Page 46 - Business_SPA_2023
P. 46

o ich motywuje
        Mężczyni polegają na swoich                          Kolejnym ważnym odkryciem dla operatorów i dewelope-
                                                              rów wellness, SPA i hotelarstwa są czynniki motywujące,
        partnerkach w poszukiwaniu                            które skłaniają mężczyzn do poszukiwania wellness. Przy-
        informacji i usług wellness                           czyny te nie muszą przekładać się bezpośrednio na wybie-
                                                              rane usługi i zabiegi. Mimo to odgrywają kluczową rolę
                                                              w opisywaniu efektów lub korzyści, jakich mężczy ni mogą
            W drugiej kolejności wymieniali czynnik społeczny, a następ-  oczekiwać. Dlatego zadaniem branży jest wykorzystanie
            nie fizyczny.  ałożenia te nie są całkowicie błędne. Dla kobiet   ich w celu wprowadzenia i sprzedawania mężczyznom
            równie ważne są relacje emocjonalne i społeczne.  konkretnej oferty.
                                                              Najwa niejsze motywacje to
            Odmienna komunikacja                                odstresowanie,
            Badania poruszają wa ne kwes e dotyczące rozwoju usług     zapobieganie chorobom,
            wellness i sposobu ich komunikacji.  ę samą usługę lub     relaks,
            program mo na przedstawić kobietom i mę czyznom.  le     fitness,
            ka demu z nich powinno się ją zde niować w odmienny     ładowanie i uzupełnianie energii.
            sposób, dostosowany do ró nych priorytetów obu płci.  Na drugim ko cu spektrum, czyli najmniej motywujące
              Na przykład wędrówkę o wschodzie słońca, po której na-  aspekty dla mę czyzn to
            stępuje powitanie słońca na szczycie wzgórza, można zapre-    uroda pielęgnacja,
            zentować w następujący sposób                       rozpieszczanie,
              dla mężczyzn  podkreślenie fizycznych aspektów kondy-    nagradzanie siebie,
              cyjnych wędrówki, a następnie ćwiczeń rozciągających     duchowość,
              na szczycie góry                                  ucieczka.
              dla kobiet  spacer z partnerem, podkreślenie elementu    la ka dego menad era doświadcze  wellness i SP  te in or-
              duchowego oraz uprawianie jogi o wschodzie słońca.  macje mogą być bezcenne. Oczywiście cechy rynku lokalnego
            Mówimy o tym samym programie, ale podkreślamy znaczenie   mogą wpływać na rzeczywiste zachowanie mężczyzn. Warto
            odpowiednich czynników wellness w zależności od tego, dla   również ponownie przeanalizować te dane w nawiązaniu
            kogo przeznaczony jest komunikat.                 do konkretnego SPA lub resortu wypoczynkowego. Mimo
                                                              to, układając menu zabiegowe i pracując nad sposobem


         46 | SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

                                            			.SPA 
  . 
                          			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 47
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51