Page 46 - Business_SPA_2023
P. 46
o ich motywuje
Mężczyni polegają na swoich Kolejnym ważnym odkryciem dla operatorów i dewelope-
rów wellness, SPA i hotelarstwa są czynniki motywujące,
partnerkach w poszukiwaniu które skłaniają mężczyzn do poszukiwania wellness. Przy-
informacji i usług wellness czyny te nie muszą przekładać się bezpośrednio na wybie-
rane usługi i zabiegi. Mimo to odgrywają kluczową rolę
w opisywaniu efektów lub korzyści, jakich mężczy ni mogą
W drugiej kolejności wymieniali czynnik społeczny, a następ- oczekiwać. Dlatego zadaniem branży jest wykorzystanie
nie fizyczny. ałożenia te nie są całkowicie błędne. Dla kobiet ich w celu wprowadzenia i sprzedawania mężczyznom
równie ważne są relacje emocjonalne i społeczne. konkretnej oferty.
Najwa niejsze motywacje to
Odmienna komunikacja odstresowanie,
Badania poruszają wa ne kwes e dotyczące rozwoju usług zapobieganie chorobom,
wellness i sposobu ich komunikacji. ę samą usługę lub relaks,
program mo na przedstawić kobietom i mę czyznom. le fitness,
ka demu z nich powinno się ją zde niować w odmienny ładowanie i uzupełnianie energii.
sposób, dostosowany do ró nych priorytetów obu płci. Na drugim ko cu spektrum, czyli najmniej motywujące
Na przykład wędrówkę o wschodzie słońca, po której na- aspekty dla mę czyzn to
stępuje powitanie słońca na szczycie wzgórza, można zapre- uroda pielęgnacja,
zentować w następujący sposób rozpieszczanie,
dla mężczyzn podkreślenie fizycznych aspektów kondy- nagradzanie siebie,
cyjnych wędrówki, a następnie ćwiczeń rozciągających duchowość,
na szczycie góry ucieczka.
dla kobiet spacer z partnerem, podkreślenie elementu la ka dego menad era doświadcze wellness i SP te in or-
duchowego oraz uprawianie jogi o wschodzie słońca. macje mogą być bezcenne. Oczywiście cechy rynku lokalnego
Mówimy o tym samym programie, ale podkreślamy znaczenie mogą wpływać na rzeczywiste zachowanie mężczyzn. Warto
odpowiednich czynników wellness w zależności od tego, dla również ponownie przeanalizować te dane w nawiązaniu
kogo przeznaczony jest komunikat. do konkretnego SPA lub resortu wypoczynkowego. Mimo
to, układając menu zabiegowe i pracując nad sposobem
46 | SPA BIZNES - &
&
.SPA
.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 47