Page 22 - Business_SPA_2023
P. 22

Pomocna dło
        Realizacja strategii ESG będzie                       Dziś firmy współtworzą rzeczywistość. Dosłownie i w przenośni
        obowiązkiem wszystkich firm                            muszą więc wyciągnąć pomocną dłoń do swoich odbior-
                                                              ców, klientów i partnerów. Tradycyjny model przedstawiania
                                                              oferty hotelu, oparty tylko na podkreślaniu jej wyróżników,
                                                              traci na znaczeniu. Klienci coraz większą wagę przywiązują
            zadanie   dowiedzieć się, w jaki sposób można zintegrować   do kwes i społecznych, np. związanych z ochroną przyrody,
            politykę zrównoważonego rozwoju z działalnością hotelu,   czy przestrzeganiem praw pracowniczych. Oczekują, aby
            w celu stworzenia modelu funkcjonowania jako marki od-  marki które wybierają i z których usług korzystają włączały się
            powiedzialnej społecznie, poprawy wyników finansowych,   w ważne społecznie tematy i adekwatnie reagowały na nie.
            ale również wizerunku obiektu.
                                                               roga do przewagi konkurencyjnej
            Skutki pandemii                                    godnie z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu ho-
            Pandemia sprawiła, że zagadnienia związane ze społeczną   tel w swoich działaniach dobrowolnie uwzględnia intere-
            odpowiedzialnością biznesu coraz częściej zaczęły pojawiać   sy społeczne. Kluczowe jest tu zało enie,  e biznes nie
            się w debacie publicznej. O ile wcześniej niejednokrotnie były   powinien troszczyć się tylko i wyłącznie o swój interes
            kojarzone z działaniami mającymi na celu poprawę reputacji   ekonomiczny, ale przynosić korzyści tak e najbli szemu
            firmy, w czasie pandemii mieliśmy wyjątkową okazję by ob-  otoczeniu, interesariuszom, pracownikom i oczywiście
            serwować realne zaangażowanie biznesu w akcje wspierające.   klientom. Inwestując w zasoby ludzkie, w ochronę środo-
             o chwilę natykaliśmy się na medialne doniesienia o tym, jak   wiska, wspierając tematy społecznie ważne, budując dobre
            marki włączają się w działania społeczne, np. szyjąc maseczki,   relacje z otoczeniem, firma jest w stanie działać w sposób
            zbierając potrzebne rzeczy, czy dowożąc obiady do szpitali.  zrównoważony i bardziej stabilny. Wdrożenie programu
               zęsto działania te realizowane były z potrzeby serca kon-  z zakresu społecznej odpowiedzialności jest także sposobem
            kretnych osób, ale mają też szerszy wymiar, są bowiem odpo-  na budowanie dobrych relacji z różnymi grupami docelowy-
            wiedzią na oczekiwania społeczeństwa wobec firm i marek.  mi, np. ze społecznością lokalną oraz szansą na budowanie
              W obecnej niełatwej rzeczywistości przed biznesem stoją   przewagi konkurencyjnej.
            nowe wyzwania.   nie jest to ju  tylko maksymalizowanie
            zysku w dynamicznie zmieniającym się, niestałym otoczeniu.   Przykłady działa  z zakresu zrównowa onego rozwoju
            Pandemia pokazała nam te ,  e bez aktywności biznesu   w hotelarstwie
            nie da się pokonywać kryzysów.                      Inwestycje w nowoczesne technologie, np. system szarej

         22 | SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

                                            			.SPA 
  . 
                          			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 23
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27