Page 10 - Polska_na_weekend_2023
P. 10
Personalizacja dobrostanu i usług sumentów, którzy zdecydują się wymienić prywatność
W obiektach SPA & wellness już nie wystarczy pakiet „przy- na personalizację wyjątkowych doznań.
jaciółki w SPA”. Przyjaciółki mogą mieć bowiem 20, 30, 50 A tak na marginesie... na świecie zwrócono już uwagę
lub 70 lat, a każda z tych grup wiekowych ma zupełnie na to, że kobiety w wieku menopauzalnym to ogromna
inne potrzeby. Co więcej, każda kobieta ma inne wyma- grupa konsumentek, przed którymi stoją fizyczne i emo-
gania – jedna ma trądzik młodzieńczy, druga nadwagę, cjonalne wyzwania. Coraz więcej miejsc organizuje warsz-
a trzecia menopauzę. Świadomi naszych potrzeb coraz taty pomagające im przetrwać ten trudny okres w życiu.
częściej oczekują spersonalizowanego zdrowia i dobrego W Polsce jeszcze ich nie dostrzeżono, więc może 2023 rok
samopoczucia, dostosowanego nie tylko do płci, grupy to będzie rok kobiet w menopauzie.
wiekowej czy społecznej, ale do indywidualnych potrzeb.
Ponieważ jednak tak daleko idąca personalizacja wymaga Personalization of well-being and services
udostępniania wrażliwych danych, marki i miejsca wellness In SPA & wellness facilities, the „friend in the SPA” package is
muszą sporo się natrudzić, żeby zdobyć zaufanie kon- no longer enough. Friends can be 20, 30, 50 or 70 years old,
and each of these age groups have completely different
needs. What’s more, every woman has different require-
ments – one has skin problems, another is overweight,
and the third is menopausal. Aware of our needs, clients
increasingly expect personalized health and well-being,
adapted not only to gender, age or social group, but also
to individual needs. However, because such far-reaching
personalization requires sharing sensitive data, brands
and wellness places must work hard to gain the trust of
consumers who have decided to trade their privacy for
the personalization of unique experiences.
It has already been noticed around the world that me-
nopausal women are a very large group of consumers
facing physical and emotional challenges. Many places are
organizing workshops to help them endure this difficult
period in their lives. They have not yet been noticed in
Poland, so maybe 2023 will be the year of menopausal
women.
Edukacja żywieniowa wellness facilities, where healthy eating is an important
Wiadomo, że „jesteś tym, co jesz”. Chcemy dbać o zdro- element of residential programs, are an excellent choice.
wie, dlatego edukacja żywieniowa staje się coraz bardziej They often extend their SPA, fitness or wellness offer
popularna. Wiedza daje nam siłę, ale w zalewie powierz- with workshops with a qualified dietician, or prepare
chownych i bezmyślnie powielanych informacji, często professional educational materials for their clients. It is
trudno zdecydować, którym źródłom zaufać. Obiekty important to use them.
SPA & wellness, w których zdrowe odżywianie stanowi
ważny element programów pobytowych, są doskonałym
wyborem. Często swoją ofertę SPA, fitness lub wellness
rozszerzają o warsztaty z wykwalifikowanym dietetykiem
lub przygotowują dla swoich klientów profesjonalne ma-
teriały edukacyjne. Warto z nich skorzystać.
Nutritional education
It is well known that „you are what you eat”. We want
to take care of our health, which is why nutritional
education is becoming progressively more popular.
Knowledge gives us strength, but in the deluge of
superficial and thoughtlessly duplicated information, it
is often difficult to decide which sources to trust. SPA &
10 Polska na weekend – 100 Best SPA Hotels in Poland SPAeden.pl