Page 57 - Business_SPA_2023
P. 57

9 . Błędy w kalkulacji wynagrodze
             eszcze kilka lat temu koszty pracownicze w branży beauty
            stanowiły taką samą wartość procentową ceny, jak koszty
            kosmetyków do zabiegu, czyli 25 .  ednak w ostatnich latach
            zarobki kosmetyczek i masażystów poszybowały w górę.
            To efekt dwóch czynników. Pierwszy to ciągle rosnące koszty
            pracownicze wymuszane przez rząd. Drugi to nieświadomość
            i brak kalkulacji właścicieli SPA i podnoszenia procentowego
            wynagrodzenia prowizyjnego pracownika.
               eżeli wynagradzamy pracowników naliczając procent
            od ceny a nie od zysku z zabiegu, to podnosząc cenę natych-
            miast zwiększamy jego wypłatę i swoje koszty.  ysk pracownika
            wzrośnie tu nieproporcjonalnie bardziej niż zysk firmy  Taki
            scenariusz wydarzył się w wielu SPA w Polsce w ostatnich   na temat rentowności oferty, przychodów i kosztów. To błąd
            latach. W efekcie zdarza się, że pracownik na każdym zabiegu   Edukacja ekonomiczna, której brak w edukacji ustawowej,
            zarabia dwukrotnie więcej od właściciela. Nie ponosząc ryzyka   jest podstawą do zrozumienia, że prowadzenie firmy wcale
            prowadzenia biznesu                               nie jest takie proste, że koszty działalności SPA to więcej niż
              Prawidłowe wynagrodzenie prowizyjne za sprzedaż angażuje   tylko koszt kosmetyków, że koszt wynagrodzenia bru o
            personel w proces sprzedaży, ale  le zaplanowane   wpływa   pracodawcy jest w przybliżeniu 40  wyższy od wypłaty
            na roszczeniową postawę pracowników. Przeanalizujmy więc   wpływającej na konto pracownika, że cena zabiegu zawie-
            system wynagrodzeń jaki stosujemy. Dobrze przemyślany   ra często 2    AT, który nie stanowi dochodu właściciela
            system wynagrodzeń, oparty na kalkulacjach oferty, powinien   i wiele, wiele innych
            zapewnić godne wynagrodzenie pracownikom i zysk właści-  Edukacja personelu, zaangażowanie go w proces rozliczeń,
            cielowi. Podsumowując   koszty kosmetyków, produktów   buduje wiedzę i zaufanie, które przekładają się na lojalność
            jednorazowych oraz koszty pracownicze powinny stanowić   i wieloletnią współpracę.
            50- 0  ceny.
                                                              Podsumowując   dobrze skalkulowane SPA MEN , stała
            1 0 . Nie szkolimy pracowników                    kontrola kosztów oraz dynamiczne zarządzanie sprzedażą
            z ekonomii zarządzania                            daje nam szansę uzyskania zakładanej rentowności i roz-
            Po licznych przykrych doświadczeniach z pracownikami   woju biznesu.
            właściciele biznesów SPA obawiają się dzielenia wiedzą




































               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62