Page 62 - Eden_7_8_2014
P. 62
Profesjonalnie o SPA temat tabu i media nie będą chciały opisywać, poka- Pamiętam zorganizowaną przez Panią konferencję, zywać tego trudnego i często wstydliwego tematu. na której w świetle jupiterów i kamer po raz pierw- Od początku byłam jednak przekonana co do słusz- szy głośno mówiono o ginekologii estetycznej… ności i wagi swojej decyzji. To była podobna sytuacja – temat wstydliwy, kontro- wersyjny. Dopiero ta międzynarodowa konferencja, zorganizowana we współpracy z Dominiką Ante- Przełamaliśmy tabu, okazało się, że to powicz z firmy Artimed, właśnie w klinice doktora sprawa ważna dla tysięcy kobiet, Szczyta, przyniosła prawdziwy przełom. Ponad 60 dziennikarzy, 5 kamer telewizyjnych, relacja między mająca istotny wpływ na jakość życia. innymi w głównym wydaniu Panoramy – i nagle wszyscy zaczęli otwarcie mówić o ginekologii este- tycznej. Przełamaliśmy tabu, okazało się, że to spra- Chciałam pokazać dziedzinę, która dla wielu ludzi wa ważna dla tysięcy kobiet, mająca istotny wpływ jest niezwykle ważna. Artykuły, wywiady, odpowied- na jakość życia. Kliniki estetyczne na stałe wpisały nio nagłośnione konferencje spowodowały, że o chi- zabiegi z tego zakresu do swojej oferty. rurgii plastycznej zaczęto mówić w innym wymiarze. Sukces znakomitego programu „Sekrety Chirurgii”, Jeszcze niedawno medycyna estetyczna nie- którego autorem i producentem jest TVN Style, był śmiało przebijała się do mediów. Ostatnio naj- prawdziwym przełomem i rozbudził ogromne zain- większe koncerny prasowe wydają poświęcone teresowanie chirurgią plastyczną w Polsce, ośmielił jej gazety, a telewizje zabiją się o programy na ludzi do głośnego mówienia o swoich problemach, ten temat. Jak ta zmiana wpływa na sposób potrzebach. Chirurgia plastyczna istnieje przecież od prowadzenia działań promocyjnych? lat, ale celny okazał się pomysł i format pokazania Dzisiaj dotrzeć do potencjalnego klienta jest dużo jej jako dziedziny rozwiązującej konkretne problemy, łatwiej, mamy wiele tytułów prasowych, stacji tele- konkretnych ludzi, i to w telewizji – medium odzie- wizyjnych, Internet. Pytanie jak przebić się przez tę rającym z intymności, z którą zazwyczaj kojarzy się masę ze swoim komunikatem? choroba czy cierpienie. Bardzo się cieszę, że mogłam Uważam, że konkurencja i kryzys wpływają na wzrost współpracować z TVN Style przy realizacji tego pro- kreatywności. Chcąc przetrwać, wymyślamy nowe stra- jektu, było to dla mnie wyjątkowo cenne, osobiste tegie, nowe produkty. Ojciec reklamy David Ogilvy ma- i zawodowe doświadczenie. wiał: „Ubić interes może każdy dureń, ale trzeba ge- niuszu, wiary i wytrwałości, żeby stworzyć markę”. Po 25 latach pracy w mediach i z mediami doświadczenie podpowiada mi, co może przynieść sukces, a co jest Beata Łapińska stratą czasu i pieniędzy, ale cały czas się jeszcze uczę. Wprowadzając markę na rynek, trzeba dokładnie Dziennikarka, konsultant PR i zarządzania zdefiniować cele i sposoby zarządzania, opracować marką, wykładowca akademicki. plan bitwy o klienta, a do tego potrzebna jest zdol- Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego ność strategicznego myślenia. Muszę być przeko- (Instytutu Stosunków Międzynarodowych) nana do produktu, wierzyć w niego, widzieć w nim i Uniwersytetu w Amsterdamie (public coś szczególnego. Nie mogę pozwolić sobie na brak relations). Zajmowała się PR między innymi wiarygodności, bo moje działania opierają się w du- w dużych spółkach energetycznych, żej mierze na emocjach, skojarzeniach, więc muszę w wydawnictwach, od 2001 roku, jako te emocje sama czuć. W pełni identyfikuję się z mar- właściciel firmy European Beauty Center, ką dla której pracuję, dlatego w swoich działaniach wykluczam przypadkowość i bylejakość. odpowiadała za promocję i PR między innymi w firmach Thalgo Poland, Klinika I wtedy zawsze osiąga Pani sukces? dr Szczyt, a obecnie: Artimed i AntiAging Miarą sukcesu nie jest moja pozycja czy dorobek, ale Institute. pozycja marek dla których pracuję. To jedyne wymier- www.beatalapinska.pl ne potwierdzenie skuteczności menadżera PR. 62 Lapinska wywiad.indd 62 2014-07-14 18:33:59