Page 50 - Business_SPA_2023
P. 50

Pilnowanie kosztów  unkcjonowania to jedno zkluczowych   Permanentne szkolenie
            zada  managera SP . Potrzebna jest do tego wiedza oenergo -  Kolejnym wyzwaniem, ściśle powiązanym z jakością usług
            chłonności naszego wyposa enia. Konieczne są tak e analizy   SPA, jest znalezienie personelu, który będzie chciał pracować
            ikalkulacje zabiegów.  o iile nas kosztuje   le na danej usłudze   w obiektach często położonych z dala od centrów miejskich.
            zarabiamy  Bez tego nie ma mowy o rentowności SP .  Realia są takie,  e mimo spowolnienia gospodarczego nadal
              Na koniec analizy wyzwań kosztowych trzeba wspomnieć   borykamy się z brakiem pracowników w SP .
            o inwentaryzacji w SPA.  uż samo to słowo przeraża wielu   W miastach sytuacja wygląda lepiej, ale w małych miej-
            managerów, bo jest to stosunkowo trudne zadanie. Po pierw -  scowościach jest truniej. Niektórzy liczyli, że sytuację popra-
            sze, trzeba wiedzieć jak prawidłowo określić zawartość   wi import pracowników z zagranicy, ale nie wszędzie zdaje
            opakowa , a po drugie trzeba mieć do tego narzędzie jakim   to egzamin. Na rynku hotelowym pojawiają się Azjaci, którzy
            jest odpowiedni system   , który pozwoli rozliczać zu ycie   świetnie sprawdzają się w służbie pięter i gastronomii, ale nie
            produktów.   własnego doświadczenia wiem, że niektóre   zawsze radzą sobie w hotelowych SPA. Tu wymagania są dość
            z dostępnych na rynku systemów SPA nie są w stanie sprostać   duże, szczególnie w zakresie standardów obsługi, a nie każdy
            temu wyzwaniu. Warto sprawdzić listę referencyjną, aby nie   zagraniczny terapeuta jest w stanie im sprostać.
            rozczarować się po zakupie.                         Nasi rodzimi terapeuci SPA, choć szkolą się na potęgę, nie
                                                              zawsze chcą pracować w położonych na uboczu obiektach,
            Jakość, nie  jakoś                                szczególnie w stawiających wyższe wymagania hotelowych
            Jakość usług to kolejne wyzwanie w nadchodzącym roku.   SPA. Kończąc szkołę, a często także studia kierunkowe, mają
            Ale  jakość  to nie  jakoś . Konkurencja w branży jest   dużą wiedzę teoretyczną, ale nie znają standardów obsługi.
            ogromna, a jedynym czym dzisiaj można się skutecznie   I tu, po raz kolejny, pojawia się kwes a kompetencji managera
            wyróżnić jest jakość usług i obsługi gościa. Dobre kosmetyki   SPA, który przyjmując nowego pracownika musi wziąć na swoje
            i nowoczesne urządzenia sprawy nie załatwią. Potrzebna   barki ciężar odpowiedniego szkolenia isystematycznej kontroli.
            jest jakość obsługi, którą trzeba wykreować, a potem   Pytanie, czy to potrafi
            utrzymać. W tym celu znów potrzebny jest nam audyt
            jakości aktualnie świadczonych usług oraz projekt no-  Wysoki standard daje przewagę
            wych, lepszych standardów obsługi.                Z mojego doświadczenia wynika,  e pracowników trzeba
              Audytując obiekty SPA często zastanawiałam się, dlaczego   szkolić ustawicznie i systemowo. Nie wystarczy jedno kilku-
            jedne z nich cieszą się popularnością, a inne stoją puste.   godzinne wdrożenie do pracy. Niezbędny jest stały trening,
            Odpowied  jest jedna   te oblegane mają standardy obsługi,   szkolenie i systematyczne budowanie jakości obsługi.  est
            a te drugie nie mają o tym pojęcia. Nawet słabo wyposażone   to zadanie pracochłonne, ale gwarantuje efekt, jakim jest
            gabinety SPA, w których pracuje świetnie wyszkolony per-  doskonała jakość usług SPA. Bo jakość nie bierze się sama
            sonel, osiągają sukces. A obiekty naszpikowane nowościami   z siebie. Wymaga naszej codziennej uwagi, pracy nad stan-
            mogą stać puste.                                  dardami, które dają nam przewagę na rynku.
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55