Page 38 - srodkieden
P. 38
SLOW
LIFE
MODA
W STYLU SLOW
Jeśli zdarza Ci się dokonywać impulsywnych zakupów, nigdy nie jesteś do końca zadowolona
ze swojej garderoby, a twoje ubrania rozpadają się po kilku praniach, to znak że przyszedł czas
na slow fashion, czyli świadome podejście do ubioru.
TEKST: SYLWIA ZAGÓRSKA
low fashion wbrew pozorom to nie minimalizm za- duktów. Liczą się takie wartości, jak oryginalność i świeżość.
kupowy, ani tym bardziej ograniczanie ilości posia- To sprzeciw wobec pędu, jakiego nabiera świat, a wraz z nim
danych ubrań i dodatków do niezbędnego do życia proces konsumpcji.
minimum. Slow fashion to świadomość siebie, swoich Moda na „slow” sprawiła, że na rynku jest więcej miejsca dla
S potrzeb, stylu życia i mody, która ma służyć nam, projektantów ubrań, ale też dla ludzi, którzy po prostu mają
a nie odwrotnie. To zorganizowanie własnej garderoby w sposób pomysł na swoją kolekcję i chcą go zrealizować. Choć duże sieci
zapewniający komfort i satysfakcję z jej użytkowania. To wresz- modowe nie mają powodów, by czuć się zagrożone, to jednak
cie zaoszczędzone pieniądze, bo choć slow fashion wiąże się część klientów świadomie odwraca wzrok od ubrań produkowa-
z jednorazowymi wyższymi wydatkami, to koniec końców dużo nych masowo. Kuszą ich projekty, które powstają w małych studio.
bardziej się opłaca. Wytwarzane w niewielkich ilościach, a więc przeznaczone dla
wybrańców. Charakterystyczne. Jakościowe. A często – również
wyraźnie droższe od ubrań, które można kupić w popularnych
sieciówkach. Wysokojakościowe skórzane kurtki dla klientów
Slow fashion to świadomość siebie, 30 plus, utrzymane w klasycznym stylu torebki, ekstrawaganc-
kie, asymetryczne i ozdobione niecodziennymi wzorami kobiece
swoich potrzeb, stylu życia i mody, ubrania – to pierwsze z brzegu przykłady z cieszącego się w Pol-
która ma służyć nam, a nie odwrotnie sce niesłabnącą popularnością nurtu slow fashion. Nurtu, który
niejednej osobie umożliwił wejście na rynek mody, a sam rynek
wypełnił wieloma ciekawymi projektami, jakie raczej nie miałyby
szans zaistnieć w dużych galeriach handlowych.
To nie są ubrania odpowiednie dla ludzi, którzy chcą się zmieszać
z tłumem. To często mieszanka prostoty, subtelności i nowocze-
POMYŚL, ZANIM KUPISZ sności wielkiego miasta, dla ludzi dynamicznych, którzy potrafią
Bez względu na to, czy chodzi o food czy o fashion – przedro- czasem zwolnić. Ich producenci bazują na wysokogatunkowej
stek „slow” wskazuje, że konsumujemy bardziej świadomie, polskiej dzianinie. Są wśród nich produkty na tyle niedrogie, że
z większą rozwagą. Bezrefleksyjne pochłanianie zamieniamy na grupę docelową określa tu raczej nie grubość portfela klienta, a jego
smakowanie. Przywiązujemy większą uwagę do jakości pro- otwartość i zamiłowanie do inności.
60 | EDEN | PAŹDZIERNIK-LISTOPAD 2017
60-63_slow_fashion.indd 60 2017-10-23 18:46:05