Page 60 - Eden_7_8_2014
P. 60
Profesjonalnie o SPA Działając, odpoczywam Z Beatą Łapińską, dziennikarką, specjalistką PR i zarządzania marką, rozmawia Wieńczysław Zaczek Pracuje Pani w branży „urody” od dwudziestu Jak wyglądały początki współpracy z Thalgo? lat. Jak wyglądał ten świat, kiedy zaczynaliście Pamiętam doskonale moje pierwsze spotkanie z tą promocję marki Thalgo w Polsce? marką. Prowadziłam autorskie audycje w radiu Eska, Dwadzieścia lat temu było zdecydowanie łatwiej wypro- poświęcone między innymi rynkowi beauty. Prezes mować markę. Mniejsza konkurencja, a w niektórych Thalgo Poland, Urszula Peryt-Patrzała, była moim go- dziedzinach nawet jej brak, co stwarzało duże szanse ściem i opowiadała o wprowadzeniu marki na polski i możliwości dla ludzi kreatywnych, konsekwentnych rynek z tak wielką pasją, że nie wyobrażałam sobie, i pracowitych. Warunkiem sukcesu była oczywiście ja- by mogło mnie zabraknąć przy kreowaniu rynku SPA sna, klarowna wizja działań i konkretny program w jaki w Polsce. Nie zapominajmy, że to właśnie Thalgo sposób chcemy osiągnąć zamierzone cele. Bardzo waż- było prekursorem SPA w naszym kraju. Już w 2001 na jest zawsze wizja końca, czyli przekonanie do czego roku, wspólnie z Urszulą, zorganizowałyśmy pierw- i po co zmierzamy. szą w Polsce konferencję na temat SPA w Zakopanym i przekonywałyśmy właścicieli hoteli, że „wodę” moż- W pełni identyfikuję się z marką dla na zamienić w konkretne pieniądze. Od początku pracy dla Thalgo miałam precyzyjnie której pracuję. Nie mogę pozwolić opracowaną strategię działań public relations i zarzą- sobie na brak wiarygodności, bo dzania marką, a Thalgo ze swoim bardzo bogatym moje działania opierają się w dużej portfolio umożliwiło mi całe spektrum działań. Nie bez znaczenia był fakt, że razem z Urszulą miałyśmy mierze na emocjach. doświadczenie i wiedzę zdobyte za granicą. Ona przez wiele lat z sukcesem prowadziła SPA w Sydney, Obowiązywały oczywiście, podobnie jak dzisiaj, a ja spędziłam kilka lat w Holandii, gdzie studiowa- pewne kanony działań biznesowych: znalezienie łam public relations i skuteczne zarządzanie marką. i zdefiniowanie określonej potrzeby na rynku, wy- kreowanie tej potrzeby w głowach ludzi i konkretne Gdy zaczynała Pani współpracę z Kliniką doktora działania by ją zaspokoić. Podstawowy błąd często Marka Szczyta chirurgia plastyczna nie wychodziła polega na tym, że wiele firm ma pomysł na produkt z gabinetów zabiegowych. Dzisiaj zasiedla maso- czy usługę, wytwarza go i zaczyna sprzedaż. Jeśli jed- wą wyobraźnię… nak klient nie będzie zainteresowany – plajta gotowa. Kiedy zdecydowałam się na promocję chirurgii pla- Właściwe ocenienie i wykreowanie potrzeby to gwa- stycznej, moje koleżanki z niedowierzaniem kręciły rancja sukcesu. głowami, że przecież chirurgia plastyczna to w Polsce 60 Lapinska wywiad.indd 60 2014-07-14 18:33:55