Page 32 - Business_SPA_2023
P. 32
Edukacja pracowników i klientów
Zr wnoważony rozw j ma wiele Zrównowa one rmy są bardziej atrakcyjne dla niektó-
rych odbiorców, takich jak osoby wra liwe na chemikalia,
aspekt w. Nawet najmniejsza kobiety w cią y i osoby, które podczas swoich zakupów
i działa stawiają na zrównowa ony rozwój.
zmiana to krok we właciwym 1 . Opracuj przekaz dotyczący stosowanych w firmie praktyk
kierunku. zrównoważonego rozwoju i umieść go w materiałach
marke ngowych, aby twoi klienci mogli cię poznać od
tej strony.
Wybór zrównowa onych partnerów 2 . Poinformuj swój zespół o stosowanych w firmie zrów-
Zwery kuj swoich dostawców i partnerów biznesowych. noważonych działaniach, aby mógł o nich opowiadać
oraz więcej marek u ywa biodegradowalnych skład- klientom.
ników, pojemników wielokrotnego u ytku i opakowa 3 . Podkreśl zwłaszcza te aspekty, na które zwracają uwagę
roślinnych, przy jednoczesnym zachowaniu e ektywności klienci, jak ekologiczne opakowania i produkty wytwa-
i opłacalności nansowej. rzane w etyczny sposób.
1 . Wybierz dostawców, którzy podzielają twoje przekona- 4 . ainicjuj proekologiczne działania np. sprzątanie oko-
nia, a współpraca z nimi będzie wspierać twoją misję licznych plaż czy lasów i zaproś swoich pracowników
zrównoważonego rozwoju. oraz klientów do zaangażowania się w akcję.
2 . Współpracuj z markami, które minimalizują wykorzystanie 5 . Wykorzystaj międzynarodowe lub krajowe dni świadomo-
plas ku np. poprzez stosowanie opakowań roślinnych, ści, takie jak Dzień iemi, jako powód, aby zachęcić klien-
wielokrotnego użytku lub nadających się do recyklingu. tów do wspierania inicjatyw zrównoważonego rozwoju.
3 . Rozważ marki, które inwestują w praktyki rolnictwa 6 . Korzystaj z pla orm i mediów społecznościowych, aby
regeneracyjnego, aby zachować ekosystem. opowiadać o swojej strategii zrównoważonego rozwoju
4 . Sprawd , czy stosowane przez ciebie marki prowadzą i budować dobrą reputację.
własne programy recyklingu zużytych pojemników. 7 . achęcaj pracowników do proponowania nowych praktyk
5 . pewnij się, że pakowanie produktów jest ograniczone zrównoważonego rozwoju i nagradzaj te, które naprawdę
do minimum i zastąp plas kowe torby torbami wielo- przyniosą efekty.
krotnego użytku. 8 . Pamiętaj, że wielu pracowników chce pracować dla
6 . Kupuj lokalnie, jeśli to możliwe, aby zminimalizować koszty zrównoważonych firm, więc uwzględnij to w swoich
transportu i wesprzeć lokalną społeczność. Dotyczy to ogłoszeniach o pracę.
zwłaszcza hoteli SPA zaopatrujących się w żywność i napoje. 9 . Wspólnie, razem z całym zespołem, świętujcie swoje
7 . Wybierz naturalne środki czyszczące i czyszczenie parą postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby zbu-
zamiast chemikaliami. dować poczucie zaangażowania.
8 . Promuj korzystanie ze zrównoważonych marek, które
zwiększą świadomość twojej marki i jej wartości, przy- równoważony rozwój ma wiele aspektów. Nawet naj-
ciągając w ten sposób nowych klientów. mniejsza zmiana to krok we właściwym kierunku.
32 | SPA - &
& SPA .