Page 8 - Eden_4_5_2017
P. 8

RAPORT

























































                 ma odpowiednie kwalifikacje? Czy przy wyborze nie sugerujemy się   i hotele SPA mają po 2-3 główne marki kosmetyczne (rzadziej
                 głównie popularnością marki i ilością reklam w mediach, zamiast   związane są tylko z jedną firmą), dzięki którym mogą zapewnić
                 potrzebami własnej skóry? I czy taki wybór jest dla nas najlepszy?  pełną gamę potrzebnych zabiegów na twarz i ciało. Menu uzupeł-
                  Oczywiście żadna wydrukowana na papierze czy umieszczona   niają dodatkowo liczne masaże.
                 w Internecie informacja nie zastąpi nam próby wykonanej na
                 własnej skórze, ale zanim zdecydujemy się na nią, warto wiedzieć,   detaLICZNe I ProfeSjoNaLNe
                 jakie mamy możliwości. Thalgo, Babor, Sothys, Pevonia, Thal’ion,   Często, zarówno w języku potocznym, jak i w branży słowo „SPA”
                 Academie, Maria Galland, Matis, Dibi a także: Purles, AA, dr Irena   jest nadużywane. Wśród kosmetyków, które z tym pojęciem mają
                 Eris, Soraya, Bielenda czy Yonelle – to tylko niektóre z licznych   niewiele wspólnego, spotykamy produkty codziennego użytku,
                 marek obecnych na naszym rynku kosmetyków profesjonalnych.   jak: balsam SPA, żel pod prysznic SPA, sól do stóp itd. Bywalcy
                 Są też marki wyjątkowe, bo występujące w Polsce w bardzo   SPA wiedzą, iż są to tylko działania marketingowe, a prawdziwe
                 niewielkiej ilości obiektów, jak Caudalie czy L’Occitane. Ilość   kosmetyki SPA, oferujące coś więcej niż tylko modny chwyt
                 firm i marek jest naprawdę imponująca i ciągle rośnie. Naturalne,   marketingowy, znajdujemy w salonach kosmetycznych, obiektach
                 ekologiczne, organiczne, holistyczne czy bazujące na najnowszych   SPA i klinikach medycyny estetycznej. Nie znajdziemy ich w
                 osiągnięciach medycyny estetycznej.                     marketach czy drogeriach.
                  Jak zatem wybrać obiekt SPA i markę kosmetyczną dla siebie?   Coraz częściej zdarza się, że proponowana w salonie marka
                 Nie wystarczy spytać doświadczonej koleżanki, bo ona może   posiada też powszechnie dostępne kosmetyki detaliczne. Wtedy
                 mieć zupełnie inną skórę, a zatem i potrzeby. Warto kierować się   przynajmniej znamy ją i wiemy, czy nam odpowiada czy nie. Ale
                 własnymi potrzebami oraz spójnością w organizacji przestrzeni   kosmetyki SPA to jednak zupełnie oddzielna gałąź w kosmetycz-
                 w salonie. Wszak SPA to nie tylko skuteczna pielęgnacja, ale także   nej branży. Przeważnie produkowane są przez firmy nieuczestni-
                 relaks i wiążące się z nim bardzo subiektywne odczucia estetycz-  czące w rynku masowym. Są to zupełnie inne marki, a ich dostęp-
                 ne. Jeśli nie mamy swoich ulubionych rytuałów i kosmetyków,   ność jest ograniczona.
                 zbyt duża ilość marek w jednym obiekcie wprowadzi zamęt   Proponujemy szybki przegląd 20 wiodących marek kosmetycz-
                 w głowie i utrudni wybór, zbyt mała – nie pozostawi go wcale. Tak   nych najczęściej spotykanych w polskich salonach kosmetycznych
                 źle i tak niedobrze. Najlepszy jest złoty środek. Przeważnie salony   i hotelowych SPA.                      P

                    8  |  EDEN |  KWIECIEŃ–MAJ 2017



       06-23 RAPORT_KS_OK.indd   8                                                                                              20.04.2017   10:29  spel_eden_2.indd   1                                                                                          2017-03-23   22:15:29
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13