facebook

Dobrze nawodniona skóra jest gładka, elastyczna, wolniej się starzeje. O tej porze roku bywa jednak przesuszona i podrażniona. I choć łatwo wody nie oddaje, potrzebuje dodatkowego wsparcia z naszej strony.  Krem, serum, a może dieta. Co wybrać, by ją nawilżyć?

 

Tekst: Anna Żmijewska

Ponieważ skóra twarzy odwadnia się najszybciej, czego efekty zauważamy choćby w postaci zmarszczek, jej pielęgnacja jest dla nas najistotniejsza. Czego jednak szukać w kremach nawilżających? Oprócz dobrze znanego kwasu hialuronowego i mocznika dermatolodzy chwalą również witaminę C i kwasy glikolowe, czyli substancje, które wiążą wodę w naskórku, a do tego rozjaśniają skórę i zapewniają jej ładny, zdrowy koloryt. Dobrą opinią cieszą się również kremy z peptydami. Zanim jednak kupimy nowy krem, pamiętajmy – nie konsystencja chroni skórę, ale zawartość! Woda odparowuje z kremu niemal natychmiast po aplikacji. Na powierzchni pozostaje warstwa substancji tłuszczowych i wiążących wodę. To one pomagają skórze bronić się przed czynnikami zewnętrznymi.

INTENSYWNE WSPARCIE
Więcej substancji czynnych niż w kremie, a do tego lekka formuła, pozwalająca na szybsze wchłanianie – oto tajemnica intensywnie działającego kosmetyku, czyli serum. Niekiedy wystarczy jedna aplikacja, by zobaczyć rezultat. By jednak kuracja przyniosła należyty efekt, serum trzeba stosować regularnie, najlepiej przez kilka tygodni. Wystarczy rozprowadzić kilka kropli preparatu na skórze, odczekać chwilę, aż się wchłonie i nałożyć krem.

WITAMINKI, WITAMINKI
Nawet najlepszy krem nie nawilży skóry od środka. To zadanie dla... witamin, które znajdą się na naszym talerzu! Konieczna będzie witamina A – która wpływa na przyspieszenie odnowy naskórka, E – chroniąca skórę przed wolnymi rodnikami oraz pobudzająca proces syntezy kolagenu i elastyny witamina C. Mnóstwo witaminy A jest w wątróbce, marchwi, suszonych morelach, żółtku jaja. Witaminę E znajdziemy w oleju słonecznikowym, orzechach laskowych, pestkach dyni, czy migdałach. A najbogatsze w witaminę C są czarne porzeczki, liście pietruszki, papryka, jarmuż, brukselka. O czym jeszcze nie wolno zapominać? O NNKT, bo to one zlepiają keranocyty. Znajdziemy je w rybach morskich, pestkach, ziarnach, orzechach. Ryba z surówką posypaną ziarnami ma nawilżać skórę? A jednak! 

Oprócz kwasu hialuronowego i mocznika dermatolodzy chwalą również witaminę C i kwasy glikolowe.

 

Anna Żmijewska