Page 29 - Business_SPA_2023
P. 29
na cele charytatywne lub sprawę, w którą wierzymy. To prze-
myślana postawa prowadząca w dobrą stronę. I to jest duch
zrównoważonego rozwoju.
hciałabym zdefiniować zrównoważony rozwój, jako zespół
wzajemnie powiązanych działań, których celem jest wspie- B
ranie najlepszych wartości, jakie możemy osiągnąć, w celu
uzyskania najlepszych wyników. est to prawdziwie holistyczny
sposób myślenia, który w naturalny sposób przychodzi wielu P r a c u j e w s e k t o r z e S P A i o d n o w y b i o l o g i c z n e j o d p o -
z nas, działających w branży SPA i Wellness. My bardzo dobrze nad lat. W roku założyła Stowarzyszenie
rozumiemy mantrę mysłu, iała i Ducha dla optymalnego równoważonych SPA (Sustainable Spa Association
zdrowia. Podobnie, mantrą na rzecz zrównoważonego rozwoju – SSA), aby pomaga operatorom SPA w stawaniu
są udzie, Planeta i Dobrobyt. się siłą napędową pozytywnych zmian w globalnym
sektorze wellness. Członkostwo w SSA jest bezpłatne
dla wszystkich specjalistów SPA i odnowy biologicz-
Jak przeło yć to na konkretne działania nej. Daje pro esjonalistom i rmom szansę zostania
To proste trzeba zacząć od zrobienia pierwszego kroku. pionierami w wysiłkach na rzecz zrównoważonego
a nim pójdą następne, a za chwilę poczujemy, że to działanie rozwoju, który wiele innych branż uznaje już za dro-
nas wciąga, nakręca, inspiruje. I zaczyna angażować innych. gę do sukcesu.
roponu kilkupunktow plan. SSA o eruje też płatne opcje, jak warsztaty, akredy-
tacja i dyplomy, które mogą by publicznie prezento-
1. Stwórz intencję wane jako znak zrównoważonego rozwoju osiągnięte-
Porzuć wszelkie myśli typu go przez rmę.
to jest zbyt trudne, by udało się osiągnąć www.sust a ina b lesp a s.org
małe działania nie zrobią różnicy, więc nie mają sensu
konkurencja jest zbyt duża i jak zaczniemy to robić, to wy-
padniemy z rynku. która zmniejsza rekrutację i stracone godziny. Komunikowanie
Spójrz na zrównoważony rozwój jako na niekonkurencyjny troski o planetę przynosi nowych, znaczących i długotermi-
i holistyczny sposób prowadzenia działalności. nowych klientów oraz przyciąga utalentowanych, zaangażo-
2. Wyznacz osiągalne cele wanych pracowników. kierunkowanie na dobrobyt przynosi
stal roczny cel dla trzech kategorii udzie, Planeta i Dobro- zaufanie i wartości, które budują reputację twojej marki.
byt. Na przykład Nasza branża powinna dążyć do zachęcania i wzajemnego
u zie rozwój zespołu, doskonalenie zawodowe, praca wspierania między przedsiębiorstwami, abyśmy wszyscy
społeczna, aktywność wpływająca na dobrostan. mogli być dumni z wyników, które wspólnie osiągamy. Do osią-
laneta ponowne wykorzystanie lub ograniczenie produkcji gnięcia wielkich efektów nie jest potrzebna wielka firma.
określonego typu odpadów.
obrob t zaangażowanie w lokalne, krajowe lub globalne le rm zdecydowało się pójść z tobą tą drogą
akcje, które zwiększają zdolność osób lub społeczności do pracy. Sustainable Spa Associa on zrzesza ponad 1000 członków
3. Zorganizuj wsparcie i zidentyfikuj swoich aktywistów. na całym świecie. esteśmy siecią o ugruntowanej pozycji,
Przedstaw swoje cele zespołowi i poproś, aby pomogli w ich która szybko się rozwija. Wierzymy, że branża SPA powinna
realizacji, dzieląc się odpowiedzialnością. W jaki sposób człon- być liderem ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju, po-
kowie zespołu mogą wnieść swój wkład zy odpowiedzialność nieważ opowiadamy się za naturalnym zdrowiem i dobrym
spoczywa tylko na twoim zespole, czy też dostawcy i goście samopoczuciem, które wymagają troski o ludzi i świat
mogą zaangażować się w te działania Daj jasne wskazówki przyrody. SPA to także esencja dobrego samopoczucia,
i określ czas na osiągnięcie konkretnego celu. a żadnemu z nas nie będzie dobrze bez bezpieczeństwa
4. Ogłaszaj, rozpowszechniaj i weryfikuj sukcesy środowiskowego i finansowego. Naszym obowiązkiem jest
Podziękuj wszystkim, którzy przyczynili się do tego, co udało zapewnienie, że nasze firmy prowadzą biznes w sposób
się zrobić i otwarcie dziel się osiągnięciami. odpowiedzialny i nie generują problemów dla przyszłych
W następnych latach kontynuuj dążenie do celów wyzna- pokoleń.
czonych w pierwszym roku lub dodaj kolejny cel w każdej Wierzymy, że branża SPA ma obowiązek chronić świat,
kategorii. W ten sposób, w miarę upływu czasu, poprzez w którym żyjemy oraz dbać o zasoby naturalne, od których tak
stopniowy proces wzrostu, zaczną powstawać kolejne warstwy bardzo zależymy. Bo świat przyrody jest sercem naszej branży.
trwałego sukcesu. ostając członkiem Sustainable Spa Associa on, dołączasz
do wiodących światowych SPA, które zobowiązują się
Jak wejdziemy na tę ście kę, to rozpocznie się proces, który po - do wprowadzania zmian i utrzymywania najlepszych prak-
winien być kontynuowany poprzez dodawanie nowych celów tyk środowiskowych. Możesz czerpać korzyści i być częścią
Tak. Wzajemnie powiązany charakter tych celów stanie się pod- ekscytującej i postępowej społeczności o silnej strukturze,
stawą sukcesu twojej firmy. Rozwój zespołu przynosi lojalność, która będzie wspierać branżę przez wiele lat.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 29