Page 53 - Business_SPA_2023
P. 53

gu. Wiele salonów opiera się na sugerowanej cenie   dobrą atmosferę, sporo stałych klientek. Wydawałoby się,
            producenta sprzętu czy dostawcy kosmetyku.  le czy   żepowinnyzarabiaćprzysłowiowemiliony.A częstobrakowało
            ta sugerowana, uśredniona cena jest odpowiednia   im na czynsz. Bo diabeł tkwi w szczegółach, a jednym z nich
            w naszych warunkach                               jest dobra kalkulacja zabiegu.
              Producentanihandlowiecnieznaspecyfikinaszychkosztów,
            jakie są nasze koszty stałe i zmienne, jak lokalizacja wpływa  Oszczędności a jakość
            na popyt itp. Powinno to skłonić managera do przeliczenia  Oszczędności można szukać w samych produktach oraz od-
            każdej ceny usługi. Bo musi ona uwzględniać wszystkie koszty,  powiedniej organizacji pracy. Gaszenie świateł i zmniejszanie
            a jest ich sporo. To nie tylko preparat, amortyzacja sprzętu  ogrzewania, gdy nikogo nie ma w pomieszczeniu, racjonalne
            czas pracy pracownika.                            zużywanie materiałów, stałe weryfikowanie dostawców
               zasami spotykam się z praktyką kopiowania ceny od naj-  to podstawowe działania. Nale y jednak pamiętać,  e skut -
            bliższej konkurencji.  waga   to ta sama pułapka co cena  kiem oszczędzania nie mo e być obni enie jakości usługi
            sugerowana. Nie wiemy przecież jakie koszty ma konkurencja  i obsługi. Klient wcześniej czy pó niej zorientuje się,  e coś
              widzimy tylko cenę zbytu.                       jest nie tak i poczuje się oszukany.   to najgorszy scenariusz.
              Inną praktyką jest automatyczne dodawanie do ceny pro-   eśli chcemy skrócić czas, zmienić jakiś element zabiegu,
            duktu ok 80 .  zęsto na pytanie  ile jest zysku na zabiegu,  to klient powinien wiedzieć, że jest to nieco inny zabieg, niż
            słyszę  no właśnie 80   Niestety NIE  Koszt preparatu to tylko  ten oferowany wcześniej. Albo trzeba wprowadzić inny ele-
            jedna ze składowych. Przecież przygotowujemy gabinet,  ment, jakąś wartość dodaną, która pozwoli utrzymać cenę,
            robimy demakijaż, używamy różnych dodatkowych rzeczy  mimo oszczędności na składowych zabiegu.
            i produktów. Nie liczymy tego, co zużywamy, amortyzacji  Pamiętajmy też, że nawet jeśli doskonale skalkulujemy cenę
            urządzeń i innych kosztów, których na pierwszy rzut oka  zabiegu, ale nie zadbamy o jakość obsługi, nie możemy liczyć
            nie widać.                                        na duże zyski. Nie dla wszystkich obecna sytuacja gospodarcza
              A pó niej trzeba jeszcze zapłacić podatki,   S i... no wła-  musi być trudna. Wielu klientów nadal będzie szukało eks-
            śnie, gdzie się podziały nasze pieniądze  W swojej praktyce  kluzywnych zabiegów, pełnych finezji i wyjątkowych doznań.
            wielokrotnie spotykałam salony, które dużo pracowały, miały  I będą gotowi za to wszystko zapłacić.














































               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58