Page 63 - Eden_7_8_2014
P. 63
Profesjonalnie o SPA A jak buduje się tę pozycję? Dla mnie najważniejsze jest wyeksponowanie tego, Czasem rozmawiam z koleżankami co jest unikatowe, co pozwala na wyraźną prze- z mediów, pytam – dlaczego wagę nad konkurencją, wpływa na wyobraźnię i wyzwala emocje. Marka umożliwia identyfikację promujecie daną osobę? Mówią: produktu, zatem jeśli klient nie zna produktu, to bo takie jest zapotrzebowanie. gwarancją jakości jest dla niego marka, do której ma zaufanie. Lojalność klienta to mniejsze koszty marketingowe i większa odporność na działania Musi budzić pozytywne skojarzenia, wyróżniać konkurencji. Siła dobrych skojarzeń z marką zależy się indywidualizmem oferty. Jeden z klasyków w dużej mierze od natężenia i sposobu komuniko- PR mawiał, że firmy dzielą się na: prowokujące wania, zatem marka musi być zawsze widoczna. wydarzenia, obserwujące je i zastanawiające się Ważny jest też pomysł, narzędzia „operowania” na nad tym, co się wydarzyło. Ja staram się stoso- rynku. Tajemnica sukcesu polega między innymi na wać pierwszą zasadę – kreować nowe pomysły, tym, na co wiele lat temu zwrócił uwagę Arystote- szyć garnitury na miarę, dopasowane do produk- les Onasis, by wiedzieć coś, czego nie wie nikt inny tu i okoliczności chwili. Zawsze podkreślam, jak i potrafić to wykorzystać. ważna jest wizja końca i zdolność empatycznego słuchania. Czy dzisiaj można wypromować wszystko, bez względu na wartość „produktu”? Czy to tylko Praca wśród ludzi, w ciągłym pośpiechu, wyma- kwestia pieniędzy? ga wielkiej energii, ale niesie też stres. Czy ma Bardzo nad tym boleję, ale mamy takie czasy, że po- Pani swoje sposoby na relaks, ładowanie aku- kazanie w mediach dziesięć razy kozy uczyni z niej po- mulatorów? stać popularną… Czasem rozmawiam z koleżankami Przyznaję, że pracuję bardzo dużo, ale jeden z myśli- z mediów, pytam – dlaczego promujecie daną oso- cieli powiedział przecież, że tylko ten człowiek, któ- bę? Mówią: bo takie jest zapotrzebowanie. Ale prze- ry pracował przez całe życie ma prawo powiedzieć, cież to zapotrzebowanie kreują same media! To spi- że żył. Moja babcia była również bardzo aktywna, rala, którą sami nakręcamy. Choć oczywiście zdarzają w wieku 72 lat jeździła na rowerze. Umarła nagle, po się ludzie wartościowi, którzy są w stanie zatrzymać udarze. Mam świadomość podobnego scenariusza. uwagę opinii na dłużej, ze względu na wartość tego Jestem typem zadaniowca, który realizuje wytyczone co prezentują. przez siebie cele. Pieniądze są bardzo ważne, ale każdy budżet marketingowy można zmarnować, a z nawet nie- wielkiego można wyciągnąć sporą wartość dodaną. W życiu bardzo często miałam pod Nie jest sztuką wydawanie pieniędzy, ale umiejętne nimi zarządzanie – a więc minimalizacja wydatków, górkę, ale to dobrze, bo idąc pod maksymalizacja zysków. Znam firmy, które przez lata górę, widzi się szczyt wydawały spore pieniądze i były ciągle na początku drogi, a jeden dobry pomysł, konsekwencja w jego realizacji i profesjonalne zarządzenie marką, uczyniły W życiu bardzo często miałam pod górkę, ale to z nich liderów rynku. dobrze, bo idąc pod górę, widzi się szczyt. Był taki etap, że musiałam sprawdzić się w ekstremalnych Co doradziłaby Pani hotelowi SPA czy klinice warunkach. Z pięcioletnią córką zostałyśmy do- medycznej, szukającym swojej własnej drogi do słownie na ulicy, bez mieszkania, pieniędzy, jakie- mediów, do opinii publicznej? gokolwiek wsparcia. Było mi wtedy bardzo ciężko, Trzeba zatrudnić dobrego eksperta (śmiech). córka często chorowała, ale życie to sztuka właści- Podstawą jest przemyślana, konsekwentnie re- wych wyborów i determinacji w ich realizowaniu. alizowana strategia. Firma musi być widoczna, Wciąż nowe wyzwania i ciężka praca zapewniają bo inaczej nie istnieje. Musi cały czas skutecz- mi odpowiednią dawkę adrenaliny – odpoczywam, nie komunikować się z otoczeniem, z mediami. działając. v 63 Lapinska wywiad.indd 63 2014-07-14 18:34:00