Page 67 - Eden_9_2014
P. 67
Kuchnia wellness odczuwa generalne poczucie dobrobytu osobistego, dzięki gamie usług służących odnowie umysłu, ciała i duszy”. Dalsza część definicji jasno określa, że „aby być zakwalifikowanym jako SPA, trzeba oferować przynajmniej dwie z trzech usług: • masaże obejmujące całe ciało, • zabiegi dermatologiczne, przynajmniej twarzy, • zabiegi dla ciała, takie jak np.: hydroterapia”. Udany pobyt w  SPA składa się z  doznań, wrażeń, które klient będzie mile wspominał. Planując bowiem pobyt w SPA, gość płaci nie tylko za usługę. Oczekuje przeżyć, oderwania od codzienności, relaksu, słowem – atmosfery. Widoków, zapachów, dźwięków, obsługi, które zapewnią niezapomniane wspomnienia. Klienci poszukują dzisiaj: • usług i zabiegów przynoszących doznania relaksu psychicznego oraz odnowy biologicznej ciała, • atrakcyjnego miejsca, o  charakterystycznym, cie- płym wnętrzu, • profesjonalnych usług i wysokich kwalifikacji per- sonelu. Oczekiwania te często różnią się ze względu na płeć i wiek. Ludzie starsi częściej szukają możliwości czyn- nego spędzania czasu i zabiegów niwelujących ich do- legliwości, młodsi – upiększenia, relaksu lub zwyczaj- nego odreagowania po wyczerpującej pracy. Bardzo istotne jest zatem określenie grupy doce- lowej gości odwiedzających konkretne SPA. Każda lokalizacja ma bowiem swoją specyfikę, uwarunko- wania, pozwalające na udaną realizację określonego typu usług. Dlatego ważne jest dopasowanie formuły proponowanych usług do oczekiwań potencjalnych klientów. Poznanie indywidualnych oczekiwań gości, zrozumienie idei i znaczenia SPA sprawi, że z takiego pobytu będą oni wracać jak z wyprawy po dobrostan – nie tylko z pięknym ciałem, ale też z radosną duszą, pobudzoną energią życiową i  doskonałym samopo- czuciem. Komfort w SPA Stworzenie i  prowadzenie takiego SPA to zadanie niełatwe, ale możliwe do zrealizowania. Inną kwestią jest uczynienie go dochodowym na tak „bogatym” (głównie w  nazwy) rynku SPA, gdzie dominującymi narzędziami wyróżniającymi na tle konkurencji stały się marki kosmetyków i ceny zbiegów. Wracamy tutaj do myśli przewodniej – gdzie jest główna idea SPA, gdzie podział się pierwowzór nurtu 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72