Page 67 - Eden_11_2014
P. 67
Profesjonalnie o SPA fizycznej, SPA, przyjaznej przestrzeni do pracy oraz zabawy. InterContinental stworzył nato- miast nową markę hoteli wellness EVEN, które przeznaczone są dla podróżujących klientów z klasy średniej, gdzie poszczególne detale mają pomagać ludziom utrzymać na co dzień zdro- wie i kondycję. Miejsce dla SPA Gdzie w tym wszystkim znajdzie się zatem idea SPA? Czyżby wellness pochłonął ją całkowicie? Ten ścisły związek będzie wciąż istniał. Don B. Ardell nie ma nawet wątpliwości, że globalnie branża SPA będzie miała duży wpływ na jeszcze większy rozwój idei wellness. Przemysł SPA jest naszą największą nadzieją, żeby wellness stał się powszechnym zjawiskiem, ponieważ nie jest związany z obecnym modelem opieki zdrowot- nej – stwierdził Ardell. Większość delegatów nie miała jednak wątpli- wości, że SPA jest już tylko jedną z wielu ofert wellnessu. I być może nie dla wszystkich najważ- niejszą. W kuluarach wiele osób przyznawało, że liczba gości hotelowych korzystających ze SPA nie jest aż tak duża, jakby marzyło wielu mana- gerów. Być może oferta SPA oparta głównie na proponowaniu zabiegów nie jest atrakcyjna dla osób, które chcą zmienić swój styl życia. Dość często pojawiał się zatem temat konieczności odejścia od dotychczasowej formy SPA, gdzie ważna była wielkość obiektu i liczba zabiegów. Nic nie będzie się liczyło bardziej niż odpowied- ni koncept – mówił Wilfried Dreckman, konsul- tant SPA. Jego słowa potwierdził Alfredo Carva- jal z firmy konsultingowej WTS, który stwierdził, że SPA nie powinny sprzedawać zabiegów i urzą- dzeń, ale program działań na rzecz klienta i za- stanawiał się dlaczego, hotele informują o liczbie gabinetów zabiegowych? Przecież gości nie ob- chodzi, jak duże jest nasze SPA. Dla nich liczy się tylko doświadczenie. Można z tego wyciągnąć wniosek, że nasza oferta SPA musi się pilnie zmienić, jeśli chcemy przyciągać gości, którzy nie tylko będą nas od- wiedzać ale i wracać. Mówili o tym także uczest- nicy Europejskiego Kongresu SPA, który w 2013 roku odbył się w Warszawie. W Polsce takiej re- wolucji potrzebuje większość obiektów, w któ- rych SPA traktuje się jak salon masażu i zabiegów upiększających. Trzeba zacząć myśleć holistycz- nie o potrzebach gości i wyjść poza schemat li- sty zabiegowej. Czas zmieniać nasze hotele SPA w hotele wellness. Bo wellness jest wszędzie… v
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72