Page 43 - Business_SPA_2023
P. 43
Gdzie na tym tle jest dzisiaj Polska? Jak powinniśmy się
dalej rozwijać?
W Gharieni od lat obserwujemy i poznajemy polski rynek,
doceniamy jego wzrost i udział w rynku globalnym. Cieszy nas Sammy
nie tylko większa świadomość klientów końcowych w zakresie Gharieni
Mental Health i Well-Being, ale także szybka i profesjonalna
odpowiedź obiektów SPA & Wellness na te rosnące potrzeby.
Ostatnio zaobserwowaliśmy także istotny wzrost zaintere- Założyciel i CEO Gharieni Group. Jest znany z wi-
sowania w obszarach zdrowej żywności i napojów, a także zjonerskiego przywództwa w branży i pionierskiego
Wellness Management oraz Health Condition Management. ducha. Ponad 30 lat temu, kiedy założył firmę, zaczął
Warto przypomnieć, że na terenie Polski znajduje się aż od zrewolucjonizowania sektora łóżek zabiegowych.
45 miejscowości z dostępem do wód termalnych. Należy się Dziś Gharieni Group jest wiodącą firmą w dziedzi-
więc spodziewać znacznego wzrostu zainteresowania tego nie SPA, Wellness, medycznych łóżek zabiegowych,
mebli, akcesoriów oraz technologii Mind/Body Well-
typu doświadczeniami wśród klientów końcowych, co zresztą ness. Marka jest obecna w ponad 120 krajach.
pokrywa się z przywidywaniami, co do globalnych trendów Jego wyjątkowa, biznesowa perspektywa, w dużej
wellness na kolejne lata. mierze wynika z wychowania się pomiędzy Belgią
a Tunezją, a także wykształcenia inżynierskiego,
Czego szukają dzisiaj klienci? Czy liczy się bardziej efekt zabie- jakie uzyskał w Niemczech. Sammy nieustannie po-
dróżuje po świecie w poszukiwaniu inspiracji. Jego
gu, czy doświadczenie wrażeń, które przy okazji dostajemy? zorientowany na klienta sposób myślenia ma na celu
W idealnym świecie obie te cechy byłyby równorzędne. Jeste- poprawę jakości usług, udoskonalanie procesów,
śmy jednak świadomi, że doświadczenie, a przede wszystkim które dostarczą wyjątkowej wartości i wesprą biznes
emocje, jakie mu towarzyszą, zawsze wygrywają. Satysfakcjo- jego klientów, a jednocześnie zachwycą konsu-
nujące doświadczenie, które przełożyło się na dobre samo- mentów wyjątkowymi doświadczeniami z zakresu
wellness.
poczucie klienta, zawsze przyniesie lepsze efekty, zarówno
te psychiczne, jak i zdrowotne, niż luksusowy zabieg, który
nie był przeprowadzony poprawnie lub nie wywołał w klien-
cie pozytywnych emocji. Dlatego tak ważne jest budowanie terapeutycznego pod okiem wykwalifikowanej kadry, a także
pozytywnych relacji i dbanie o każdy, nawet najdrobniejszy konsultacji lekarskiej i sprzętu medycznego. Doświadczenia
element doświadczenia wellness. post-covid pokazują nam, jak bardzo potrzebne są dzisiaj tera-
pie przywracające równowagę fizyczną i mentalną, niwelujące
Czym jest „wellness XXI wieku”. Co to znaczy? negatywne skutki chorób.
W Gharieni mówimy, że tworzymy „Wellness na miarę XXI
wieku! ”. Jest to nie tylko spójne z obietnicą naszej marki, A jakie znaczenie będą mieć technologie bezdotykowe,
dotyczącą innowacji i ciągłego doskonalenia, ale także częścią które także wprowadzacie?
naszego DNA. Najbardziej zależy nam na nieustannym rozwoju Technologie bezdotykowe pozwalają na minimalny udział
doskonałych doświadczeń, aby przynosiły jak najwięcej korzy- terapeuty lub innego personelu w trakcie trwania zabiegów.
ści klientowi końcowemu. W przyszłości będzie to oznaczać A nawet na jego braku. Z naszych obserwacji wynika, że wy-
np. zwiększenie w naszej linii łóżek zabiegowych ergonomii, korzystywanie tego typu technologii przynosi więcej korzyści
aby zapewnić najwyższy komfort użytkownikowi i najlepsze terapeutycznych niż tradycyjne metody zabiegowe. Pozwalają
warunki pracy dla terapeuty. Skupiamy się też na rozwoju do- one klientowi na większe rozluźnienie i skupienie się na sobie.
świadczeń hybrydowych, łączących zabiegi fizyczne z naszymi Innym czynnikiem, o którym trzeba wspomnieć jest fakt,
technologiami Mind/Body Wellness. że technologie bezdotykowe pozwalają obiektom SPA & Well-
ness na uzyskanie przewagi w sytuacji zauważalnego już glo-
Jak badania, wiedza naukowa wpływają na wasze technologie? balnego braku odpowiednio wykwalifikowanego personelu.
Wszystkie decyzje podejmowane w Gharieni opieramy na bada- Wydaje się, że to także znak czasów – w przyszłości coraz
niach i ich wynikach – dzięki temu jesteśmy w stanie udowodnić więcej działań z zakresu terapii i medycyny wykonywane
skuteczność innowacyjnych technologii i urządzeń. To właśnie będzie przez maszyny wsparte przez sztuczną inteligencję.
nasza silna wiara w naukę zaowocowała stworzoną przez nas
w 2021 roku Naukową Radą Doradczą. Jak widzi pan rozwój światowych trendów?
Przewidywania dotyczące światowych trendów wellness w du-
Co to jest medical wellness? żej mierze pokrywają się z wewnętrznymi planami naszej firmy.
Medical wellness, w ujęciu potocznym, to każde doświadczenie Obserwujemy wzmożone zainteresowanie klientów terapiami
z wachlarza zabiegów wellness, którego integralną częścią jest wodnymi, wibroakustycznymi, a także technologiami, które
obecność lekarza medycyny. To przestrzeń, w której oprócz wspierają nie tylko ciało, ale też umysł. To właśnie kierunek
wyjątkowych zabiegów, klient może skorzystać z zaplecza fizjo- w którym będziemy podążać w kolejnych latach.
www.SPAeden.pl SPA BIZNES - beauty & medical & wellness | 43