Page 59 - Business_SPA_2023
P. 59

okus na pracownika to nie tyle wymuszona sytuacją
             na rynku postawa lidera, ale konieczność podyktowana
             względami biznesowymi.
               A rolą lidera, prócz podejmowania działań niezbędnych dla
             zachowania ciągłości biznesu, jest tworzenie warunków do zro-
             zumienia i odnalezienia się w zupełnie nowej sytuacji, w której
             obecnie funkcjonujemy.                             M
                                                                W
             W biznesie nie ma miejsca na emocje
             To nieprawda. Emocje są z nami zawsze i wszędzie. Dlatego    anager z ponad   .letnim doświadczeniem
             re eksja nad nimi jest równie ważna jak koncentracja na   w branży hotelarskiej i Day SPA, a także medycyny
             zadaniach. Szef, który rozumie swoje emocje i pozostaje   estetycznej.
                                                                 becnie zarządza Klinikami  edycyny  stetycz-
             z nimi w kontakcie, będzie w stanie właściwie oceniać sytu-  nej Dr  eata Dethlo  w Warszawie i Konstancinie,
             acje, uniknie pułapek impulsywności i właściwie odniesie się   uczestnicząc w projekcie rozbudowy pro lu usług
             do potrzeb innych.                                 i poszerzenia ich o erty.
               Podczas kolejnych lockdownów oraz perturbacji gospodar -   orientowana na cele i najwyższą jakoś  obsługi
             czych niezwykle wa na okazała się umiejętność rozumienia   klientów.  waża, że umiejętnoś  dzielenia się wiedzą
                                                                i łatwoś  komunikacyjna wspiera e ektywne zarzą-
             emocji  radzenia sobie ze stresem swoim iinnych, asertyw -  dzanie zespołami.
             ność oraz umiejętna organizacja czasu i miejsca pracy.
               Dostrzeganie emocji innych i zadbanie o przestrzeń, w której
             można bezpiecznie je ujawniać, jest jednym z najważniejszych
             narzędzi radzenia sobie w kryzysie. Rosnąca rola komunikacji
             sprowadza się nie tylko do informowania, ale przede wszystkim  Plan B, na lepsze czasy
             do rozmawiania, bo wszystkie strony powinny wiedzieć zjakimi pro-  Tadeusz Gołębiewski, zmarły pod koniec czerwca twórca
             blemami boryka się firma, ale też... co siedzi wgłowie pracodawcy.  imperium hotelowego, został ukształtowany przez trzy cechy
                                                              pracowitość, upór i  fantazję. Kiedy czasy dają nam wszystkim
             Zmienia się sytuacja, zmienia się biznes         w kość, a niepewność prowadzonego biznesu zaburza resztki
             Wery kacja strategii i planów biznesowych, umiejętność  poczucia bezpieczeństwa, opierajmy się na tym, co budowa-
             dostosowania się do sytuacji, wykorzystanie kryzysu jako  liśmy przez lata i twórzmy plany B, ale w oparciu o biznes,
             mechanizmu napędzającego zmianę, to istota elastyczności,  który znamy.
             którą powinien posiadać ka dy, kto chce przetrwać.  Niech pojawiające się myśli o rzuceniu wszystkiego
               W obliczu tak wielu niewiadomych, rolą prowadzących biz-  i ucieczce w Bieszczady będą natychmiast rozganiane,
             nes nie jest wiedzieć wszystko. Od tego mamy ekspertów,  a uwaga przekierowana na to, jak zmienić prowadzony
             specjalistów i doradców. Nie obawiajmy się korzystać z ich  biznes i dostosować go do nowych wyzwa . Weryfikacja
             podpowiedzi. Ważne, by uczyć się od nich i wyciągać wnioski.  oferty czy jej zmiana  Poszerzenie grupy docelowej i poszuka-
             To przełoży się na ukierunkowanie działań, które pomogą nam  nie sposobu na dotarcie do niej czy wprowadzenie nowości
             znale ć rozwiązania i sposób na biznes w trudnych czasach.  A może zmiana sposobu działania i przestrzeni, na których się
                                                              koncentrujemy  Dobry plan B powstaje zawsze z poszukiwania
             Procedury i scenariusze                          tego co i jak zmienić w tym co znane.
               obecnej sytuacji firmy powinny wyciągnąć naukę, jak ważne
             jest budowanie kultury organizacji, określenie i przestrze-
             ganie procedur, budowanie scenariuszy sytuacji bizneso-
             wych.  hoć w okresie prosperity wielu szefom mogło się
             to wydawać zbędne, w czasie kryzysu te braki bardzo się   Dostrzeganie emocji innych jest
             uwidaczniają. Nigdy nie jest za pó no na taki rodzaj upo-  jednym z najważniejszych narzędzi
             rządkowania biznesu i funkcjonowania w swoistym ładzie,
             nie tylko w czasach kryzysu.                      radzenia sobie w kryzysie
               Niepewność rynkowa, ciężka praca istres nie zwalniają nas
             zobowiązku przestrzegania dobrze opracowanych procedur.
             Wręcz przeciwnie   w czasach większych wyzwań bywają one  Pointa
             jedną znielicznych stałych, pomagających nam właściwie wyko-   eśli można znale ć coś dobrego w kryzysie, to jest to koniecz-
             nywać obowiązki idowozić niezmiennie najwyższą jakość usług.  ność wyjścia ze strefy komfortu, przyjrzenia się naszemu biz-
               Z procedurami jest jak z językiem obcym   trzeba się nim  nesowi niejako z zewnątrz. Takie obserwacje często prowadzą
             cały czas posługiwać, aby nie wrócić do jego podstawowej,  do zaskakujących, ale bardzo ważnych wniosków. I pomaga ją
             niewystarczającej znajomości.                    wejść na nową ścieżkę prowadzącą do rozwoju.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64