Page 55 - Business_SPA_2023
P. 55

1 . Nie liczymy czasu usługi
             sługa SPA to usługa bardzo luksusowa, która w ostatnich
            latach staje się coraz bardziej pożądana.  ej luksusowość
            wynika nie tylko z piękna wnętrz, drogiego wyposażenia i wy-  M
            sokiej jakości kosmetyków, lecz również ze stuprocentowej   B
            uwagi, jaką terapeuta poświęca klientowi, w układzie 1 na 1,
            w jednostce czasu.                                   agister  zjoterapii, od ponad    lat związany z ryn-
              W zarządzaniu przychodem z zabiegów SPA jednostka cza-  kiem  ed & SPA. Szkoleniowiec i ekspert w dziedzinie
            su jest różna, w zależności od usługi.  redni czas zabiegu   zarządzania obiektami SPA, med & beauty. Współtwórca
            to  0 minut, z tendencją rosnącą.  darzają się usługi  0- lub   luksusowych kosmetyków naturalnych Fito Spa. C
            45-minutowe, zdarzają się też 90-minutowe i dłuższe. Dlatego    rmy szkoleniowo konsultingowej Spa Pro essionals.
            każda usługa powinna podlegać oddzielnej wycenie, która   www.spapro essionals.pl
            uwzględnia ten aspekt.

            2 . Obcinamy czas na przerwy
            między zabiegami
            Aby nie popełnić błędu w szacunkach opartych na czasie     powodu różnic w wadze i wzroście klientów oraz kondy-
            trwania usługi trzeba pamiętać o tym, że po każdym zabiegu  cji i poziomu nawilżenia ich skóry, ilość zużytego preparatu
            terapeuta powinien porozmawiać z gościem, odprowadzić  będzie zawsze odmienna. Dlatego wartości, które finalnie
            go do pokoju relaksu, szatni lub recepcji i zamknąć sprzedaż  przypisujemy do kalkulacji zabiegu powinny być uśrednione.
            kolejnej usługi i detalu, uzupełnić kartę klienta oraz posprzą-  Warto zwrócić uwagę na różnicę kosztów kosmetyków
            tać gabinet.                                      do masaży i zabiegów na ciało, a tych do zabiegów na twarz.  a-
               atem czas trwania usługi to jedno, a czas pracy terapeuty  towarowanie magazynu produktami do masaży jest minimum
            nim przejdzie do kolejnej usługi, to drugie. Warto więc od po-  trzykrotnie niższym kosztem od zatowarowania kosmetykami
            czątku założyć w kalkulacji rentowności zabiegu cały czas, który  do zabiegów na twarz. Statystyki sprzedaży w hotelowych
            terapeuta potrzebuje na pełne wykonanie usługi i opieki nad  SPA wskazują, że 70-80  przychodu stanowi masaż i zabiegi
            gościem.  eżeli zabieg trwa 45 minut, to do kalkulacji rentow-  na ciało.  abiegi kosmetyczne twarzy są domeną sprzedażową
            ności zabiegu zaliczamy minimum  0 minut.         w day SPA i gabinetach beauty, nie w hotelach. Trzeba więc
               darza się, że wymuszamy na pracownikach skracanie przerw  regularnie sprawdzać wartość magazynu, aby mieć zawsze
            między zabiegami, zakładając, że to starta czasu i pieniędzy.  wysokiej jakości i świeże kosmetyki.
            To błąd  Klient potrzebuje atencji   przywitania i pożegnania.
            Szczególnie teraz, w czasach życia wirtualnego, usługi SPA na- 4 . Nie przeliczamy zysku na minutę
            brały szczególnego znaczenia. Pełną opiekę przed i po zabiegu  Aby porównać rentowność usług o różnym czasie trwania
            klient docenia bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.  najlepiej jest przeliczyć jaki zysk na minutę generuje każdy
              Każdy proces sprzedaży jest złożony z etapów   na po-  z zabiegów. W ten sposób określamy prawdziwą rentowność
            czątku trzeba zainteresować klienta, następnie pobudzić  każdej z usług. W tym celu przygotowujemy kalkulację    SK
            jego pragnienie, a na końcu domknąć proces. Będzie on     ABIEG , dzielony przez   AS TRWANIA  S  GI, plus   AS
            dużo mniej efektywny, jeżeli zabraknie czasu na zamknięcie  TERAPE T  NA OBS  G  GO  IA. Otrzymujemy wartość
            sprzedaży. To powinno nastąpić bezpośrednio po zabiegu,  jednej minuty. Warto sprawdzić jakie wartości otrzymamy, czy
            jeszcze w gabinecie lub w pokoju relaksu, ewentualnie  są one równe, czy może jedne zabiegi są bardziej rentowne
            przy recepcji.                                    od innych
              Ważne jest, by każdy klient wyszedł z zapisem na kolejną
            wizytę oraz co najmniej rekomendacją produktu detalicznego.
            Trzeba więc kompleksowo zadbać o jego potrzeby i kom-
            fort, pamiętając jednak, aby zagospodarować ten czas także
            sprzedażowo
            3 . Nie liczymy kosztów zu ycia
            Stosunkowo łatwa do policzenia jest kalkulacja kosztów prepara-
            tów niezbędnych do wykonania zabiegu. Wyjściowe parametry
            powinien udostępnić nam dystrybutor kosmetyków.  pewnijmy
            się, że ilości i koszty zużycia podawane przez marki kosmetyczne
            pokrywają się z rzeczywistością. Wyrywkowo sprawd my kilka
            procedur, wykonując je z  aptekarską  dokładnością.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60