Page 23 - Business_SPA_2023
P. 23

wody, pompy ciepła, termoizolacja budynku. Ekologiczne   Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki cyklicznych badań
             wyposażenie   np. meble, użyte materiały, systemy elek-  społecznej odpowiedzialności biznesu, przeprowadzanych
             trycznego dostępu, żarówki energooszczędne.      przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu  Menedżerowie
              Budowanie świadomości wśród gości, np. wymiana ręczników    SR  (raportcsr.pl), w którym respondenci wskazali na liczne
             tylko na życzenie, zwracanie się do gości z prośbą o oszczę-  korzyści płynące z wdrażania  SR w firmach.  ako kluczowe
             dzanie wody, informowanie o podejmowanych w hotelu   podają  zwiększenie rozpoznawalności marki, pozytywny
             działaniach prospołecznych.                      wpływ na motywację pracowników i podniesienie świado-
              Dbałość o zieleń w okolicach hotelu i systematyczne dzia-  mości w zakresie etyki, poprawę relacji ze społecznościami
              łania mające na celu poprawę jej stanu.  równoważone   lokalnymi, podniesienie poziomu zaufania klientów do firmy.
              menu w kuchni i SPA, wykorzystanie marek z ekologicznymi   Nie tylko więc otoczenie hotelu korzysta na działaniach
              certyfikatami.                                  społecznych. Są one niezwykle wartościowe również dla
              Edukacja ekologiczna pracowników, m.in. przemyślane in-  budowania silnej marki. Przede wszystkim kreują pozy-
             westycje w ich rozwój, programy wyrównujące szanse osób   tywny wizerunek   odpowiedzialnego, zaanga owane-
             niepełnosprawnych, równouprawnienie płci, wielopokolenio-  go pracodawcy, wartościowego partnera biznesowego
             we zespoły  działania z zakresu wolontariatu pracowniczego,   i zrównowa onej  rmy, która chce mieć pozytywny wpływ
             które polegają na dobrowolnej pracy personelu na rzecz   na swoje otoczenie.
             określonej instytucji czy akcji, które mogą też być doskonałym
             sposobem na integrację pracowników wokół istotnej idei.  Znaczenie świadomości
              Skupienie uwagi na lokalnej społeczności   korzystanie z miej-    moich osobistych doświadczeń w ramach kilkunastoletniej
             scowych zasobów ludzkich i z produktów wytworzonych   współpracy z hotelami wynika, że efektywne wdrażanie po-
             przez lokalnych mieszkańców, wspieranie szkół, domów   lityki zrównoważonego rozwoju zależy w znacznej mierze
             dziecka, przedszkoli itp.                        od świadomości właścicieli i osób zarządzających.  i bardziej
              Stosowanie uczciwych praktyk w zakresie marke ngu, ale   świadomi, nowocześni, patrzący długofalowo na rozwój, coraz
             także w zakresie umów, informacji i edukacji.    częściej stają się liderami takich zmian. Bazą nowoczesnego
                                                              przywództwa są bowiem nie tylko kwali kacje i konkretna
            Społeczna odpowiedzialność biznesu                wiedza osób zarządzających, ale w znacznie większym
             uż ponad dekadę temu Michael Porter, ekonomista   stopniu   charakter i  yciowe doświadczenia oraz wartości,
            i światowej sławy ekspert w dziedzinie strategii organi-  jakimi dane osoby kierują się w  yciu.
            zacji pisał o tzw. wartości wspólnej. Według niego  rmy,   Dziś lider to znacznie więcej niż tylko osoba zarządzająca
            które koncentrują się tylko na maksymalizacji zysku   zespołem. Bycie liderem to bardziej postawa życiowa oparta
            są słabsze od tych społecznie zaanga owanych, które   na wartościach, wśród których społeczny aspekt działalności
            swoją rynkową przewagę budują tak e dzięki włączaniu   jest niezwykle ważny.  eżeli lider zainteresuje się tematem
            się w projekty opłacalne, ale równocześnie budujące   zrównoważonego rozwoju i uzna go za wartość, sam stanie
            wartość społeczną. Od tego czasu powstało wiele analiz   się przykładem   zainspiruje i stworzy wizję. Będzie zachę-
            wykazujących, że klienci będą coraz więcej czasu poświęcali   cać cały zespół do podejmowania nowych wyzwań w tym
            na sprawdzanie wpływu, jaki marki wywierają na swoje   zakresie, da też taktyczne wsparcie. Bo wie, że stworzenie
            otoczenie. Dziś wiemy też, że firmy zaangażowane są bar-  strategii działań społecznie odpowiedzialnych to ważny krok
            dziej odporne na kryzysy.                         w rozwoju każdej firmy.



























               			.SPA 
  . 
                                        SPA BIZNES -        &   
   
 & 	 

     | 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28