Babor – wiodąca marka na międzynarodowym rynku selektywnej kosmetyki profesjonalnej – to synonim doskonale tolerowanej przez skórę, ukierunkowanej pielęgnacji o najwyższej skuteczności.
Babor – historia marki
Historia marki Babor rozpoczęła się w 1956 r. dzięki pasji niemieckiego biochemika, dra Michaela Babora, który pierwsze formuły produktów opracowywał we własnej kuchni. W latach 60. farmaceuta Leo Vossen odkupił firmę i przeniósł siedzibę do Aachen, rozwijając pomysł naukowca w markę, która do dziś wytycza trendy profesjonalnej pielęgnacji, zaliczając się do grona najbardziej uznanych i rozpoznawalnych na świecie marek kosmetycznych. Dzięki determinacji Janiny Skórczyńskiej, założycielki Bio-Kosmetyki®, Babor trafił do Polski już ponad trzy dekady temu.
Babor – misja i specjalizacja
Pielęgnacja spod znaku Babora to specjalistyczne badania zamknięte w nowoczesnych recepturach stanowiących odpowiedź na najróżniejsze problemy i potrzeby każdego typu skóry. Proces produkcji od początku do końca odbywa się w jednym miejscu, w Aachen. Dlatego każdy produkt jest synonimem doskonałej jakości „made in Germany”.
Od początku istnienia marka skupiona jest na kobietach, dbając o nie nie tylko w kwestii pielęgnacji. W ramach rozpoczętej przed kilkoma laty kampanii społecznej, Babor regularnie inicjuje działania zapewniające wsparcie fundacji i projektów mających na celu wzmacnianie pozycji kobiet, wspieranie ich edukacji oraz ośmielanie do sięgania po więcej.
Zrównoważony rozwój
Ochrona środowiska to temat, który od lat jest integralną częścią filozofii marki. Dzięki zastosowaniu zielonej energii, fotowoltaiki i odnawialnych biogazów linia produkcyjna w Aachen już od 2014 r. jest neutralna pod względem emisji CO2. Na początku 2020 r. Babor osiągnął pełną neutralność klimatyczną, kompensując 100% własnych emisji poprzez finansowanie farm wiatrowych na Filipinach, a także wspierając globalną inicjatywę „The Plastic Bank”, w ramach której plastik zbierany z plaż Malezji, Haiti czy Filipin wykorzystywany jest m.in. do tworzenia opakowań.
Babor realizuje też własny Zielony Plan – program, w ramach którego zespół ds. zrównoważonego rozwoju poszukuje rozwiązań minimalizujących wpływ na środowisko. Główne cele to: redukcja emisji CO2 (o 50% do 2025 r. w porównaniu z 2018 r.), „zielone opakowania” podlegające w 100% recyklingowi, zmniejszanie zużycia tworzyw sztucznych (o 30% do 2023 r.) i czysty skład: wolny od mikroplastiku i szkodliwych dla środowiska syntetycznych polimerów, a także zastępowanie surowców krytycznych pod względem zasobów surowcami alternatywnymi.
Babor – wiodące linie i zabiegi
Babor oferuje najskuteczniejsze substancje czynne, profesjonalne doradztwo na najwyższym poziomie oraz pielęgnację dostosowaną do indywidualnych potrzeb. Asortyment marki pozwala tworzyć zindywidualizowane systemy pielęgnacji – zarówno profesjonalnej, w salonie kosmetycznym, jak i domowej: począwszy od linii zmywającej, przez serię skoncentrowanych składników aktywnych w formie ampułek, a skończywszy na ekskluzywnych kosmetykach o działaniu przeciwzmarszczkowym i liftingującym czy serii zaawansowanych technologicznie kosmeceutyków.
Babor na świecie i w Polsce
Marka obecna jest w ponad 70 krajach. Ofertę zabiegów oraz produktów do pielęgnacji domowej znaleźć można w Babor Beauty SPA, wybranych salonach kosmetycznych, day SPA oraz hotelach SPA w całym kraju. Lista partnerów dostępna jest na stronie babor.pl.
Plany na przyszłość |
Marka wkroczyła na ścieżkę tzw. Clean Beauty. Wszystkie nowe formuły są wegańskie i bazują na maksymalnej ilości naturalnych, czystych składników, pozyskiwanych ze zrównoważonych źródeł. Istniejące receptury także dostosowywane są do nowych wytycznych. Zgodnie z założeniami Zielonego Planu już na początku 2023 r. uruchomiony zostanie Babor Beauty Cluster – innowacyjny technologicznie kampus produkcyjno-logistyczny, będący neutralną klimatycznie „fabryką przyszłości” o zerowej emisji i samowystarczalności energetycznej. |
Fakty
Miejsce i rok powstania: Niemcy, 1956
Dystrybutor w Polsce: Bio-Kosmetyka Sp. z o.o.
PROMOCJA
POZNAJ INNE WIODĄCE MARKI KOSMETYCZNE DLA SALONÓW URODY I SPA