Page 57 - Business_SPA_2023
P. 57
9 . Błędy w kalkulacji wynagrodze
eszcze kilka lat temu koszty pracownicze w branży beauty
stanowiły taką samą wartość procentową ceny, jak koszty
kosmetyków do zabiegu, czyli 25 . ednak w ostatnich latach
zarobki kosmetyczek i masażystów poszybowały w górę.
To efekt dwóch czynników. Pierwszy to ciągle rosnące koszty
pracownicze wymuszane przez rząd. Drugi to nieświadomość
i brak kalkulacji właścicieli SPA i podnoszenia procentowego
wynagrodzenia prowizyjnego pracownika.
eżeli wynagradzamy pracowników naliczając procent
od ceny a nie od zysku z zabiegu, to podnosząc cenę natych-
miast zwiększamy jego wypłatę i swoje koszty. ysk pracownika
wzrośnie tu nieproporcjonalnie bardziej niż zysk firmy Taki
scenariusz wydarzył się w wielu SPA w Polsce w ostatnich na temat rentowności oferty, przychodów i kosztów. To błąd
latach. W efekcie zdarza się, że pracownik na każdym zabiegu Edukacja ekonomiczna, której brak w edukacji ustawowej,
zarabia dwukrotnie więcej od właściciela. Nie ponosząc ryzyka jest podstawą do zrozumienia, że prowadzenie firmy wcale
prowadzenia biznesu nie jest takie proste, że koszty działalności SPA to więcej niż
Prawidłowe wynagrodzenie prowizyjne za sprzedaż angażuje tylko koszt kosmetyków, że koszt wynagrodzenia bru o
personel w proces sprzedaży, ale le zaplanowane wpływa pracodawcy jest w przybliżeniu 40 wyższy od wypłaty
na roszczeniową postawę pracowników. Przeanalizujmy więc wpływającej na konto pracownika, że cena zabiegu zawie-
system wynagrodzeń jaki stosujemy. Dobrze przemyślany ra często 2 AT, który nie stanowi dochodu właściciela
system wynagrodzeń, oparty na kalkulacjach oferty, powinien i wiele, wiele innych
zapewnić godne wynagrodzenie pracownikom i zysk właści- Edukacja personelu, zaangażowanie go w proces rozliczeń,
cielowi. Podsumowując koszty kosmetyków, produktów buduje wiedzę i zaufanie, które przekładają się na lojalność
jednorazowych oraz koszty pracownicze powinny stanowić i wieloletnią współpracę.
50- 0 ceny.
Podsumowując dobrze skalkulowane SPA MEN , stała
1 0 . Nie szkolimy pracowników kontrola kosztów oraz dynamiczne zarządzanie sprzedażą
z ekonomii zarządzania daje nam szansę uzyskania zakładanej rentowności i roz-
Po licznych przykrych doświadczeniach z pracownikami woju biznesu.
właściciele biznesów SPA obawiają się dzielenia wiedzą
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 57