Page 38 - srodkieden
P. 38

SLOW
                          LIFE














                                           MODA







                               W STYLU SLOW










                       Jeśli zdarza Ci się dokonywać impulsywnych zakupów, nigdy nie jesteś do końca zadowolona
                      ze swojej garderoby, a twoje ubrania rozpadają się po kilku praniach, to znak że przyszedł czas
                                             na slow fashion, czyli świadome podejście do ubioru.

                                                                   TEKST: SYLWIA ZAGÓRSKA









                            low fashion wbrew pozorom to nie minimalizm za-  duktów. Liczą się takie wartości, jak oryginalność i świeżość.
                            kupowy, ani tym bardziej ograniczanie ilości posia-  To sprzeciw wobec pędu, jakiego nabiera świat, a wraz z nim
                            danych ubrań i dodatków do niezbędnego do życia   proces konsumpcji.
                            minimum. Slow fashion to świadomość siebie, swoich   Moda na „slow” sprawiła, że na rynku jest więcej miejsca dla
                   S potrzeb, stylu życia i mody, która ma służyć nam,      projektantów ubrań, ale też dla ludzi, którzy po prostu mają
                   a nie odwrotnie. To zorganizowanie własnej garderoby w sposób   pomysł na swoją kolekcję i chcą go zrealizować. Choć duże sieci
                   zapewniający komfort i satysfakcję z jej użytkowania. To wresz-  modowe nie mają powodów, by czuć się zagrożone, to jednak
                   cie zaoszczędzone pieniądze, bo choć slow fashion wiąże się   część klientów świadomie odwraca wzrok od ubrań produkowa-
                   z jednorazowymi wyższymi wydatkami, to koniec końców dużo   nych masowo. Kuszą ich projekty, które powstają w małych studio.
                   bardziej się opłaca.                                     Wytwarzane w niewielkich ilościach, a więc przeznaczone dla
                                                                            wybrańców. Charakterystyczne. Jakościowe. A często – również
                                                                            wyraźnie droższe od ubrań, które można kupić w popularnych
                                                                            sieciówkach.  Wysokojakościowe skórzane kurtki dla klientów
                    Slow fashion to świadomość siebie,                      30 plus, utrzymane w klasycznym stylu torebki, ekstrawaganc-
                                                                            kie, asymetryczne i ozdobione niecodziennymi wzorami kobiece
                    swoich potrzeb, stylu życia i mody,                     ubrania – to pierwsze z brzegu przykłady z cieszącego się w Pol-
                    która ma służyć nam, a nie odwrotnie                    sce niesłabnącą popularnością nurtu slow fashion. Nurtu, który
                                                                            niejednej osobie umożliwił wejście na rynek mody, a sam rynek
                                                                            wypełnił wieloma ciekawymi projektami, jakie raczej nie miałyby
                                                                            szans zaistnieć w dużych galeriach handlowych.
                                                                              To nie są ubrania odpowiednie dla ludzi, którzy chcą się zmieszać
                                                                            z tłumem. To często mieszanka prostoty, subtelności i nowocze-
                   POMYŚL, ZANIM KUPISZ                                     sności wielkiego miasta, dla ludzi dynamicznych, którzy potrafią
                   Bez względu na to, czy chodzi o food czy o fashion – przedro-  czasem zwolnić. Ich producenci bazują na wysokogatunkowej
                   stek „slow” wskazuje, że konsumujemy bardziej świadomie,   polskiej dzianinie. Są wśród nich produkty na tyle niedrogie, że
                   z większą rozwagą. Bezrefleksyjne pochłanianie zamieniamy na   grupę docelową określa tu raczej nie grubość portfela klienta, a jego
                   smakowanie. Przywiązujemy większą uwagę do jakości pro-  otwartość i zamiłowanie do inności.

                     60  |  EDEN | PAŹDZIERNIK-LISTOPAD 2017




          60-63_slow_fashion.indd   60                                                                                           2017-10-23   18:46:05
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43