie inne marki, a ich dostęp-
ne. Jeśli nie mamy swoich ulubionych rytuałów i kosmetyków, ność jest ograniczona.
zbyt duża ilość marek w jednym obiekcie wprowadzi zamęt Proponujemy szybki przegląd 20 wiodących marek kosmetycz-
w głowie i utrudni wybór, zbyt mała – nie pozostawi go wcale. Tak nych najczęściej spotykanych w polskich salonach kosmetycznych
źle i tak niedobrze. Najlepszy jest złoty środek. Przeważnie salony i hotelowych SPA. P
8 | EDEN | KWIECIEŃ–MAJ 2017
06-23 RAPORT_KS_OK.indd 8 20.04.2017 10:29 spel_eden_2.indd 1 2017-03-23 22:15:29