Page 29 - Business_SPA_2023
P. 29

na cele charytatywne lub sprawę, w którą wierzymy. To prze-
            myślana postawa prowadząca w dobrą stronę. I to jest duch
            zrównoważonego rozwoju.
               hciałabym zdefiniować zrównoważony rozwój, jako zespół
            wzajemnie powiązanych działań, których celem jest wspie-  B
            ranie najlepszych wartości, jakie możemy osiągnąć, w celu
            uzyskania najlepszych wyników.  est to prawdziwie holistyczny
            sposób myślenia, który w naturalny sposób przychodzi wielu   P r a c u j e   w  s e k t o r z e   S P A   i o d n o w y   b i o l o g i c z n e j   o d p o -
            z nas, działających w branży SPA i Wellness. My bardzo dobrze   nad    lat. W      roku założyła Stowarzyszenie
            rozumiemy mantrę  mysłu,  iała i Ducha dla optymalnego    równoważonych SPA (Sustainable Spa Association
            zdrowia. Podobnie, mantrą na rzecz zrównoważonego rozwoju   – SSA), aby pomaga  operatorom SPA w stawaniu
            są   udzie, Planeta i Dobrobyt.                     się siłą napędową pozytywnych zmian w globalnym
                                                                sektorze wellness. Członkostwo w SSA jest bezpłatne
                                                                dla wszystkich specjalistów SPA i odnowy biologicz-
            Jak przeło yć to na konkretne działania             nej. Daje pro esjonalistom i  rmom szansę zostania
            To proste   trzeba zacząć od zrobienia pierwszego kroku.   pionierami w wysiłkach na rzecz zrównoważonego
             a nim pójdą następne, a za chwilę poczujemy, że to działanie   rozwoju, który wiele innych branż uznaje już za dro-
            nas wciąga, nakręca, inspiruje. I zaczyna angażować innych.  gę do sukcesu.
             roponu   kilkupunktow  plan.                       SSA o eruje też płatne opcje, jak warsztaty, akredy-
                                                                tacja i dyplomy, które mogą by  publicznie prezento-
            1. Stwórz intencję                                  wane jako znak zrównoważonego rozwoju osiągnięte-
            Porzuć wszelkie myśli typu                          go przez  rmę.
              to jest zbyt trudne, by udało się osiągnąć        www.sust a ina b lesp a s.org
              małe działania nie zrobią różnicy, więc nie mają sensu
              konkurencja jest zbyt duża i jak zaczniemy to robić, to wy-
            padniemy z rynku.                                 która zmniejsza rekrutację i stracone godziny. Komunikowanie
            Spójrz na zrównoważony rozwój jako na niekonkurencyjny  troski o planetę przynosi nowych, znaczących i długotermi-
            i holistyczny sposób prowadzenia działalności.    nowych klientów oraz przyciąga utalentowanych, zaangażo-
            2. Wyznacz osiągalne cele                         wanych pracowników.  kierunkowanie na dobrobyt przynosi
             stal roczny cel dla trzech kategorii   udzie, Planeta i Dobro-  zaufanie i wartości, które budują reputację twojej marki.
            byt. Na przykład                                  Nasza branża powinna dążyć do zachęcania i wzajemnego
             u zie   rozwój zespołu, doskonalenie zawodowe, praca  wspierania między przedsiębiorstwami, abyśmy wszyscy
            społeczna, aktywność wpływająca na dobrostan.     mogli być dumni z wyników, które wspólnie osiągamy. Do osią-
             laneta   ponowne wykorzystanie lub ograniczenie produkcji  gnięcia wielkich efektów nie jest potrzebna wielka firma.
            określonego typu odpadów.
             obrob t   zaangażowanie w lokalne, krajowe lub globalne   le  rm zdecydowało się pójść z tobą tą drogą
            akcje, które zwiększają zdolność osób lub społeczności do pracy.  Sustainable Spa Associa on zrzesza ponad 1000 członków
            3. Zorganizuj wsparcie i zidentyfikuj swoich aktywistów.  na całym świecie.  esteśmy siecią o ugruntowanej pozycji,
            Przedstaw swoje cele zespołowi i poproś, aby pomogli w ich  która szybko się rozwija. Wierzymy, że branża SPA powinna
            realizacji, dzieląc się odpowiedzialnością. W jaki sposób człon-  być liderem ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju, po-
            kowie zespołu mogą wnieść swój wkład   zy odpowiedzialność  nieważ opowiadamy się za naturalnym zdrowiem i dobrym
            spoczywa tylko na twoim zespole, czy też dostawcy i goście  samopoczuciem, które wymagają troski o ludzi i świat
            mogą zaangażować się w te działania  Daj jasne wskazówki  przyrody. SPA to także esencja dobrego samopoczucia,
            i określ czas na osiągnięcie konkretnego celu.    a żadnemu z nas nie będzie dobrze bez bezpieczeństwa
            4. Ogłaszaj, rozpowszechniaj i weryfikuj sukcesy  środowiskowego i finansowego. Naszym obowiązkiem jest
            Podziękuj wszystkim, którzy przyczynili się do tego, co udało  zapewnienie, że nasze firmy prowadzą biznes w sposób
            się zrobić i otwarcie dziel się osiągnięciami.    odpowiedzialny i nie generują problemów dla przyszłych
              W następnych latach kontynuuj dążenie do celów wyzna-  pokoleń.
            czonych w pierwszym roku lub dodaj kolejny cel w każdej   Wierzymy, że branża SPA ma obowiązek chronić świat,
            kategorii. W ten sposób, w miarę upływu czasu, poprzez  w którym żyjemy oraz dbać o zasoby naturalne, od których tak
            stopniowy proces wzrostu, zaczną powstawać kolejne warstwy  bardzo zależymy. Bo świat przyrody jest sercem naszej branży.
            trwałego sukcesu.                                  ostając członkiem Sustainable Spa Associa on, dołączasz
                                                              do wiodących  światowych  SPA,  które  zobowiązują  się
            Jak wejdziemy na tę ście kę, to rozpocznie się proces, który po -  do wprowadzania zmian i utrzymywania najlepszych prak-
            winien być kontynuowany poprzez dodawanie nowych celów   tyk środowiskowych. Możesz czerpać korzyści i być częścią
            Tak. Wzajemnie powiązany charakter tych celów stanie się pod-  ekscytującej i postępowej społeczności o silnej strukturze,
            stawą sukcesu twojej firmy. Rozwój zespołu przynosi lojalność,  która będzie wspierać branżę przez wiele lat.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34