Page 35 - Business_SPA_2023
P. 35
K wes e związane ze zrównoważonym rozwojem w biz-
nesie stają się coraz bardziej istotne. W wyszukiwar-
kach frazy jak być eko , co to jest ESG , jak liczyć
ślad węglowy lawinowo zyskują na popularności.
W mediach coraz częściej pojawiają się treści dotyczące zanie- A
czyszczenia środowiska, katastrof klimatycznych, kończących D
się zasobów, potrzeby świadomej konsumpcji. udzie stają
się bardziej wrażliwi na brak reakcji ze strony biznesu, albo E d u k a t o r k a w o b s z a r z e t e m a t y k i k l i m a t y c z n e j , g o s p o -
co gorsza na niespójności w działaniach firm i ich intencjach darki odpadowej, dobrych eko praktyk, zrównoważonego
(greenwashing). To wszystko sprawia, że każda dziedzina go- r o z w o j u , e k o n o m i i c y r k u l a r n e j . A n i m a t o r k a M o z a i k i
spodarki w tym także hotelarstwo powinna się zmieniać. Klimatycznej. Popularyzatorka innowacyjnych rozwią-
za organizacyjnych i technologicznych.
Po co tworzyć zieloną strategię Doradca działa z zakresu SG, tworzenia polityki
w obiekcie SP środowiskowej, projektów zaangażowania społeczne-
go i środowiskowego oraz raportów nie nansowych.
. Spełnienie oczekiwa gości hotelowych Współpracuje z hotelami, jednostkami samorządowymi,
Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi zmian klimatu. undacjami i rmami.
hcą robić więcej, ale nie do końca wiedzą co i jak, oczeku- Wieloletni praktyk hotelarstwa. Konsultantka certy ka-
jąc, że to biznes i decydenci pomogą im w podejmowaniu cji obiektowej Green Key. Ambasadorka społeczności
zielonych decyzji. i bardziej świadomi, nawet bez inicjatywy „ I h e l p e d m a k e m y w o r l d b e t t e r t o d a y ” . I n i c j a t o r k a
ze strony hotelu, posegregują śmieci, nie zjedzą mięsa i będą projektów na rzecz szerzenia świadomości ekologicznej
wśród hotelarzy ( otelowy ydzie iemi, Katalog
oszczędzać wodę. Są też coraz bardziej czujni na nieścisłości Dobrych Praktyk w otelach).
w komunikacji środowiskowej. E k s p e r t k l i m a t y c z n y p r o j e k t u C l i m a t e L e a d e r s h i p
Ale zaangażowanie w tym zakresie deklarują wszyscy wg ba- ( P GRID Warszawa) oraz plat ormy Partnerstwo
dań Gallupa (2021) aż 94 konsumentów zadeklarowało, że woli dla Klimatu (m.st. Warszawa). rganizatorka e entów
korzystać z usług lub produktów firm, które dbają o środowisko. Circular conomy Club Warsaw. Aktywistka działa
w ramach he Climate Reality Project. ptymistka.
2. Satys akcja obecnych i potencjalnych pracowników www.greeno cer.pl
Według badań pracuj.pl aż 9 Polaków byłoby bardziej
chętnych do odpowiedzenia na ofertę pracy, jeśli zamieszcza-
jąca ją firma angażowałaby się w działania na rzecz ekologii
i ochrony środowiska. Pracownicy bardziej identyfikują się partnerem tych, którzy raportować na temat swoich dostaw-
z firmą, jeśli jest ona aktywna środowiskowo lub i społecznie. ców będą musieli. Tym samym będzie zobowiązany do przy-
gotowania własnych raportów dotyczących tego, jaki jest jego
. Zachowanie ła cucha dostaw ślad węglowy, jak sobie radzi z gospodarowaniem odpadami
Pandemia dobitnie pokazała, jak bardzo jesteśmy od siebie lub jaki jest zakres podróży służbowych pracowników.
zależni, bez względu na miejsce zamieszkania na kuli ziem-
skiej. erwania łańcucha dostaw obawiają się inwestorzy, 5. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
którzy zaniepokojenie brakiem surowców naturalnych wy- miany we wszystkich dziedzinach życia są nieubłagane. Firmy,
mieniają wśród TOP 10 globalnych zagrożeń dla biznesu (tuż które podejmą już teraz wysiłki na rzecz poszerzania wiedzy
obok porażki działań na rzecz klimatu, ekstremalnej pogody, środowiskowej, neutralności klimatycznej, równości społecznej,
migracji, utraty bioróżnorodności). Naukowcy potwierdzają, zaangażowania zarządu, w przyszłości nadążą za dynamicznie
że w obliczu kurczących się zasobów, utrzymanie obecnego zmieniającą się rzeczywistością. To kwes a nie tylko dobrego
status uo na dłuższą metę nie jest możliwe. Dlatego świa- imienia hotelu, ale też jego być albo nie być. Prócz tego hotele
dome użytkowanie produktów i niemarnowanie ich powinno SPA kojarzą się w z wellness, relaksem, bliskością z naturą.
stać się priorytetem w każdym biznesie, a droga, którą muszą Warto utrzymywać ten spójny wizerunek.
one pokonywać, zanim trafią do naszego hotelu skrócona
do minimum. 6. Korzyści nansowe
edną z barier w podejmowaniu przez hotelarzy eko-działań
. warancja dla klienta biznesowego jest brak środków przeznaczonych na inwestycje długotermi-
godnie z wprowadzonym rozporządzeniem w zakresie takso- nowe. Okazuje się jednak, że wiele z tych inwestycji to realne
nomii znacząco rozszerza się zakres raportowania niefinanso- pó niejsze oszczędności na przykład w zużyciu energii cieplnej
wego. W najbliższych latach coraz mniejsze firmy będą zobo- dzięki automatyce hotelowej, w ilości wyrzucanego jedzenia
wiązane do przygotowania raportów dotyczących aspektów dzięki oprogramowaniu ważącemu food waste, w zużyciu
środowiskowych, społecznych i zarządczych. Nawet jeśli hotel wody dzięki zbieranej deszczówce i użyciu wody szarej albo
nie będzie w grupie obowiązkowo raportujących to będzie w użyciu papieru dzięki digitalizacji.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 35