Page 35 - Business_SPA_2023
P. 35

K      wes e związane ze zrównoważonym rozwojem w biz-

                   nesie stają się coraz bardziej istotne. W wyszukiwar-
                   kach frazy  jak być eko ,  co to jest ESG ,  jak liczyć
                   ślad węglowy  lawinowo zyskują na popularności.
            W mediach coraz częściej pojawiają się treści dotyczące zanie-  A
            czyszczenia środowiska, katastrof klimatycznych, kończących   D
            się zasobów, potrzeby świadomej konsumpcji.  udzie stają
            się bardziej wrażliwi na brak reakcji ze strony biznesu, albo   E d u k a t o r k a   w o b s z a r z e   t e m a t y k i   k l i m a t y c z n e j ,   g o s p o -
            co gorsza na niespójności w działaniach firm i ich intencjach   darki odpadowej, dobrych eko praktyk, zrównoważonego
            (greenwashing). To wszystko sprawia, że każda dziedzina go-  r o z w o j u ,   e k o n o m i i   c y r k u l a r n e j .   A n i m a t o r k a   M o z a i k i
            spodarki   w tym także hotelarstwo   powinna się zmieniać.  Klimatycznej. Popularyzatorka innowacyjnych rozwią-
                                                                za  organizacyjnych i technologicznych.
            Po co tworzyć zieloną strategię                     Doradca działa  z zakresu  SG, tworzenia polityki
            w obiekcie SP                                       środowiskowej, projektów zaangażowania społeczne-
                                                                go i środowiskowego oraz raportów nie nansowych.
             . Spełnienie oczekiwa  gości hotelowych            Współpracuje z hotelami, jednostkami samorządowymi,
            Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi zmian klimatu.    undacjami i  rmami.
             hcą robić więcej, ale nie do końca wiedzą co i jak, oczeku-  Wieloletni praktyk hotelarstwa. Konsultantka certy ka-
            jąc, że to biznes i decydenci pomogą im w podejmowaniu   cji obiektowej Green Key. Ambasadorka społeczności
            zielonych decyzji.  i bardziej świadomi, nawet bez inicjatywy   „ I h e l p e d   m a k e   m y w o r l d   b e t t e r   t o d a y ” .   I n i c j a t o r k a
            ze strony hotelu, posegregują śmieci, nie zjedzą mięsa i będą   projektów na rzecz szerzenia świadomości ekologicznej
                                                                wśród hotelarzy ( otelowy  ydzie   iemi, Katalog
            oszczędzać wodę. Są też coraz bardziej czujni na nieścisłości   Dobrych Praktyk w  otelach).
            w komunikacji środowiskowej.                        E k s p e r t   k l i m a t y c z n y   p r o j e k t u   C l i m a t e   L e a d e r s h i p
              Ale zaangażowanie w tym zakresie deklarują wszyscy   wg ba-  (   P GRID Warszawa) oraz plat ormy Partnerstwo
            dań Gallupa (2021) aż 94  konsumentów zadeklarowało, że woli   dla Klimatu (m.st. Warszawa).  rganizatorka e entów
            korzystać z usług lub produktów firm, które dbają o środowisko.  Circular  conomy Club Warsaw. Aktywistka działa
                                                                w ramach  he Climate Reality Project.  ptymistka.
            2. Satys akcja obecnych i potencjalnych pracowników  www.greeno cer.pl
            Według badań pracuj.pl aż  9  Polaków byłoby bardziej
            chętnych do odpowiedzenia na ofertę pracy, jeśli zamieszcza-
            jąca ją firma angażowałaby się w działania na rzecz ekologii
            i ochrony środowiska. Pracownicy bardziej identyfikują się   partnerem tych, którzy raportować na temat swoich dostaw-
            z firmą, jeśli jest ona aktywna środowiskowo lub i społecznie.  ców będą musieli. Tym samym będzie zobowiązany do przy-
                                                              gotowania własnych raportów dotyczących tego, jaki jest jego
             . Zachowanie ła cucha dostaw                     ślad węglowy, jak sobie radzi z gospodarowaniem odpadami
            Pandemia dobitnie pokazała, jak bardzo jesteśmy od siebie  lub jaki jest zakres podróży służbowych pracowników.
            zależni, bez względu na miejsce zamieszkania na kuli ziem-
            skiej.  erwania łańcucha dostaw obawiają się inwestorzy,  5. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
            którzy zaniepokojenie brakiem surowców naturalnych wy-   miany we wszystkich dziedzinach życia są nieubłagane. Firmy,
            mieniają wśród TOP 10 globalnych zagrożeń dla biznesu (tuż  które podejmą już teraz wysiłki na rzecz poszerzania wiedzy
            obok porażki działań na rzecz klimatu, ekstremalnej pogody,  środowiskowej, neutralności klimatycznej, równości społecznej,
            migracji, utraty bioróżnorodności). Naukowcy potwierdzają,  zaangażowania zarządu, w przyszłości nadążą za dynamicznie
            że w obliczu kurczących się zasobów, utrzymanie obecnego  zmieniającą się rzeczywistością. To kwes a nie tylko dobrego
            status  uo na dłuższą metę nie jest możliwe. Dlatego świa-  imienia hotelu, ale też jego być albo nie być. Prócz tego hotele
            dome użytkowanie produktów i niemarnowanie ich powinno  SPA kojarzą się w z wellness, relaksem, bliskością z naturą.
            stać się priorytetem w każdym biznesie, a droga, którą muszą  Warto utrzymywać ten spójny wizerunek.
            one pokonywać, zanim trafią do naszego hotelu   skrócona
            do minimum.                                       6. Korzyści  nansowe
                                                               edną z barier w podejmowaniu przez hotelarzy eko-działań
             .  warancja dla klienta biznesowego              jest brak środków przeznaczonych na inwestycje długotermi-
             godnie z wprowadzonym rozporządzeniem w zakresie takso-  nowe. Okazuje się jednak, że wiele z tych inwestycji to realne
            nomii znacząco rozszerza się zakres raportowania niefinanso-  pó niejsze oszczędności   na przykład w zużyciu energii cieplnej
            wego. W najbliższych latach coraz mniejsze firmy będą zobo-  dzięki automatyce hotelowej, w ilości wyrzucanego jedzenia
            wiązane do przygotowania raportów dotyczących aspektów  dzięki oprogramowaniu ważącemu food waste, w zużyciu
            środowiskowych, społecznych i zarządczych. Nawet jeśli hotel  wody dzięki zbieranej deszczówce i użyciu wody szarej albo
            nie będzie w grupie obowiązkowo raportujących   to będzie  w użyciu papieru dzięki digitalizacji.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40