Page 65 - Business_SPA_2023
P. 65

świadczenie kandydata jest kompatybilne z tym co jest
            preferowane w Europie i w naszej organizacji. Dalszą we-

            ryfikację można prowadzić na podstawie zdalnej rozmowy

            kwalifikacyjnej, ale to też procedura obarczona wysokim
            ryzykiem błędnej oceny.                              P

               akwalifikowani kandydaci powinni być objęci kolejnym eta-
            pem procedury, czyli uzyskaniem pozwolenia na pracę i polskiej
            wizy. W zależności od województwa procedura ta trwa od 1   Przez ponad dwadzieścia lat pływał na wycieczkowcach
            do 4 miesięcy i jest mocno uzależniona od aktualnej polityki   wokół wysp karaibskich i był odpowiedzialny za zarzą
            państwa. Stosunkowo najszybciej trwa ostatni etap, związany   dzanie załogą stre y hotelowej, której trzon stanowili

            z uzyskaniem wizy. Polska od niedawna posiada swoją ambasadę   Filipi czycy.  d kilku lat prowadzi  rmę leasingującą
            w Manili, co znacznie ułatwia przejście tej procedury.  pracowników z Filipin, z o ertą skierowaną do branży
                                                                 hotelowej.
              Zgodnie z przepisami  lipi skimi strona polska musi za-

            pewnić zwrot kosztów podró y, właściwe zakwaterowanie,   www.pajkserwis.pl
            stałą umowę o pracę, minimalną stawkę wynagrodzenia
            obowiązującą w Polsce  dla niektórych zawodów stawka
            ta mo e ulec zwiększeniu  i minimalny okres zatrudnienia,
            zgodny z pozwoleniem.                             w Polsce.  wiązana np. z organizacją noclegów, pomocy
              Po przybyciu do Polski pracownik ma prawo starać się   w kontaktach z urzędami, asystą podczas leczenia itp.
            o przyznanie karty pobytu, która daje szereg przywilejów,
            łącznie z możliwością swobodnego poruszania się w obsza-   zy to się opłaca
            rze  nii (chociaż bez możliwości zmiany kraju zatrudnienia).  Przewrotnie powiem   to zależy. Pozyskiwanie zagranicznych
                                                              pracowników wymaga długofalowej wizji rozwoju.  est obar-
            Samemu czy przez pośrednika                       czone pewnym ryzykiem, ale niesie też wymierne korzyści.
              powyższych informacji jasno wynika, że w większości   Pamiętajmy, że żaden kryzys nie trwa wiecznie. W każdym
            przypadków prowadzenie rekrutacji we własnym zakresie   momencie warto więc inwestować w dobrą załogę, potra-
            jest niecelowe. Ilość formalności, długość trwania procedur,   fiącą perfekcyjnie wykonywać obowiązki.  est oczywiście

            potencjalne koszty jednostkowe, a wreszcie   ryzyko nie-  truizmem, że jakość nie ma ceny, nie mniej sprawdzone kadry
            powodzenia, wpływają na nieefektywność takiego sposobu   rzadko popełniające błędy, są nieodzownym elementem
            rozwiązania problemu.                             sukcesu w każdym, także hotelowym biznesie.
              Wydaje się, że najlepszym podejściem do sprowadzenia    stotną cechą pracowników z  ilipin, szczególnie jeśli

            wysokokwalifikowanych pracowników z branży hotelowej   są dobrze traktowani, jest wysoka lojalność. Ich ojczyzna
            jest skorzystanie z pośrednictwa wyspecjalizowanej agencji,   należy do średniozamożnych krajów azjatyckich, plasuje się
            która jest w stanie, dzięki doświadczeniu i lokalnym kontak-  w dolnej części tabeli zamożności tego regionu. A branża
            tom, dokonać właściwej selekcji i sprawnie przeprowadzić   hotelowa oferuje tam stosunkowo niskie zarobki. Praca
            całą operację zatrudnienia.                       w Polsce stanowi dla nich znaczny skok w przychodach
                                                              i w warunkach życiowych. Ma to znaczenie także dla ich
            Szereg zalet                                      rodzin w ojczy nie. Dodatkowo, są bardzo czuli na dobrą
            Takie rozwiązanie ma szereg, organizacyjnych i finansowych, zalet.  atmosferę, warunki pracy i zamieszkania.

            Po pierwsze   omijamy żmudny, czasochłonny proces przygo-  Nasze  doświadczenie  pokazuje,  że takie  wymagania
            towawczy, który pod znakiem zapytania stawia sensowność   są stosunkowo łatwe do spełnienia, dzięki czemu udaje
            działania, szczególnie w kontekście czasu i elastyczności   się zapewnić w wielu firmach stałość kadry pracowniczej.

            w zatrudnianiu.                                     Niezaprzeczalnym pozytywem jest także skalowalność
            Po drugie   korzystamy ze sprawdzonego, istniejącego kanału   załogi, dostosowanie zasobów do aktualnych potrzeb, szybka
            pozyskiwania pracowników, dysponującego istniejącą bazą   reakcja zarówno na hossę, jak i bessę.
            danych, częstokroć oferującego pracowników będących
            w końcowej fazie załatwiania formalności.         Strategia na przyszłość

            Po trzecie   dzięki znajomości specyfiki polskiego rynku   Branża hotelarska od dawna korzysta z outsourcingu.

            firma pośrednicząca istotnie zmniejsza się ryzyko wyboru   Dzisiaj praktycznie nie ma obiektu, który nie bierze
            niewłaściwego kandydata. W naszym przypadku ogromne   takich rozwiązań pod uwagę. Warto więc rozważyć
            znaczenia ma także fakt, że dysponujemy lokalnymi szko-  współpracę z firmami, które specjalizują się w imporcie
            łami, przeprowadzającymi doskonalące kursy kucharskie,   najwyższej klasy pracowników, z krajów, gdzie praca
            housekeepingu czy kelnerskie jeszcze na Filipinach.  jest traktowana z szacunkiem, a małe różnice kulturowe
            Po czwarte   odpada kosztowna, czasochłonna, wymagająca   predestynują pracowników do pracy w europejskim
            dodatkowej struktury organizacyjnej, obsługa pracowników   środowisku.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70