Page 55 - Business_SPA_2023
P. 55
1 . Nie liczymy czasu usługi
sługa SPA to usługa bardzo luksusowa, która w ostatnich
latach staje się coraz bardziej pożądana. ej luksusowość
wynika nie tylko z piękna wnętrz, drogiego wyposażenia i wy- M
sokiej jakości kosmetyków, lecz również ze stuprocentowej B
uwagi, jaką terapeuta poświęca klientowi, w układzie 1 na 1,
w jednostce czasu. agister zjoterapii, od ponad lat związany z ryn-
W zarządzaniu przychodem z zabiegów SPA jednostka cza- kiem ed & SPA. Szkoleniowiec i ekspert w dziedzinie
su jest różna, w zależności od usługi. redni czas zabiegu zarządzania obiektami SPA, med & beauty. Współtwórca
to 0 minut, z tendencją rosnącą. darzają się usługi 0- lub luksusowych kosmetyków naturalnych Fito Spa. C
45-minutowe, zdarzają się też 90-minutowe i dłuższe. Dlatego rmy szkoleniowo konsultingowej Spa Pro essionals.
każda usługa powinna podlegać oddzielnej wycenie, która www.spapro essionals.pl
uwzględnia ten aspekt.
2 . Obcinamy czas na przerwy
między zabiegami
Aby nie popełnić błędu w szacunkach opartych na czasie powodu różnic w wadze i wzroście klientów oraz kondy-
trwania usługi trzeba pamiętać o tym, że po każdym zabiegu cji i poziomu nawilżenia ich skóry, ilość zużytego preparatu
terapeuta powinien porozmawiać z gościem, odprowadzić będzie zawsze odmienna. Dlatego wartości, które finalnie
go do pokoju relaksu, szatni lub recepcji i zamknąć sprzedaż przypisujemy do kalkulacji zabiegu powinny być uśrednione.
kolejnej usługi i detalu, uzupełnić kartę klienta oraz posprzą- Warto zwrócić uwagę na różnicę kosztów kosmetyków
tać gabinet. do masaży i zabiegów na ciało, a tych do zabiegów na twarz. a-
atem czas trwania usługi to jedno, a czas pracy terapeuty towarowanie magazynu produktami do masaży jest minimum
nim przejdzie do kolejnej usługi, to drugie. Warto więc od po- trzykrotnie niższym kosztem od zatowarowania kosmetykami
czątku założyć w kalkulacji rentowności zabiegu cały czas, który do zabiegów na twarz. Statystyki sprzedaży w hotelowych
terapeuta potrzebuje na pełne wykonanie usługi i opieki nad SPA wskazują, że 70-80 przychodu stanowi masaż i zabiegi
gościem. eżeli zabieg trwa 45 minut, to do kalkulacji rentow- na ciało. abiegi kosmetyczne twarzy są domeną sprzedażową
ności zabiegu zaliczamy minimum 0 minut. w day SPA i gabinetach beauty, nie w hotelach. Trzeba więc
darza się, że wymuszamy na pracownikach skracanie przerw regularnie sprawdzać wartość magazynu, aby mieć zawsze
między zabiegami, zakładając, że to starta czasu i pieniędzy. wysokiej jakości i świeże kosmetyki.
To błąd Klient potrzebuje atencji przywitania i pożegnania.
Szczególnie teraz, w czasach życia wirtualnego, usługi SPA na- 4 . Nie przeliczamy zysku na minutę
brały szczególnego znaczenia. Pełną opiekę przed i po zabiegu Aby porównać rentowność usług o różnym czasie trwania
klient docenia bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. najlepiej jest przeliczyć jaki zysk na minutę generuje każdy
Każdy proces sprzedaży jest złożony z etapów na po- z zabiegów. W ten sposób określamy prawdziwą rentowność
czątku trzeba zainteresować klienta, następnie pobudzić każdej z usług. W tym celu przygotowujemy kalkulację SK
jego pragnienie, a na końcu domknąć proces. Będzie on ABIEG , dzielony przez AS TRWANIA S GI, plus AS
dużo mniej efektywny, jeżeli zabraknie czasu na zamknięcie TERAPE T NA OBS G GO IA. Otrzymujemy wartość
sprzedaży. To powinno nastąpić bezpośrednio po zabiegu, jednej minuty. Warto sprawdzić jakie wartości otrzymamy, czy
jeszcze w gabinecie lub w pokoju relaksu, ewentualnie są one równe, czy może jedne zabiegi są bardziej rentowne
przy recepcji. od innych
Ważne jest, by każdy klient wyszedł z zapisem na kolejną
wizytę oraz co najmniej rekomendacją produktu detalicznego.
Trzeba więc kompleksowo zadbać o jego potrzeby i kom-
fort, pamiętając jednak, aby zagospodarować ten czas także
sprzedażowo
3 . Nie liczymy kosztów zu ycia
Stosunkowo łatwa do policzenia jest kalkulacja kosztów prepara-
tów niezbędnych do wykonania zabiegu. Wyjściowe parametry
powinien udostępnić nam dystrybutor kosmetyków. pewnijmy
się, że ilości i koszty zużycia podawane przez marki kosmetyczne
pokrywają się z rzeczywistością. Wyrywkowo sprawd my kilka
procedur, wykonując je z aptekarską dokładnością.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 55