Facebook open

Diety dla zdrowia

Jeśli chcesz się odchudzać, rób to z głową i zdrowo! Kilka podstawowych porad dla osób na diecie.
Jej podstawą, wśród produktów spożywczych, są warzywa i owoce, ale równie ważna co odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta jest codzienna aktywność fizyczna - przekonywał podczas I Narodowego Kongresu Żywieniowego prof. Mirosław Jarosz, dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia.
Coraz więcej osób, w tym także lekarzy i dietetyków, zaczyna dostrzegać zależność pomiędzy tym co jemy, a powstawaniem przewlekłych dolegliwości i przedwczesnym starzeniem się. Może to być skutek błędów żywieniowych, ale często przyczyna tkwi w nieprawidłowych reakcjach naszego organizmu na pozornie niewinne pokarmy.
Napoje bezcukrowe, majonezy bez tłuszczu, dżemy ze słodzikiem, płatki fit… Tak naprawdę większość najpopularniejszych artykułów spożywczych możemy znaleźć w wersji „light”.
Sport, który łączy wszystkie kobiety Zachodniej Europy? Obsesja odchudzania! Przynajmniej czterdzieści procent z nich choć raz w życiu było na diecie, a cała reszta nigdy się do tego nie przyznała. A przecież można łatwiej, prościej i przyjemniej.
To nie kolejny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, a na poprawę samopoczucia. Tak dietę alkaliczną zachwala jej twórca, dr Robert Young. W czasach, w których żywienie nie sprzyja korzystnemu dla nas odczynowi zasadowemu, trudno się z nim nie zgodzić.
Coraz więcej osób sięga po różnego rodzaju suplementy diety, przez co ich oferta na rynku stale się powiększa. Czy preparaty te mogą być stosowane przez wszystkich i bez ograniczeń?
Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością i Polskie Towarzystwo Diabetologiczne potwierdzają bezpieczeństwo niskokalorycznych substancji słodzących i przedstawiają rekomendacje dotyczące ich stosowania
Odchudzanie nie musi oznaczać pasma wielotygodniowych wyrzeczeń! Zagłuszając brak wiary we własne możliwości, uwalniamy potencjał motywacji. Stajemy się dobrymi ambasadorkami w departamencie ds. wagi
Czy składniki diety, które uważane są powszechnie za zdrowe mogą szkodzić dzieciom? Czy wykluczenie alergii pokarmowej świadczy o tym, że dziecko może bezpiecznie spożywać dany produkt? W jaki sposób sprawdzić, które pokarmy mu służą, a które szkodzą?
Coraz chętniej korzystamy z internetowych metod na odchudzanie, zwłaszcza tych gwarantujących „natychmiastowe efekty”. Jak „googlować”, żeby zamiast schudnąć, nie rozchorować się.
Naukowcy dowiedli, że osoby, które często narzekają na nudę, mają większe skłonności do tycia.