Page 22 - Business_SPA_2023
P. 22
Pomocna dło
Realizacja strategii ESG będzie Dziś firmy współtworzą rzeczywistość. Dosłownie i w przenośni
obowiązkiem wszystkich firm muszą więc wyciągnąć pomocną dłoń do swoich odbior-
ców, klientów i partnerów. Tradycyjny model przedstawiania
oferty hotelu, oparty tylko na podkreślaniu jej wyróżników,
traci na znaczeniu. Klienci coraz większą wagę przywiązują
zadanie dowiedzieć się, w jaki sposób można zintegrować do kwes i społecznych, np. związanych z ochroną przyrody,
politykę zrównoważonego rozwoju z działalnością hotelu, czy przestrzeganiem praw pracowniczych. Oczekują, aby
w celu stworzenia modelu funkcjonowania jako marki od- marki które wybierają i z których usług korzystają włączały się
powiedzialnej społecznie, poprawy wyników finansowych, w ważne społecznie tematy i adekwatnie reagowały na nie.
ale również wizerunku obiektu.
roga do przewagi konkurencyjnej
Skutki pandemii godnie z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu ho-
Pandemia sprawiła, że zagadnienia związane ze społeczną tel w swoich działaniach dobrowolnie uwzględnia intere-
odpowiedzialnością biznesu coraz częściej zaczęły pojawiać sy społeczne. Kluczowe jest tu zało enie, e biznes nie
się w debacie publicznej. O ile wcześniej niejednokrotnie były powinien troszczyć się tylko i wyłącznie o swój interes
kojarzone z działaniami mającymi na celu poprawę reputacji ekonomiczny, ale przynosić korzyści tak e najbli szemu
firmy, w czasie pandemii mieliśmy wyjątkową okazję by ob- otoczeniu, interesariuszom, pracownikom i oczywiście
serwować realne zaangażowanie biznesu w akcje wspierające. klientom. Inwestując w zasoby ludzkie, w ochronę środo-
o chwilę natykaliśmy się na medialne doniesienia o tym, jak wiska, wspierając tematy społecznie ważne, budując dobre
marki włączają się w działania społeczne, np. szyjąc maseczki, relacje z otoczeniem, firma jest w stanie działać w sposób
zbierając potrzebne rzeczy, czy dowożąc obiady do szpitali. zrównoważony i bardziej stabilny. Wdrożenie programu
zęsto działania te realizowane były z potrzeby serca kon- z zakresu społecznej odpowiedzialności jest także sposobem
kretnych osób, ale mają też szerszy wymiar, są bowiem odpo- na budowanie dobrych relacji z różnymi grupami docelowy-
wiedzią na oczekiwania społeczeństwa wobec firm i marek. mi, np. ze społecznością lokalną oraz szansą na budowanie
W obecnej niełatwej rzeczywistości przed biznesem stoją przewagi konkurencyjnej.
nowe wyzwania. nie jest to ju tylko maksymalizowanie
zysku w dynamicznie zmieniającym się, niestałym otoczeniu. Przykłady działa z zakresu zrównowa onego rozwoju
Pandemia pokazała nam te , e bez aktywności biznesu w hotelarstwie
nie da się pokonywać kryzysów. Inwestycje w nowoczesne technologie, np. system szarej
22 | SPA BIZNES - &
&
.SPA
.
.SPA
.
SPA BIZNES - &
&
| 23