Page 11 - Polska_na_weekend_2023
P. 11

Wellness w miejscu pracy
                  Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia dobre-
                  go samopoczucia pracowników i inwestuje w corporate
                  wellness. Wymusiły to ostatnie trudne lata i rynek pra-
                  cownika, który się w tym czasie ukształtował. Pracodawcy
                  uświadamiają sobie, że czynnikiem motywującym dla wielu
                  osób wcale nie jest wysoka pensja czy premia, lecz dobra
                  atmosfera w miejscu pracy i poczucie, że jesteśmy ważni
                  dla firmy, a nasze osiągnięcia są doceniane. Równie istotne
                  jest zdrowie i dobra kondycja pracowników. Im jesteśmy
                  zdrowsi i lepiej się czujemy, tym wydajniej pracujemy.
                  Corporate wellness znany jest wprawdzie od lat, ale dopie-  Employers realize that the motivating factor for many
                  ro teraz zaczyna znajdować szersze zastosowanie. Oprócz   people is not a high salary or bonus, but a good atmo-
                  opieki medycznej czy kart sportowych, wprowadza się   sphere in the workplace and the feeling that we are
                  dodatkowe przyjazne dla pracownika rozwiązania, np.:   important to the company and our achievements are
                  pokoje relaksu, udogodnienia dla rowerzystów (stojaki   appreciated. Equally important is the health and well-
                  na rowery czy dostęp do prysznica), zdrowy catering   -being of employees. The healthier we are and the
                  w dużych korporacjach, szkolenia ze zdrowego trybu życia   better we feel, the more efficiently we work.
                  czy wspólne zajęcia sportowe, które pełnią dodatkowo   Although corporate wellness has been known for
                  funkcję integracyjną.                             years, it is only now beginning to find wider applica-
                                                                    tion. In addition to medical care or sporting methods,
                  Workplace wellness                                additional employee-friendly solutions are introduced,
                  Many more companies are realizing the importance of   e.g., relaxation rooms, amenities for cyclists (bike racks
                  employee well-being and are investing in corporate   or access to a shower), healthy catering in large cor-
                  wellness. This is the result of the last difficult years and   porations, training in a healthy lifestyle or joint sports
                  the employee market that was shaped at that time.   activities, which also perform an integrative function.


                  Soft Living Millenialsów                          revolution. Unlike earlier generations, they could study and
                  Millenialsi (pokolenie przełomu wieków) w Polsce dorastali   work anywhere on the planet. They developed passions,
                  w czasach transformacji ustrojowej, rozwoju gospodarki   freely expressed their views, and thanks to the knowledge
                  rynkowej oraz globalnej rewolucji informatycznej. W prze-  of languages and the development of the Internet, the
                  ciwieństwie do wcześniejszych pokoleń, mogli kształcić się   world was open to them. All this made them brave and
                  i pracować w dowolnym miejscu na Ziemi. Rozwijali pasje,   receptive, believing in their potential with the right to live
                  swobodnie głosili poglądy, a dzięki znajomości języków   in harmony with those around them. By 2025 the Millennials
                  i rozwojowi internetu świat stanął przed nimi otworem.   will constitute approx. 75% of professionally active people.
                  Dzięki temu stali się odważni i otwarci, wierzący w swój   They shape the current trend of „Soft Living”, i.e.,
                  potencjał i prawo do życia w zgodzie ze sobą. W 2025 roku   a common-sense and more relaxed approach to life,
                  będą stanowili już ok. 75% osób aktywnych zawodowo.  which is perfectly visible especially in social media. They
                    To oni kształtują aktualny trend „Soft Living”, czyli zdro-  rebel against the culture of rushing, working too hard,
                  worozsądkowego i bardziej zrelaksowanego podejścia   exhausting workouts, or obsessing over ingredients.
                  do życia, doskonale widoczny zwłaszcza w mediach spo-  They eat what they like and wear what they look good
                  łecznościowych. Buntują się przeciwko kulturze pośpiechu,   in. They just want to feel good, and have a good time.
                  zbyt ciężkiej pracy, wykańczającym treningom czy obsesji
                  na punkcie pilnowania składników. Jedzą to, co im sma-
                  kuje, ubierają się w to, w czym dobrze wyglądają. Chcą
                  się po prostu dobrze czuć i miło spędzać czas.
                  Millennials’ Soft Living
                  Millennials (the generation at the turn of the century) in
                  Poland grew up in times of political transformation, the
                  development of the market economy and the global IT


                  SPAeden.pl                                              Polska na weekend – 100 Best SPA Hotels in Poland  11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16