Page 53 - Business_SPA_2023
P. 53
gu. Wiele salonów opiera się na sugerowanej cenie dobrą atmosferę, sporo stałych klientek. Wydawałoby się,
producenta sprzętu czy dostawcy kosmetyku. le czy żepowinnyzarabiaćprzysłowiowemiliony.A częstobrakowało
ta sugerowana, uśredniona cena jest odpowiednia im na czynsz. Bo diabeł tkwi w szczegółach, a jednym z nich
w naszych warunkach jest dobra kalkulacja zabiegu.
Producentanihandlowiecnieznaspecyfikinaszychkosztów,
jakie są nasze koszty stałe i zmienne, jak lokalizacja wpływa Oszczędności a jakość
na popyt itp. Powinno to skłonić managera do przeliczenia Oszczędności można szukać w samych produktach oraz od-
każdej ceny usługi. Bo musi ona uwzględniać wszystkie koszty, powiedniej organizacji pracy. Gaszenie świateł i zmniejszanie
a jest ich sporo. To nie tylko preparat, amortyzacja sprzętu ogrzewania, gdy nikogo nie ma w pomieszczeniu, racjonalne
czas pracy pracownika. zużywanie materiałów, stałe weryfikowanie dostawców
zasami spotykam się z praktyką kopiowania ceny od naj- to podstawowe działania. Nale y jednak pamiętać, e skut -
bliższej konkurencji. waga to ta sama pułapka co cena kiem oszczędzania nie mo e być obni enie jakości usługi
sugerowana. Nie wiemy przecież jakie koszty ma konkurencja i obsługi. Klient wcześniej czy pó niej zorientuje się, e coś
widzimy tylko cenę zbytu. jest nie tak i poczuje się oszukany. to najgorszy scenariusz.
Inną praktyką jest automatyczne dodawanie do ceny pro- eśli chcemy skrócić czas, zmienić jakiś element zabiegu,
duktu ok 80 . zęsto na pytanie ile jest zysku na zabiegu, to klient powinien wiedzieć, że jest to nieco inny zabieg, niż
słyszę no właśnie 80 Niestety NIE Koszt preparatu to tylko ten oferowany wcześniej. Albo trzeba wprowadzić inny ele-
jedna ze składowych. Przecież przygotowujemy gabinet, ment, jakąś wartość dodaną, która pozwoli utrzymać cenę,
robimy demakijaż, używamy różnych dodatkowych rzeczy mimo oszczędności na składowych zabiegu.
i produktów. Nie liczymy tego, co zużywamy, amortyzacji Pamiętajmy też, że nawet jeśli doskonale skalkulujemy cenę
urządzeń i innych kosztów, których na pierwszy rzut oka zabiegu, ale nie zadbamy o jakość obsługi, nie możemy liczyć
nie widać. na duże zyski. Nie dla wszystkich obecna sytuacja gospodarcza
A pó niej trzeba jeszcze zapłacić podatki, S i... no wła- musi być trudna. Wielu klientów nadal będzie szukało eks-
śnie, gdzie się podziały nasze pieniądze W swojej praktyce kluzywnych zabiegów, pełnych finezji i wyjątkowych doznań.
wielokrotnie spotykałam salony, które dużo pracowały, miały I będą gotowi za to wszystko zapłacić.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 53