Page 58 - Business_SPA_2023
P. 58
Zarządzanie
oparte na relacjach
Od kliku lat przestrzeń hoteli i ośrodk w SPA to miejsce nie tylko bieżącego
dbania o gości, ale i swoisty poligon walki o przetrwanie Pandemia,
problemy rekrutacyjne, in acja, radykalny wzrost koszt w, a ostatnio także
spadek nastroj w konsumenckich Wszystkie te czynniki stawiają przed
zarządzającymi nowe zadania i wymagają zweryfikowania dotychczasowego
podejścia do biznesu, w tym do sposobu zarządzania
onika Wolny
N ie ważne jak banalnie to zabrzmi zespół to siła każ- Przyzwoitość i wiarygodność
dego miejsca Niezależnie od tego czy prowadzimy eśli na tych filarach budujemy relacje ze współpracownikami,
niewielki pensjonat, osiedlowe SPA, czy codziennie zwiększamy szansę na to, że przez kryzysy przejdziemy razem
przyjmujemy setki klientów lub pacjentów. Wszędzie i poradzimy sobie z problemami.
wygląda to tak samo. Tak jak już prawie nikt nie zadaje dzisiaj pytania, czy społeczna
eśli komuś wydawało się inaczej, to ostatnie lata pokazały, odpowiedzialność biznesu się opłaca, tak nikt nie ma wątpli-
że w przetrwaniu wielu obiektów największą rolę odegrało wości, że ostatnie lata wymusiły na pracodawcach weryfikację
zrozumienie pracowników dla trudniejszej sytuacji. Niejed- polityki zatrudnienia i warunków oferowanych pracownikom.
nokrotnie to ich wola utrzymania miejsca pracy decydowała I jedno i drugie przestaje być trendem, a staje się zmianą,
o dotrwaniu do lepszych czasów. która przynosi korzyści wszystkim zainteresowanym stronom.
58 | SPA BIZNES - &
&
.SPA
.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 59