Page 10 - Business_SPA_2023
P. 10

Edukacja  ywieniowa


                                                                                Wiadomo, że  jesteś tym, co jesz .
                                                                                 udzie chcą poprawiać swoje zdrowie,
                                                                                dlatego edukacja żywieniowa staje się
                                                                                coraz bardziej popularna.  eśli więc
                                                                                swoją ofertę SPA, fitness lub wellness
                                                                                rozszerzysz o warsztaty zwykwalifiko-
                                                                                wanym dietetykiem lub profesjonal-
                                                                                ne materiały edukacyjne, wzbudzisz
                                                                                zaufanie swoich gości. Wiedza daje
                                                                                klientom siłę, ale w zalewie powierz-
                                                                                chownych i bezmyślnie powielanych
                                                                                informacji, często trudno im zdecydo-
                                                                                wać, którym  ródłom zaufać. Edukacja
                                                                                to doskonały sposób na budowanie
                                                                                zaufania konsumentów poprzez ofe-
                                                                                rowanie wiarygodnej wiedzy i porad.


            Personalizacja dobrostanu i usług


            W obiektach SPA & wellness już nie wystarczy pakiet  przy-
            jaciółki w SPA . Przyjaciółki mogą mieć bowiem 20,  0, 50
            czy 70 lat, a każda z tych grup wiekowych ma zupełnie inne
            potrzeby.  o więcej, każda kobieta ma inne wymagania
            jedna ma trądzik młodzieńczy, druga nadwagę, a trzecia
            menopauzę.  wiadomi swoich potrzeb klienci coraz częściej
            oczekują spersonalizowanego zdrowia i dobrego samopo-
            czucia, dostosowanego nie tylko do płci, grupy wiekowej
            czy społecznej, ale do indywidualnych potrzeb. Ponieważ
            jednak tak daleko idąca personalizacja wymaga udostęp-
            niania wrażliwych danych, marki i miejsca wellness muszą
            sporo się natrudzić, żeby zdobyć zaufanie konsumentów,
            którzy zdecydują się wymienić prywatność na personalizację   Wellness w miejscu pracy
            wyjątkowych doznań.
              A tak na marginesie... na świecie zwrócono już uwagę    oraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia dobrego
            na to, że kobiety w wieku menopauzalnym to ogromna grupa   samopoczucia pracowników i inwestuje w corporate well-
            konsumentek, przed którymi stoją fizyczne i emocjonalne   ness. Wymusiły to ostatnie trudne lata i rynek pracownika,
            wyzwania.  oraz więcej miejsc organizuje warsztaty po-  który się w tym czasie ukształtował. Pracodawcy zaczynają
            magające im przetrwać ten trudny okres w życiu. W Polsce   zdawać sobie sprawę, że czynnikiem motywującym dla wielu
            jeszcze ich nie dostrzeżono, więc może 202  rok to będzie   osób wcale nie jest wysoka pensja czy premia, lecz dobra
            rok kobiet w menopauzie                            atmosfera w miejscu pracy i poczucie, że jesteśmy ważni dla
                                                               firmy, a nasze osiągnięcia są doceniane. Równie istotne jest
                                                               zdrowie i dobra kondycja pracowników. Im jesteśmy zdrowsi
                                                               i lepiej się czujemy, tym wydajniej pracujemy.
                                                                  orporate wellness znany jest wprawdzie od lat, ale do-
                                                               piero teraz zaczyna znajdować szersze zastosowanie. Oprócz
                                                               opieki medycznej czy kart sportowych, wprowadza się
                                                               dodatkowe przyjazne dla pracownika rozwiązania, np.
                                                               pokoje relaksu, udogodnienia dla rowerzystów (stojaki na
                                                               rowery czy dostęp do prysznica), zdrowy catering w du-
                                                               żych korporacjach, szkolenia ze zdrowego trybu życia czy
                                                               wspólne zajęcia sportowe, które pełnią dodatkowo funkcję
                                                               integracyjną.

         10 | SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

                                                 SPA 
  .
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15