Page 50 - Business_SPA_2023
P. 50
Pilnowanie kosztów unkcjonowania to jedno zkluczowych Permanentne szkolenie
zada managera SP . Potrzebna jest do tego wiedza oenergo - Kolejnym wyzwaniem, ściśle powiązanym z jakością usług
chłonności naszego wyposa enia. Konieczne są tak e analizy SPA, jest znalezienie personelu, który będzie chciał pracować
ikalkulacje zabiegów. o iile nas kosztuje le na danej usłudze w obiektach często położonych z dala od centrów miejskich.
zarabiamy Bez tego nie ma mowy o rentowności SP . Realia są takie, e mimo spowolnienia gospodarczego nadal
Na koniec analizy wyzwań kosztowych trzeba wspomnieć borykamy się z brakiem pracowników w SP .
o inwentaryzacji w SPA. uż samo to słowo przeraża wielu W miastach sytuacja wygląda lepiej, ale w małych miej-
managerów, bo jest to stosunkowo trudne zadanie. Po pierw - scowościach jest truniej. Niektórzy liczyli, że sytuację popra-
sze, trzeba wiedzieć jak prawidłowo określić zawartość wi import pracowników z zagranicy, ale nie wszędzie zdaje
opakowa , a po drugie trzeba mieć do tego narzędzie jakim to egzamin. Na rynku hotelowym pojawiają się Azjaci, którzy
jest odpowiedni system , który pozwoli rozliczać zu ycie świetnie sprawdzają się w służbie pięter i gastronomii, ale nie
produktów. własnego doświadczenia wiem, że niektóre zawsze radzą sobie w hotelowych SPA. Tu wymagania są dość
z dostępnych na rynku systemów SPA nie są w stanie sprostać duże, szczególnie w zakresie standardów obsługi, a nie każdy
temu wyzwaniu. Warto sprawdzić listę referencyjną, aby nie zagraniczny terapeuta jest w stanie im sprostać.
rozczarować się po zakupie. Nasi rodzimi terapeuci SPA, choć szkolą się na potęgę, nie
zawsze chcą pracować w położonych na uboczu obiektach,
Jakość, nie jakoś szczególnie w stawiających wyższe wymagania hotelowych
Jakość usług to kolejne wyzwanie w nadchodzącym roku. SPA. Kończąc szkołę, a często także studia kierunkowe, mają
Ale jakość to nie jakoś . Konkurencja w branży jest dużą wiedzę teoretyczną, ale nie znają standardów obsługi.
ogromna, a jedynym czym dzisiaj można się skutecznie I tu, po raz kolejny, pojawia się kwes a kompetencji managera
wyróżnić jest jakość usług i obsługi gościa. Dobre kosmetyki SPA, który przyjmując nowego pracownika musi wziąć na swoje
i nowoczesne urządzenia sprawy nie załatwią. Potrzebna barki ciężar odpowiedniego szkolenia isystematycznej kontroli.
jest jakość obsługi, którą trzeba wykreować, a potem Pytanie, czy to potrafi
utrzymać. W tym celu znów potrzebny jest nam audyt
jakości aktualnie świadczonych usług oraz projekt no- Wysoki standard daje przewagę
wych, lepszych standardów obsługi. Z mojego doświadczenia wynika, e pracowników trzeba
Audytując obiekty SPA często zastanawiałam się, dlaczego szkolić ustawicznie i systemowo. Nie wystarczy jedno kilku-
jedne z nich cieszą się popularnością, a inne stoją puste. godzinne wdrożenie do pracy. Niezbędny jest stały trening,
Odpowied jest jedna te oblegane mają standardy obsługi, szkolenie i systematyczne budowanie jakości obsługi. est
a te drugie nie mają o tym pojęcia. Nawet słabo wyposażone to zadanie pracochłonne, ale gwarantuje efekt, jakim jest
gabinety SPA, w których pracuje świetnie wyszkolony per- doskonała jakość usług SPA. Bo jakość nie bierze się sama
sonel, osiągają sukces. A obiekty naszpikowane nowościami z siebie. Wymaga naszej codziennej uwagi, pracy nad stan-
mogą stać puste. dardami, które dają nam przewagę na rynku.