Page 17 - Business_SPA_2023
P. 17

D       o b r e  s a m o p o c z u c i e  –  w e l l b e i n g  –  r o z u m i a n e  j a k o

                    dobrostan psychiczny, fizyczny i duchowy, to stan
                    pożądany przez gości, którzy nie traktują pobytu
                    w hotelu jedynie w kategoriach usługi noclegowej.
            Promocja zdrowego stylu życia i umożliwienie zadbania o swój   K
            dobrostan jest sposobem dotarcia do świadomych gości i wy-  W
            różnienia swojej marki.
               ajęcia medytacji i terapie odkrywania siebie, bliskość z na-  Z n a n y   j a k o   I n s p e k t o r   H o t e l o w y .
            turą wewnątrz hotelu, czysta woda i oczyszczone powietrze,   A u t o r   b l o g a   w w w .e n j o y y o u r s t a y . p l .
            zdrowe posiłki przygotowywane z sezonowych i lokalnych   Absolwent Wyższej Szkoły  urystyki i Rekreacji im.
            produktów, komfortowy sen, cyfrowy detoks   to nowy wy-   .  rłowicza w Warszawie i Akademii im. L. Ko mi -
            miar SPA w hotelu. Wciąż jednak to klasyczna usługa SPA   skiego na kierunku  arządzanie  asobami Ludzkimi.
            odgrywa istotną rolę i wpływa na decyzje gości o wyborze     branżą hotelarską związany od    lat. Wiedzę i do-
            danego obiektu i powrocie do niego.                 świadczenie zdobywał w Polsce i za granicą, na stano-
                                                                wiskach liniowych i kierowniczych w działach Recep-
            Obserwacje Inspektora Hotelowego                    cji, Służby Pięter i Gastronomii, w międzynarodowych
             eżdżąc po świecie służbowo, nie zawsze korzystam z usług SPA   sieciach hotelowych – Four Seasons, InterContinental,
                                                                Radisson.
            w hotelach, które odwiedzam, ale są takie miejsca, w których   Propagator kultury organizacyjnej opartej na rozwi-
            nie odmawiam sobie tej przyjemności. Poza umiejętnościami   janiu kapitału ludzkiego, dbałości o najwyższą jakoś
            terapeutów moją uwagę przykuwają przede wszystkim detale   świadczonych usług oraz zasadzie „jeden zespół – wspól-
            tworzące całą otoczkę, na które składa się wysoka jakość   ny cel”. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych.
            obsługi oraz dbałość o gościa przed, w trakcie i po zabiegu.   Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli,
             ebrałem więc moje obserwacje, aby pokazać, na czym polega   pomaga w ich otwarciach, kontroluje jakoś  obsługi
                                                                i szkoli personel.  ego specjalnością są szkolenia z za-
            kreowanie wyjątkowego doświadczenia SPA, które wykracza   kresu standardów obsługi, kreowania doświadcze  gości
            znacznie poza kwes ę samego zabiegu i użytych kosmetyków.  i sprzedaży recepcyjnej.
             ecepcja SPA
            To tutaj wszystko się zaczyna. Od profesjonalizmu recepcjo-
            nistki   komunikatywności, umiejętności słuchania oraz wiedzy
            o ofercie i zabiegach   zależy pierwsze wrażenie.
            Aktywna sprzedaż zabiegów powinna odbywać się dużo wcze-
            śniej, już podczas telefonicznego lub mailowego kontaktu
            z gośćmi, przed ich przyjazdem do hotelu. W przypadku ko-
            munikacji mailowej należy zwrócić uwagę na treść oferty
            oraz potwierdzenia rezerwacji   czytelność treści (akapity),
            profesjonalizm języka, zwroty grzecznościowe.
              W hotelach wysokiej klasy potwierdzenie zabiegu SPA po-
            winno mieć elegancką oprawę   wydrukowany voucher lub
            bloczek na dobrej jakości papierze i w etui lub kopercie, wrę-
            czony przy zameldowaniu lub dostarczony do pokoju.
              W wielu obiektach, aby zachęcić gości do skorzystania z za-
            biegów podczas pobytu, recepcjonistki i terapeutki wychodzą
            poza strefę SPA i spotykają się z nimi, np. przy basenie lub
            na plaży.
              Po wejściu do recepcji SPA gość od razu powinien poczuć
            zmysłami, że przebywa w strefie wellness   nastrojowa mu-
            zyka i światło, piękny zapach, dekoracje z żywych kwiatów
            lub roślin, prace plastyczne na ścianach, wieczorami świece.
              Poza kwes ami formalnymi (wywiad dotyczący preferencji
            i przeciwwskazań) nie może zabraknąć krótkiej, kurtuazyjnej
            pogawędki, dostosowanej do nastroju gościa.
               anim gość zostanie odebrany z recepcji przez terapeutę,
            warto pomyśleć, w jakich warunkach musi czekać   wygodne
            fotele, kara a z wodą, wilgotne ręczniczki do odświeżania
            dłoni.

               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22