Page 59 - Business_SPA_2023
P. 59
okus na pracownika to nie tyle wymuszona sytuacją
na rynku postawa lidera, ale konieczność podyktowana
względami biznesowymi.
A rolą lidera, prócz podejmowania działań niezbędnych dla
zachowania ciągłości biznesu, jest tworzenie warunków do zro-
zumienia i odnalezienia się w zupełnie nowej sytuacji, w której
obecnie funkcjonujemy. M
W
W biznesie nie ma miejsca na emocje
To nieprawda. Emocje są z nami zawsze i wszędzie. Dlatego anager z ponad .letnim doświadczeniem
re eksja nad nimi jest równie ważna jak koncentracja na w branży hotelarskiej i Day SPA, a także medycyny
zadaniach. Szef, który rozumie swoje emocje i pozostaje estetycznej.
becnie zarządza Klinikami edycyny stetycz-
z nimi w kontakcie, będzie w stanie właściwie oceniać sytu- nej Dr eata Dethlo w Warszawie i Konstancinie,
acje, uniknie pułapek impulsywności i właściwie odniesie się uczestnicząc w projekcie rozbudowy pro lu usług
do potrzeb innych. i poszerzenia ich o erty.
Podczas kolejnych lockdownów oraz perturbacji gospodar - orientowana na cele i najwyższą jakoś obsługi
czych niezwykle wa na okazała się umiejętność rozumienia klientów. waża, że umiejętnoś dzielenia się wiedzą
i łatwoś komunikacyjna wspiera e ektywne zarzą-
emocji radzenia sobie ze stresem swoim iinnych, asertyw - dzanie zespołami.
ność oraz umiejętna organizacja czasu i miejsca pracy.
Dostrzeganie emocji innych i zadbanie o przestrzeń, w której
można bezpiecznie je ujawniać, jest jednym z najważniejszych
narzędzi radzenia sobie w kryzysie. Rosnąca rola komunikacji
sprowadza się nie tylko do informowania, ale przede wszystkim Plan B, na lepsze czasy
do rozmawiania, bo wszystkie strony powinny wiedzieć zjakimi pro- Tadeusz Gołębiewski, zmarły pod koniec czerwca twórca
blemami boryka się firma, ale też... co siedzi wgłowie pracodawcy. imperium hotelowego, został ukształtowany przez trzy cechy
pracowitość, upór i fantazję. Kiedy czasy dają nam wszystkim
Zmienia się sytuacja, zmienia się biznes w kość, a niepewność prowadzonego biznesu zaburza resztki
Wery kacja strategii i planów biznesowych, umiejętność poczucia bezpieczeństwa, opierajmy się na tym, co budowa-
dostosowania się do sytuacji, wykorzystanie kryzysu jako liśmy przez lata i twórzmy plany B, ale w oparciu o biznes,
mechanizmu napędzającego zmianę, to istota elastyczności, który znamy.
którą powinien posiadać ka dy, kto chce przetrwać. Niech pojawiające się myśli o rzuceniu wszystkiego
W obliczu tak wielu niewiadomych, rolą prowadzących biz- i ucieczce w Bieszczady będą natychmiast rozganiane,
nes nie jest wiedzieć wszystko. Od tego mamy ekspertów, a uwaga przekierowana na to, jak zmienić prowadzony
specjalistów i doradców. Nie obawiajmy się korzystać z ich biznes i dostosować go do nowych wyzwa . Weryfikacja
podpowiedzi. Ważne, by uczyć się od nich i wyciągać wnioski. oferty czy jej zmiana Poszerzenie grupy docelowej i poszuka-
To przełoży się na ukierunkowanie działań, które pomogą nam nie sposobu na dotarcie do niej czy wprowadzenie nowości
znale ć rozwiązania i sposób na biznes w trudnych czasach. A może zmiana sposobu działania i przestrzeni, na których się
koncentrujemy Dobry plan B powstaje zawsze z poszukiwania
Procedury i scenariusze tego co i jak zmienić w tym co znane.
obecnej sytuacji firmy powinny wyciągnąć naukę, jak ważne
jest budowanie kultury organizacji, określenie i przestrze-
ganie procedur, budowanie scenariuszy sytuacji bizneso-
wych. hoć w okresie prosperity wielu szefom mogło się
to wydawać zbędne, w czasie kryzysu te braki bardzo się Dostrzeganie emocji innych jest
uwidaczniają. Nigdy nie jest za pó no na taki rodzaj upo- jednym z najważniejszych narzędzi
rządkowania biznesu i funkcjonowania w swoistym ładzie,
nie tylko w czasach kryzysu. radzenia sobie w kryzysie
Niepewność rynkowa, ciężka praca istres nie zwalniają nas
zobowiązku przestrzegania dobrze opracowanych procedur.
Wręcz przeciwnie w czasach większych wyzwań bywają one Pointa
jedną znielicznych stałych, pomagających nam właściwie wyko- eśli można znale ć coś dobrego w kryzysie, to jest to koniecz-
nywać obowiązki idowozić niezmiennie najwyższą jakość usług. ność wyjścia ze strefy komfortu, przyjrzenia się naszemu biz-
Z procedurami jest jak z językiem obcym trzeba się nim nesowi niejako z zewnątrz. Takie obserwacje często prowadzą
cały czas posługiwać, aby nie wrócić do jego podstawowej, do zaskakujących, ale bardzo ważnych wniosków. I pomaga ją
niewystarczającej znajomości. wejść na nową ścieżkę prowadzącą do rozwoju.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 59