Page 8 - Polska_na_weekend_2023
P. 8
Zrównoważony rozwój i ekologia Sustainability
mają znaczenie and ecology matter
Obserwujemy wyraźny wzrost świadomości konsumentów. We are seeing a clear increase in consumer awareness.
Poszukujemy miejsc ekologicznych i zrównoważonych oraz We are looking for ecological and sustainable places
firm dbających o środowisko i gwarantujących produkty as well as companies that care about the environment
powstałe w sposób etyczny. Coraz częściej jesteśmy gotowi and guarantee products made in an ethical way. Incre-
zapłacić więcej, aby uzyskać dostęp do usług i produktów asingly, we are willing to pay more to access services
and products that align with our beliefs.
zgodnych z naszymi przekonaniami. Therefore, the policy of sustainable development
Dlatego wdrażana przez firmy, marki i obiekty SPA & well- implemented by companies, brands and SPA & wellness
ness polityka zrównoważonego rozwoju to już nie moda czy facilities is no longer a fashion or whim, but an image
fanaberia, lecz wizerunkowa konieczność. Według badań necessity. According to Gallup research from 2021, as
Gallupa z 2021 roku, aż 94% konsumentów deklaruje, że woli many as 94% of consumers declare that they prefer
korzystać z usług i produktów firm dbających o środowisko. to use the services and products of companies that
Tak bliskie naturze hotele SPA odegrywają dodatkową, care about the environment.
niezwykle ważną rolę – edukacyjną.
Powrót do rzeczywistości wyretuszowane. W ten sposób władze chcą walczyć
Nieśmiało i bardzo powoli zaczynamy walczyć z obsesją z zaburzeniami odżywiania i promowaniem nierealnego
na punkcie wyglądu i tworzeniem fałszywych ideałów obrazu kobiecej sylwetki. Norwegia w 2021 roku całko-
piękna. Na wybiegach oraz ekranach telewizorów coraz wicie zakazała influencerom publikowania retuszowanych
częściej pojawiają się modelki, aktorki i prezenterki plus zdjęć. Czekamy na kolejne kraje dołączające do tego
size. Kilka państw poczyniło też pierwsze kroki prawne. zdrowego trendu.
Francja w 2017 roku wprowadziła nakaz specjalnego Back to reality
oznaczania komercyjnych zdjęć, które zostały cyfrowo
Guardedly and very slowly, we are beginning to fight
our obsession with our physical appearance and the
creation of false values of beauty. Plus size models,
actresses and presenters are increasingly appearing
on the catwalks and TV screens. Several countries have
also taken the first legal steps. France in 2017 introduced
an order to mark commercial photos that have been
digitally retouched. The health the authorities want
to fight eating disorders that promote a false image of
the female figure. Norway in 2021 completely banned
influencers from posting retouched photos. We look
forward to more countries joining this healthy trend.
8 Polska na weekend – 100 Best SPA Hotels in Poland SPAeden.pl