Page 12 - Business_SPA_2023
P. 12

So   i ing Millenialsów


            Millenialsi (czyli pokolenie przełomu wieków) w Polsce dora-
            stali w czasach transformacji ustrojowej, rozwoju gospodarki
            rynkowej oraz globalnej rewolucji informatycznej. W prze-
            ciwieństwie do wcześniejszych pokoleń, mogli kształcić się
            i pracować w dowolnym miejscu na  iemi. Rozwijali pasje,
            swobodnie głosili poglądy, a dzięki znajomości języków i roz-
            wojowi internetu świat stanął przed nimi otworem. Wszystko
            to sprawiło, że stali się odważni i otwarci, wierzący w swój
            potencjał i prawo do życia w zgodzie ze sobą. W 2025 roku
            będą stanowili już ok. 75  osób aktywnych zawodowo.
              To oni kształtują aktualny trend  So   iving , czyli zdrowo-
            rozsądkowego i bardziej zrelaksowanego podejścia do życia,
            doskonale widoczny zwłaszcza w mediach społecznościo-
            wych. Oni też mają dzisiaj duży wpływ na branżę wellness.
            Buntują się przeciwko kulturze pośpiechu, zbyt ciężkiej   Sprawność  unkcjonalna
            pracy, wykańczającym treningom czy obsesji na punkcie
            pilnowania składników.  edzą to, co im smakuje, ubierają się   Wraz ze wzrostem zainteresowania zdrowiem, aktywnym
            w to, w czym dobrze wyglądają.  hcą się po prostu dobrze   stylem życia i trendami an -aging, rośnie też rola turystyki
            czuć i miło spędzać czas. Warto o tym wszystkim pamiętać,   leczniczej, uzdrowiskowej i wyjazdów do życiodajnych  ró-
            kierując do nich ofertę i przekaz marke ngowy.    deł m.in. termalnych. Najlepszym przykładem są Wielkie
                                                               zdrowiska Europy   11 europejskich miast uzdrowiskowych
                                                              wpisanych w lipcu 2021 roku na listę  NES O.
                                                                Ten międzynarodowy projekt jest dowodem na fenomen
                                                              europejskich kurortów leczniczych. Tradycje uzdrowiskowe
                                                              wielu z nich sięgają 2000 tysiące lat wstecz, choć swój czy
                                                              celom poznawczym, eksploracyjnym, lecz stały się też nowym
                                                              sposobem spędzania wolnego czasu. Wtedy też nastąpił dy-
                                                              namiczny rozwój turystyki zdrowotnej, na którą mogli sobie
                                                              pozwolić głównie najzamożniejsi tego świata.
                                                                Polska, z jej bogatymi tradycjami uzdrowiskowymi, wykwa-
                                                              lifikowaną kadrą lekarzy i fizjoterapeutów, wysoką jakością
                                                              usług, nowoczesną infrastrukturą oraz atrakcyjnymi cenami,
                                                              ma szanse zabłysnąć na arenie międzynarodowej. Szkoda
                                                              tylko, że żadne z naszych 45 uzdrowisk nie znalazło się na li-
                                                              ście  NES O.


            Powrót do rzeczywistości

            Nieśmiało i bardzo powoli zaczynamy walczyć
            z obsesją na punkcie wyglądu i tworzeniem fałszy-
            wych ideałów piękna. Nawybiegach oraz ekranach
            telewizorów coraz częściej pojawiają się modelki,
            aktorki i prezenterki plus size. Kilka państw poczy-
            niło też pierwsze kroki prawne. Francja w 2017
            roku wprowadziła nakaz specjalnego oznaczania
            komercyjnych zdjęć, które zostały cyfrowo wy-
            retuszowane. W ten sposób władze chcą walczyć
            z zaburzeniami odżywiania i promowaniem niere-
            alnego obrazu kobiecej sylwetki. Norwegia w 2021
            roku całkowicie zakazała in uencerom publikowa-
            nia retuszowanych zdjęć.  zekamy na kolejne kraje
            dołączające do tego zdrowego trendu.

         12 | SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

                                                 SPA 
  .
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17