Facebook open

baner Perfect SPA Awards 2019 glowny

Joga jest piękna. Uczy bycia tu i teraz, pracy nad umysłem, oddechem oraz ciałem. Joga dla par pozwala zaś pogłębić relacje z partnerem. Potrafi obudzić uśpione zmysły i uwodzić bliskością. 

Tekst: Dorota Kaczmarowska

joga dla par cwiczenia

JOGA DLA PAR BUDZI ZMYSŁY

Joga dla par to intymne przeżycie. W takich chwilach wspólny dotyk ma szczególną moc i czar. Wyzwala w nas poczucie błogości i odprężenia. Joga dla par jest substancją odżywczą, pigułką na smutek i stres. Poza tym wspólne ćwiczenie jogi uczy skupiać uwagę na doznaniach zmysłowych przy jednoczesnym byciu tu i teraz. Podczas jogi dla par można połączyć dwie energie w jeden potężny strumień i pogłębić więź z partnerem. To również doskonałe preludium do zmysłowej miłości. Zapraszamy więc na wspólne 15 minut.

JOGA DLA PAR – ĆWICZENIA:

JOGA DLA PAR – POZYCJA 1

Usiądźcie tyłem, mocno dociskając do siebie ciała. Plecy powinny być wręcz doklejone i proste. Nogi skrzyżowane, dłonie na kolanach. Wsłuchujcie się w oddech swój i partnera. Rozluźnijcie brzuch i jeszcze raz wyprostujcie plecy. W tej pozycji pozostańcie przez 10 oddechów.Joga dla par – pozycja 1

JOGA DLA PAR – POZYCJA 2

Sięgnijcie dłońmi ud partnera i świadomie wydłużajcie i prostujcie kręgosłup, wyobrażając sobie, że rośnie ku górze. Wraz z każdym waszym wdechem otwierajcie klatkę piersiową. Następnie splećcie ręce i wyciągnijcie je mocno w górę. Pozostańcie tak 3 oddechy.

Joga dla par – pozycja 1

JOGA DLA PAR – POZYCJA 3

Skręćcie kręgosłup, połóżcie lewą rękę na prawym kolanie a prawą sięgnijcie do kolana partnera. Najpierw z wdechem wyprostujcie plecy, rozluźnijcie brzuch, a potem z wydechem skręćcie ciało w prawo. Wytrzymajcie 2-3- oddechy. Z kolejnym wydechem wróćcie do pozycji wyjściowej i skręćcie się w lewo. Powtórzcie 3 razy.

Joga dla par – pozycja 3

JOGA DLA PAR – POZYCJA 4

Przejdźcie do klęku prostego. Wysuńcie prawą stopę około pół metra do przodu i opuszczając biodra w stronę prawej stopy unieście ręce mocno w górę i do tyłu, by odnaleźć dłonie partnera. Zwaróćcie uwagę na to, by głowa znajdowała się w jednej linii z kręgosłupem. Łagodne wygnijcie się do tyłu, by poczuć, jak rozciąga się miednica. Wytrzymajcie przez 3 oddechy.Joga dla par – pozycja 4

JOGA DLA PAR – POZYCJA 5

Stańcie obok siebie. Dociśnijcie do siebie boki tułowia, unosząc dłonie w górę i opierając stopę nogi wolnej na udzie. Znajdźcie równowagę umysłu oraz oddechu i pozostańcie tak przez 5 oddechów. Następnie z wydechem opuśćcie stopę na podłogę, odwróćcie się o 180 stopni i powtórzcie pozycję na drugą stronę.

Joga dla par – pozycja 5

JOGA DLA PAR – POZYCJA 6

Stojąc blisko, zróbcie duży krok w przeciwstawne strony (stopa nogi wysunietej jest skręcona o 90o). Z wydechem opadnijcie nisko na nodze wykrocznej. Rozłóżcie daleko ramiona i znajdując rękę partnera przenieście ciężar w jego stronę. Wytrzymajcie 5 oddechów. Z wdechem wróćcie i powtórzcie pozycję na przeciwną stronę.Joga dla par – pozycja 6

JOGA DLA PAR – POZYCJA 7

Usiądźcie tyłem do siebie. Pozwólcie, aby oddech wyciszał się. Jeden z partnerów siada w szerokim rozkroku, prostując plecy i rozluźniając brzuch. Druga osoba opada własnym ciężarem na jego plecy, pozwalając na silniejsze rozciągniecie.

Joga dla par – pozycja 7

JOGA DLA PAR – POZYCJA 8

Usiądźcie twarzą do siebie, oprzyjcie dłonie na udach partnera i pozwólcie, aby wasze oddechy zjednoczyły się, a radość z wzajemnego kontaktu łagodnie wypełniła wasze serca.

Joga dla par – pozycja 8

Dorota Kaczmarowska
Dorota Kaczmarowska  

Dyplomowany nauczyciel jogi Ashtanga i Iyengar, szkolona przez najlepszych polskich i zagranicznych nauczycieli. Prekursorka „Jogi w Garniturze” – projektu promującego walkę z negatywnymi skutkami stresu w miejscu pracy. Kocha życie i ludzi.  

 

CZYTAJ WIĘCEJ O JODZE:

JOGA NA RECEPTĘ

JOGA W PODRÓŻY

JOGA NA WODZIE

AIR JOGA

JOGA ŚMIECHU

JOGA DŁONI

JOGA TWARZY