Jak skutecznie zarządzać salonem urody? Oto 6 lekcji, które wynikają z wieloletniego doświadczenia z pracy z tysiącami takich salonów w całej Polsce.
Przejście z tradycyjnych metod na innowacyjne – jak na przykład wprowadzenie systemu komputerowego w miejsce segregatorów i papierowego kalendarza – budzi wiele obaw. I nie dotyczy to wyłącznie salonów urody. Jednakże zmiana nawyków jest o wiele łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać, a otwarcie się na nowoczesne rozwiązania przynosi niesamowite korzyści.
1. Podstawa marketingu: dobra relacja z klientem
Skuteczny marketing opiera się obecnie na szczególnej trosce o zadowolenie klientów. Ogromne znaczenie ma znajomość ich potrzeb i wysoka jakość obsługi, które w dużej mierze wynikają z naszych umiejętności komunikacyjnych. Aby nawiązać długotrwałą relację z klientem i dobrze go poznać, należy pamiętać o trzech zasadach: zadawaj pytania, uważnie słuchaj, zapisuj istotne informacje.
2. Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki
Klienci to bezkosztowa, a przy tym niezwykle skuteczna reklama oraz cenne źródło opinii na temat naszych usług. Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki. Chętnie poleca, a jego słowa mają o wiele większą moc, niż nawet najbardziej profesjonalna reklama. Niezadowolony, to z kolei wskazówka, które obszary pracy salonu wymagają poprawy. Dlatego tak ważne jest, aby dać klientom prawo do wyrażania opinii. Pomoże w tym system zbierania komentarzy.
3. Manager-superbohater
Kierowanie zespołem, troska o finanse, kontrolowanie stanów magazynowych, marketing, szkolenia, praca z klientami… i wiele więcej. Lista zadań osoby prowadzącej salon nie ma końca. Podołanie wszystkim obowiązkom wymaga niezwykłej wszechstronności i wiedzy. Możliwe wydaje się to tylko w wykonaniu superbohatera. W kierowaniu salonem, supermocą są profesjonalne narzędzia, takie jak oprogramowanie Versum, które znacznie ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków i czuwanie nad pracą zespołu.
4. Misja: zatrzymaj klienta
Podstawą sprzedaży i utrzymania stałego ruchu w salonie, co do której zgodni są wszyscy managerowie, jest natychmiastowe umawianie kolejnych wizyt. Nie można pożegnać się z klientem, nie ustalając przedtem terminu ponownego spotkania. A jeśli już tak się stanie, koniecznie trzeba przypomnieć mu o swoim istnieniu i zachęcić do powrotu. W tej kwestii warto skorzystać ze wsparcia specjalnego systemu do marketingu automatycznego.
5. Wirtualne miejsce spotkań
Internet to świetne miejsce na pozyskanie nowych klientów. Korzystają z niego niemal wszyscy, a dzięki dostępności na wielu urządzeniach - w tym mobilnych - towarzyszy nam przez cały dzień: w autobusie, poczekalni, czy sklepowej kolejce. Dobra strona internetowa czy ciekawy profil na Facebooku zachęcają nowych klientów do odbycia wizyty, dlatego istotne jest, aby zapewnić im szybki i łatwy dostęp do terminarza rezerwacji online. Salon powinien być tam, gdzie są klienci - w tym przypadku: w sieci.
6. Sprzedaż detaliczna ma znaczenie
Nie samą usługą salon żyje. Znaczna część wpływów pochodzi ze sprzedaży kosmetyków i produktów do pielęgnacji w domu. Chcąc zwiększać sprzedaż, trzeba stale pamiętać o odpowiednim polecaniu produktów. Aby osiągać dobre efekty należy także zadbać o wiedzę i motywację swoich pracowników. Dlatego właśnie świadomi managerowie decydują się na organizację szkoleń i wprowadzanie zachęcających prowizji od sprzedaży, które rozliczają przy pomocy intuicyjnego oprogramowania.
www.versum.pl