facebook

Elizabeth Arden już na początku XX wieku sprzedawała kobietom marzenia o pięknym i zdrowym wyglądzie oraz o luksusie. Stworzyła nową koncepcję pielęgnacji skóry oraz imperium kosmetyczne, które nieprzerwanie od 1915 roku z ogromnym sukcesem sprzedaje swoje produkty na całym świecie do dziś.

Swój pierwszy salon założyła w Nowym Jorku na początku XX wieku. Najpierw pracowała jako kasjerka w salonie piękności Mrs. Eleonor Adair. Jednak szybko, razem ze wspólniczką, otworzyła własny salon „Elizabeth Hubbard”. Wkrótce została jego jedyną właścicielką, ale na szyldzie zmieniła tylko nazwisko i w ten sposób narodziła się Elizabeth Arden – jako marka i jako kobieta.
Na początku wszystko robiła sama, podobnie jak jej rywalka, Helena Rubinstein. Przygotowywała kremy, napełniała nimi proste, ale eleganckie słoiczki, sprzątała pomieszczenia. Była jedną z wielu emigrantek, które po osiedleniu się w Nowym Jorku odniosły sukces, prowadząc własną firmę. Salon Miss Arden – tak chciała, żeby ją tytułowano – miał charakterystyczne czerwone drzwi – logo i sprzedawane do dziś perfumy Red Door są nimi inspirowane.

Róż, luksus i marzenia

Stała się światowej sławy prekursorką globalnej pielęgnacji. Już w 1920 roku zachęcała kobiety do systematycznego nawilżania skóry, unikania słońca i codziennej praktyki jogi. Piękno ciała utożsamiała ze zdrowiem, podkreślając znaczenie ruchu i prawidłowego odżywiania. Jako przedsiębiorca, ambasadorka kobiet, a także mistrzyni holistycznego podejścia do piękna była kobietą wyprzedzającą swoje czasy. Jako pierwsza wprowadziła do swojego salonu kosmetyki do demakijażu jako produkty do pielęgnacji twarzy. Kolorem dominującym w opakowaniach kosmetyków Elizabeth Arden był róż, gdyż według niej symbolizował kobiecy świat dostatku i przyjemności. Jako jedna z pierwszych korzystała też z naukowych innowacji w produkcji kosmetyków, a w 1946 roku została jedną z pierwszych kobiet, które znalazły się na okładce magazynu Time.

Dzięki naukowym rozwiązaniom, precyzji i wytrwałości w dążeniu do celu stworzyła prawdziwe imperium piękna. Firmę kosmetyczną, która nieprzerwanie od 1915 r. do dnia dzisiejszego sprzedaje produkty sygnowane jej imieniem (a właściwie pseudonimem, bo w rzeczywistości nazywała się Florence Nightingale Graham) na całym świecie, z ogromnym powodzeniem. Jej kosmetyki były bardzo drogie, żeby dotrzeć do najlepszej klienteli. Było to ziszczenie jej własnych marzeń o luksusie.
Popierała prawa kobiet i ich działania, a podczas II Wojny Światowej stworzyła kosmetyki dla kobiet służących w wojsku, m.in. pomadkę dopasowaną do zielonego koloru kobiecych mundurów. W 1966 roku, gdy zmarła w wieku 87 lat, na świecie istniało 100 salonów i spa.

Jej duch przedsiębiorczości i zaangażowanie w innowacyjność, jakość i dbałość o szczegóły pozostały duszą firmy do dziś.


Elizabeth Arden PRO
Krok w pielęgnację w przyszłości

W świecie, w którym starzenie się z wdziękiem jest priorytetem, profesjonalna pielęgnacja z Elizabeth Arden PRO jest odpowiedzią...

Elizabeth Arden, jedna z najbardziej prestiżowych i znanych na całym świecie firm kosmetycznych, we współpracy z innowacyjną amerykańską firmą US Cosmeceu Techs LLC, stworzyła nowoczesną markę Elizabeth Arden PRO.
Seria Elizabeth Arden PRO została zaprojektowana tak, aby odmładzać skórę przy jednoczesnym zwalczaniu czynników uruchamiających procesy starzenia się skóry. Preparaty, o klinicznie potwierdzonym działaniu, powstały w oparciu o  najnowsze naukowe odkrycia oraz zaawansowane technologicznie składniki aktywne. Siła marki opiera się na nowoczesnej filozofii pielęgnacji skóry: Skin Health & Beauty Pyramid™ , dającej proste i skuteczne rozwiązania oraz możliwość doboru produktów, dostosowanych do rodzaju i kondycji skóry.
Profesjonalne zabiegi Elizabeth Arden PRO powstały w celu zintensyfikowania oddziaływania na skórę produktów do pielęgnacji domowej oraz przyspieszenia wymarzonych rezultatów. Ich celem jest natychmiastowe nadanie skórze młodego wyglądu oraz długotrwała poprawa kondycji i zdrowia skóry.